Hayalleri koynunda,hiç ardına bakmadan, Gelin olmuş ayağın, sürüyerek gidiyor. Adadığı mumlara kibrit çakıp yakmadan, Umutları geride, bırakarak gidiyor.
Sözlüsü şehit olmuş,acısı yüreğinde, Türk bayrağı sallanır,evinin direğinde. Tiril tiril titriyor,sıcak yaz kurağında. O’nu kara talihi arkasından itiyor.
Böyle töre mi olur yangına gider gibi. Bulutların içinde,sanki cehennem dibi Arkasından ağlıyor,kardeşleri ve bibi. Martılar dile gelmiş , acı acı ötüyor.
Köpek bile sevmezse,sunduğun şeyi yemez. Ata kırbaç vurursan,yoluna devam etmez. Kaçar iki gün sonra, sana asla güvenmez. Bunların yaptıkları, çok içime batıyor.
Zorla güzellik olmaz, ey merhametsiz zalim. Melek gibi bir kıza reva mıdır bu zulüm. Danışsana bir kere,ne söyler sana alim. Gözlerden yaş akarken,kalkmış göbek atıyor.
İnsanların kalbine, aşk ve sevgiler dolsa Kan ve savaş yerine, birlik ve barış olsa. Geleceğin nesline, böyle bir dünya kalsa. Muhabbetle sarılmak, ömre ömür katıyor.
Bibi: Bazı yörelerde babanın kız kardeşine-- halaya-- bibi derler
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Umutlarımı Töre Çaldı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Umutlarımı Töre Çaldı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Zorla güzellik olmaz, ey merhametsiz zalim. Melek gibi bir kıza reva mıdır bu zulüm. Danışsana bir kere,ne söyler sana alim. Gözlerden yaş akarken,kalkmış göbek atıyor.
Zalimlerde asla merhamet olmaz insan demek merhametli olmak demektir Bizler ne çekiyorsak zalim ve merhametsiz insanlardan çekiyoruz Gönlüne kalemine sağlık değerli şair tebrikler selam ve saygılar
Toplumumuzun istenmeyen yönlerini,kalıplarını dillendiren ve irtaya koyduğu trajedileri de çarpıcı biçimde vurgulayan güzide bir şiirdi okuduğum. Yazan kaleme en kalbi saygı ve selamlarımla.
Toplumun kanayan yarasına vurgu yapan içimizi acıtan bu büyük sorunu dile getiren duyarlı bir yürek sesiydi şiir, kaleminize ve size saygılar değerli şair,
Toplumun kanayan yarasına vurgu yapan içimizi acıtan bu büyük sorunu dile getiren duyarlı bir yürek sesiydi şiir, kaleminize ve size saygılar değerli şair,
Şiiriniz mısra mısra yüreğimi yaktı, naif kalbiniz ve kaleminiz var olsun Gül Peri hanım.. Bu zamane illeti sanırım daha onlarca yıl sürecek.. Cehalet ne korkunç ama dünyamızda var olan..
Çok önemli ve bir o kadar da acı gerçeğin anlatımıyla harika bir şiir okudum mahir kaleminizden sevgili şairem.Bu törelerin hala zaman zaman yaşanıyor olması da ayrıca canımızı çok acıtıyor ne yazık ki.Duyarlı yürek sesinizi ve usta kaleminizi canı gönülden kutluyorum.
Önemli bir meseleyi çok güzel bir heceyle dile getirmişsiniz. Kutluyorum hocam. Bizim yörede de halaya bibi derler. Ama yeni nesil yavaş yavaş bibiyi halaya devşirdi. Selam ve saygılar
"İnsanların kalbine, aşk ve sevgiler dolsa Kan ve savaş yerine, birlik ve barış olsa. Geleceğin nesline, böyle bir dünya kalsa. Muhabbetle sarılmak, ömre ömür katıyor." Varol değerli şair bacım saygılar
Melek gibi bir kıza reva mıdır bu zulüm.
Danışsana bir kere,ne söyler sana alim.
Gözlerden yaş akarken,kalkmış göbek atıyor.
Zalimlerde asla merhamet olmaz insan demek merhametli olmak demektir
Bizler ne çekiyorsak zalim ve merhametsiz insanlardan çekiyoruz
Gönlüne kalemine sağlık değerli şair tebrikler selam ve saygılar