Okuduğunuz şiir 14.10.2020 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Düşse....
Geceleyin Hıçkırık tuttu denizi Bir bardak su içirdim dalgasına Dindiremedim hıçkırığını
Çıkıp bir bulutun üstüne İp attım güneşe Çekip kendime Bağladım Sereserpe Serildiğim buluta Toprak Nefesinden üfledi biraz Öylece Sürüklendim kıyına
Bildiğim bir şarkı Yanlış notalarla değdi dudağıma Başını Okşadım Asırlık bir çınarın Eğilip buluttan Parmak uçlarımla Göğsünü açtı deniz Balıklar Yakamozları emdi memelerinden
Hızlıca geçerken Gecenin üstünden Uzaktan Dağ doruklarını çiğnedim gözlerimle Dün yarını özledi Yarın bugünü sevdi Geceleyindim Uyanıp Düş dolu gözlerimle Geldim sabaha..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Düşse.... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Düşse.... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Düş evrenini sınırsız ufuklara taşıyan olağanüstü şiir; okurun beyninde umut ağlarını, yaratıcı güç ve beğeniyi kamçılayarak şahlandırıyor. Tebriklerim ve saygılarımla.
Öyle kolay değildir sürrealist şiirler yazmak ve anlamak.... Kalem mahir olunca bin sayfalık bir romanı özetler birkaç mısra ile şair... Hatta bazen yaşanmış bir realiteyi, bir hayatın akışındaki acı gerçeklerle yüzleştirmesiyse konu; kalem ağlar da, ne kadar okusada anlayamaz kitap/sızlar. Kahramanlar güneşe asılırken arkadaki adalete gülümser çünkü, yarınlar dünden utansın. Harikaydı Tebrikler Ssygılarımla
Kul Figani tarafından 10/15/2020 3:54:25 PM zamanında düzenlenmiştir.
alışılagelmiş çağrışım öbeklerini parçalayıp ruhun görkemini dil aracılığıyla kaleme alan sürrealist estetiği bir şiir...
bireysel özgürlüğü ön planda tutup, birbirinden uzak iki gerçeği (aslolan ve gölgesi gibi) dar bir çemberin içinden dışarı çıkarmış şairimiz...
insan o kadar eksiktir ki gerçek bir aynaya baktığında farkeder bunu.... aynadaki yansımasından da değil üstelik... duvara mıhlanan gölgesi kıyamaz ona, bütünleşmek ister yaklaşır yanına taa içerine...yine de yetmez eksiğini tamamlamaya...Sonra gölgeden gayrı başka bir şey çıkar karşısına... ya düş'se....ya o da düşse.... yürümeli yarın dediğin, hemen şimdi yanında...ne olabilirdi ki bizim bugünümüz, dün tasalandığımız yarınımızdan başka"...
ben de bir şiirimde ayak seslerini duyduğumdan bahsetmiştim.... "kendi tabutunu elleriyle taşıyan kadının"... unutmuştu baharlar çiçek yaşını, hüviyetini gömmüştü göğe bir çırpıda....
bir örnekte ismini tam hatırlayamadığım ancak dizeleri hafızama yer etmiş yabancı bir şairden vererek yorumumu tamamlayayım. ..
"umutsuzluk olağanüstü güzel yılanyastıklarını gökyüzünde gezdiriyordu"
sürrealist şiirleri zordur yorumlama...ben de ucundan kıyısından tutunabilmişsem şiire ne ala...
Sanki şiirin içinden kaçan kaçak bir imge gibi duran Anlatılamıyanı açarak anlatmış şiirin tamlaması gibi bir yorum
Yaşam hep devrik bir cümlenin içinden geçen heceler dizini gibi Kendine akar Bazen kan bazen umut taşır akıtında Ve tüm akıtlarında yaşamın umut hep düşlerde tutunduğumuz bir imgedir içimizde En çok düşlerizden vurulsakta...
Çok teşekkür ederim bu güzel yorum için şair Değer kattı şiire Yorum emeğine selamlar..
Batı modern şiir önermesinde şiir çok söz katılarak değil fazlalık sözler atılarak anlatmak istediğini en az en kısa kelimelerle anlatabilme sanatıdır der. Bu önermeye tamamen katılan bir olarak şiirlerde çok kelime kullanmamaya özen gösterip şiiri agdalandırmadan az kelimeyle yazmaya çalışan biri olarak yorumunuz onur verdi
Düşse; hıçkırık tutan denizi istediğin renge boyar, bir renk de kendinden (saf, temiz ve berrak mavi) katar düş dolu gözlerle uyanırsınız sabaha. "Dün yarını özledi Yarın bugünü sevdi" ise evrenin ışığı sabah bir düşten daha fazlası bence. //Neredeyse, ışığa inanmaz olacaktık. Öyle hızla büyüyordu içimizdeki karanlık. CAN YÜCEL// Şiirin tarifsiz güzelliğine tebrikler. Şiirle.
Her zaman deftere girmiyorum o yüzden yeni gördüm.
Saygılarımla..