Ustam, dimdik kal hep, ömrünce! Dağarcığında kelimeler, es gönlünce… Balonun havasını sal, önce yükselelim … Yazalım ilk etikayı, sevdaları giydirelim; “Nüfus kağıdı büyür, sabırsız, Sevgi, emek ister, katıksız”
Ustam, şöyle bir dur, ve kur; Pembe yakışır gence Giydiğine göre bence, Karıştın bunca gence! Esinin yaşlanmasın pek Pembe kalsın hep, orda dur! Hadi Ustam, kıpraş bakalım Bir etika daha çakalım; “Hiçbir şey kokmayacağına, Becerebil de hani, kokulan ol!”
Ustam, sevgi emek ister, Sevdalara yetişelim, kan-ter! Yeter artık, keselim konuşmayı… Çakalım, aklımdan geçen etikayı “Ayağım gönlüne takıldı, Yer değiştirdin gönlümle!”
Ustam; dışa açılan dizelerimdir Dizelerim kimliğimdir, bizimdir Adanmışlığımdır sonra, senindir… Yıllanmışlığımdır O, özlemimdir. Öyleyse patlatalım bir etika daha Hadi Ustam, bizimdir ve tam yeridir; “Şairim, künyem şöyle kazılsın; Hüzünhanesi derindi, sımsıcaktı, Yüzü güneşe ve insana dönüktü, Sağlamdı… Kararlıydı… Özgürdü…”
Tamam, laflayalım artık; dökülsün dizeler Adı da şöyle olsun, Gönlünce Gezinmeler…
Geç erimeler olsun sana kardan adam… Esini gür, kalemi özgür Kardanadam! Artık sessize alalım, Fosil Madam… Çiğsin henüz, pişersin el-endam, Toysun kızım, öğrenirsin yol-yordam!
Yakamoz tarlasında şafak sökümü, Taze hüzün gezdir, yaprak dökümü… Yamandın da kazandın Yitik Dükü’mü, Kala-kal – dona-kal, bir bıyık bükümü! Ustam, çık hayalhanemden finalliyelim Son etikam olsun şiire, artık çekileyim; “İçimi boğarcasına esinime didişmem, Şiir, yaşar/yaşanır; Yaşasın! Yük olursam, O yaşamaz, bir tek solur… Siparişimdir vitrine, evet benim olur… Paylaşırız da, nihayet esinim boğulur, Diyebilsem ya; Bu şiir benim olmuyor, Şiirim, Bana kokmuyor!”
Ya Ustam; dışa vuran dizelerimdir, Dizelerim kimliğimdir, bizimdir, Adanmışlığımdır ötesi, senindir… Yıllanmışlığımdır O, özlemimdir.
Mayam fırınımdır, esinimdir; Kokuyorsa mayam, şiirdir, Kokluyorsanız, O sizindir, Şiirimdir!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Gezin-Dur Ustam, Gönlünce…! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Gezin-Dur Ustam, Gönlünce…! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ya Ustam; dışa vuran dizelerimdir, Dizelerim kimliğimdir, bizimdir, Adanmışlığımdır ötesi, senindir… Yıllanmışlığımdır O, özlemimdir.
Mayam fırınımdır, esinimdir; Kokuyorsa mayam, şiirdir, Kokluyorsanız, O sizindir, Şiirimdir!
Üstad varolun işte bu! allah sizlere uzun ömürler versin...mütevaziliğiniz,emeğiniz,sanata olan saygınız kaleminizden öyle çok belli oluyorki bazen sizler gibi değerli kalemleri görünce inanın kalemin elime yakışmadığını düşünüyor ve kalemin ucuyla elimi kanatmak geçiyor içimden...Fakat bir şiir sever hatta deliside diyebilirim olarak içimden gelen yoğunluğu nacizane olarak karalıyorum... Sizler her zaman kılavuzumuzsunuz,her zamanda saygıyla eğilirim...Kardam adam'a dost arkadaşda desem aynı şeyleri onun içinde düşünürüm...sizler dediğim gibi hep varolun... saygım ve sevgimle...
Şiir sizin ama okuyunca bizim de oluyor bu güzel ve bir o kadar da anlam yüklü şiiriniz. Şiirinizde dostluklardan bahsediyorsunuz ve oldukça da yerinde tespitlerde bulunuyorsunuz . Dostluk emek ister, bilgi ister, saygı ister, birikim ister, paylaşım ister ve en önemlisi sevgi ister. Sizin şiirinizde hepsi var hatta daha da fazlası var ...
Kutluyorum sizi, sevgilerimle Müjdat ...
Guldane Dal tarafından 7/25/2008 10:28:55 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgili Arkadaşım! Bu akşam Tekirdağ'da çok yakın misafirlerimi ağırladım. Geç saatlerde. 12.00 den sonra siteye bir şiir koydum ardından elektrikler kesildi. Şiirinize rastladığımda saat 03.30'du Zaten tanıştığım andan itibaren şiirinizde kendimi bulmuştum ama bu gece dizelerinizde kardan adamı görünce sevincimi, duygularımı ve aynı zamanda mahçubiyetimi tahmin etmenizi çok arzu ederdim.
Geç de olsa sizin gibi saygıdeğer bir sanatçı, iyi bir şair ve herşeyden önemlisi candan bir dostla tanışmayı çok önemli bir anı olarak saklayacağım ve bu gönlünü anlatan dizeleri de ki; beni de anlattı bir çok yerinde.
Zaten dostlar birbirlerinin aynası değilmidir. Bakınca gördükleri kendi güzellikleridir dostların aynalarında
Bu akşam değil sadece uzun zamandan beri en çok etkilendiğim şiirlerden biriydi
bu son haftalarda sizin ve Er-oil rumuzlu Erol Gürcan beyin dostlukları bana daha çok sevgi ve cesaret aşıladı. Temmuz ayı içerisinde Tanrı'nın -veya garip tesadüflerin diye adlandırın- bana verdiği veya kazandırdığı 2 önemli ödül oldu.
En kısa zamanda yakından görüşme dileklerimle sonsuz teşekkür ve sevgilerimi sunuyorum efendim
kalem size yakışıyor
Geç erimeler olsun sana kardan adam… Esini gür, kalemi özgür Kardanadam!
Celal Çalık (Tekirdağ-1955)
kardanadam tarafından 7/25/2008 3:53:27 AM zamanında düzenlenmiştir.
Mayam fırınımdır, esinimdir; Kokuyorsa mayam, şiirdir, Kokluyorsanız, O sizindir, Şiirimdir! ............. Düşünsel dizelerdi bunlar..her kıtada değişik bir tat ve mana... .... Kalemine sağlık dost.