KERTEN'KELLEAynı şeyleri defalarca yapıp farklı sonuç bekleyen birinin kafasını kendime kalfa edinip az gittim uz gittim. Çok koyun güttüm. Koynumda, algısı yanlış kaynamış biraz kalp kırıklığı. Siz hiç mavi bir ölü giydirdiniz mi yeniyetme bir delikanlının masumiyetine ? Ya da belki bir miktar zehir içmişliğiniz vardır libassız iblislerin çırılçıplaklığında ! Özbenliklerini kertenkelelere hibe eden kelleler fırıldak çevirirken çatlayıverdi çatısı belleğimin. Kendime çok, güldüm. Kendimi çok güttüm. Döndüm baktım bir arpa boyu yol gittim. |
Anlatırdı. Masal başı tekerlemesini hiç değiştirmezdi. Aşağıdaki kalıbı bir bütün olarak hiç duydun mu?
Bir varmış, bir yokmuş. Evvel zaman içinde, kalbur saman içinde, develer tellal iken, pireler berber iken, ben annemin beşiğini tıngır mıngır sallar iken, anam düştü eşikten, babam düştü beşikten, biri kaptı maşayı, biri kaptı kaşağıyı, döndüm dolaştım dört köşeyi. Saydım, bu köşe yaz köşesi, bu köşe kış köşesi; derken bir fare deliği buldum, attım kendimi dışarı. Az gittim, uz gittim; dere tepe düz gittim, altı ay bir güz gittim; bir de baktım ki ne göreyim! Gide gide bir arpa boyu yol gitmişim. Neyse efendim gittim gittim, ( bir köye vs. vardım).
Sayfamı ziyaret etmişsin. Silinen adresimde daha çok tasavvufi bir şeyler yazmaya çalışıyordum. Adresim silinince kızdım. Başka bir adresle, cinsel şiirler yazdım, okuyanım da olmadı, okuyanlardan şikayet eden de. Bunun üzerine bu adresi aldım. Amacım dalga geçmekti. Bir fotoğraf koyuyor, altına da bir iki kelime yazıyordum. Yıllardır bu adresi de açmıyordum. Esasen ablam şiir yazmayı bırakınca “Deftere” girmez oldum. Ablamın sonradan ekli görünen şiirleri eski şiirleridir. Uzun zamandır o da girmiyor. Saygıyla.
Not: Malum saygı duygu adı değildir. Önemsediğini belli edici davranıştır. "Savruğa" yaptığın yorumlarla dikkatimi çekmiştin. Defterde benim için önemliydin.
Şiirlere yorum yaptırmanın bir yolu aslında. Birine dikkat çekici (şüphesiz ki bilgi ve donanım gerekir) yorumlar yaparsan hem o, belki de hem onu takip edenler seni de takip listesine alabilir. Selam ile.