(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Oyun şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Oyun şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
bütün savaşlar berabere biter aslında ne kadar bir yeneni yenileni olsada buda bir oyundur tıpkı hayat gibi. herkesler sırasını savar oyun bitince ve başka bir oyun başlar. güzeldi dost kutlarım..
16 dize tesadüf mü? 34 kelimelik bir şiir 32 taş ve iki oyuncu mu? "Al piyonu ver piyonu koru kaleyi ver bir at ah gitti vezir şah mat" Hayatta böyle değil mi ? Her ne kadar ünvanları taştan yontulsa da... Hayattan örneği nasıl olur şöyle desek uygum düşer mi? Güzel bir hayat standardı için çalış didin, rakibin hayat bu oyunda piyon ver piyon al güzel bir evin(kale) hayalini kur gerekirse atını (araba) ver. Bu arada sağlığın gitsin elden (Vezir ) kazanan hep acı hayat mı? Hocam çok basite indirgedim şiirinizi farkındayım benim yorumum bu. Şiirin kendi deryasında katredir farkındayım. Bu yaptığım yorumun bin değişik versiyonu kurulabilir.Ama şu kesin zaman bir değirmendir ve öğütemeyeceği baş yoktur.Bu satranç oyunu zamana karşı oynayıp kazanan var mıdır?Zamanı yenebilen kahraman var mı?Var işte böyle kalıcı eser bırakabilenler .Ben ölümsüzler kervanı diyorum kalıcı eserler bırakabilenlere.Bu kervanda Yunuslar Mevlanalar var.B u kervana katılmayı kim istemez.Dilerim bu yürekten isteyen ve gerçekten hakedenler yer alır.Hocam şunu açıkça ifade edeyim siz benim gönlümün eskimeyenlerindensiniz.Saygılarımla...
muratcanbolat tarafından 7/15/2008 12:01:56 AM zamanında düzenlenmiştir.
Şair Dost Merhaba, Şiirin okura açılması gerekir, şairin kendisine, diyorum ilkin. Pek yorum yapmıyorum/yazmıyorum... açıkçası; kendi-kendimize yaptığımız yorumlara da çok sıcak bakmıyorum; paylaşım ruhum sağlamdır, kabul; zaten bunun uzantısı da dayanışmadır, kapkabul; ancak, biz şair tarafıyız, diğer tarafta da şair var, halı sahada aramızda gazozuna maç yapar gibiyiz! Bunda, bir sıkıntı yaşıyorum! Şairleri okuyanlarla maç yapalım, yaşam sevincimizi dışavuran coşkumuz artsın, birbirimizi uygarca hırpalayalım, sonuç önemli değil, anlam yükleyelim oyuna, birlikte ter akıtalım. yaşamın skor tabelasına birlikte yazılalım, evlere dağılalım!... .............................................................. Şiirin, sözcük oyunları tuzağına hiç düşmediği gibi, şairin taşıması gereken felsefi derinliği sağlam özümlemiş... Künyende gerçek adını, görme özlemiyle...!YAKIŞIR!!! Eline-Emeğine-Yüreğine sağlık, Okurun bol olsun, Kalemin kalıcı... Dostçakal. Müjdat Eraslan.
müjdat eraslan tarafından 7/14/2008 8:36:11 PM zamanında düzenlenmiştir.
müjdat eraslan tarafından 7/14/2008 8:38:52 PM zamanında düzenlenmiştir.
Vallahi bu oyun nasıl oynanır bilmiyorum. Ama piyon olarak kullanılmanın ne olduğunu biliyorum hiç olmazsa Ve o piyonların sayesinde. birisi mat olur. Ve kayayı yontarlar. Padişah yaparlar.
Çok güzeldi... tebrik eder, Selamlar, saygılar sunarım.
Al piyonu Ver piyonu Koru kaleyi Yedir bir at Ah! Gitti vezir
Şah-Mat
Oyun satranç sa Hemşerimin vardır bir bildiği harika bir şiirdi üstadım aklın gücü ve bazende mat edilişi Atların kazanmak uğruna yok yere heba edillişi dar alanda çabuk şaha kalkmak harikaydı tebrikler saygılar...
Bu şiiri senin sesinden dinlemek ayrı keyifti adıma:)
Bu değerli oyun, Pers hükümdarlarının zekalarını ve bilgeliklerini ölçmek için gönderilmişti.
Bu dizeler de hayatın içinde yaşanan derin gözlemi Celal Çalık'tan bizlere aslında, insanların kendi ünvanlarını kendilerinin aldığı ama aslında her insanın eşit olduğunu gösterir. İnsan olabilmek mevkide ya da şan şöhrette gizli değildir. İnsan olabilmek etik, ahlaki, manevi ve toplumsal yargıların beyin ve vijdanla değerli kılınması gerektiğini veren anlamı yoğun kısa dize de çok büyük hayat görüşünü veren sözcelerdir.
İnce bir zeka ürünüydü dizeler, sevgili ağabeyim. Her zaman ki beğenimle. Sevgi ve saygımla. Şiirle...
Sadece bu söz bile,birbirinden ilginç çağrışımlara uğratıyor dimağı... İnsanlığa,hatta insanımıza bir bakış açısı olarak da, gerçekçi bir söylemi imleyen dizeler...
Hadi,bu sıcaklarda bir ferahlık olsun şu şekil yorum da: Herkes,kendi satrancında Şah'tır aslında,sonunda aynı kutuya girecek olsa da...
Evet,ağabey, "Unvanları taştan yontarlar"... Ama taşın kalbi yoktur...
İNSANLIĞIN ETİKET MERAKINI GÜZEL BİR BENZETMEYELE AÇIKLAYAN ZEKİCE BİR ÖRNEK.
Hayatın bir satranç oyunundaki payeler ve sonuçlara benzer yönünü , ve payeleri elde etmek için insanların içine düştükleri mücadeleyi ne güzel ifade ediyorsunuz.
" Vezirlik piyonlara oyunda ihtimalken, Bir at almadan daha düşebilirmiş meğer "
kUTLARIM DEĞERLİ ŞAİRİMİ.
Bu güzel şiirlerinize hasret kalmayız umarım.
SAYGILARIMLA.
şahamettin tarafından 7/14/2008 10:08:34 AM zamanında düzenlenmiştir.
Unvanları taştan yontarlar İsterse benzer file İsterse de vezirdir Aklını kullanan piyon bile !
(Siz belki onaltı dize üstünde oyunu- şiiri - kurdunuz / Onaltı taşı var her oyuncunun) diye bitmeliydi /Vallahi şiir öyle istedi...HARİKA BİR BULUŞ DİDAKTİK VE FELSEFİ...Sözcükleri çok rafine bulanlar bir daha bakmalı yalın sözcüklerle nasıl şiir yazılır...Saygılar KARDAN ADAM / beyaz kazandı.
Şaban Aktaş tarafından 7/14/2008 8:33:18 AM zamanında düzenlenmiştir.
Taşlar ve ünvanlar.. piyonu iyi kullanan ünvanı al.. Ne şah bunun farkında ne piyon.. Oynayan mı kandı, oynanan mı kandırıldı?.. Ne çok soru var şiirden çıkan ve ne çok düşünecek şey..
sevgili arkadaşım her şiir; yaşama ve senin gibi yürekten edebiyat dostlarına borçludur bugün canım biraz olsun senin gibi yazmak istedi o özel şiirlerinle tanışınca :)
ama aramasını bilmeyenler hiç birşey bulamaz . Çok sevdiğim bir sözü buraya dökmek istiyorum
-Sormuyor ki bilsin - sorsa bilecek bilmiyor ki sorsun - bilse soracak
piyonun değeri çok küçük olmasına rağmen gidişatı değiştire biliyorlar .zafere bile gidebilirler ... yaşamın kıyısı ...anlamadımki bu dünyanın gidişatını .....nası yani demekten alamadım kendimi hiç ?
kutluyorum dostum , sizlerden bir süre ayrı kalacam ama yinede arada bir de olsa sayfana girecem ve şiirlerini takşp edecem inşallah , zira vefa istanbulda bir semtin adı değil benim için , dostluğun önemliydi her zaman , var ol dost eksik olma
oyun bitince tüm pionlar bir kutuya konar elbet ama hiç biri birine asla değmezler...
Al piyonu Ver piyonu Koru kaleyi Yedir bir at Ah! Gitti vezir Bir de fil
Şah-Mat
bu durumda kaleyi koruyan kim..? at'ı yediren..? veziri gönderen..? herkes mat aslında...insanları zorla oyuna sokuyorlar ve tilki gibi kendi kuyrukları etrafında dönüyorlar aslında ...kuyrukları kopasıcalar demekten kendimi alamadım arkadaşım... Mükemmel ötesi bir çalışmaydı...neler yazardım neler ama neyse... TEBRİKLER...kalemini okumak büyük bir keyif ve ayrıcalık inan... sevgimle...kaleminiz asla susmasın...
bluecould tarafından 7/14/2008 5:17:34 AM zamanında düzenlenmiştir.
Unvanları taştan yontarlar ........... Evet dost hayat bir oyun... Kimi kurt olur,kimi koyun... Almak için bu taştan unvanları... Katledildi niceleri,hem kendi soy'un ..... Duyarlı yüreğinize sağlık
üstün bir zekanın ürünü muhteşem bir şiir olmuş abim...basit bir oyun bile böylesine şiirselleştirilebilinir mi yaaa:) harbiden delisin sen...ama sakın yanlış anlama bu yaratıcılığı yüksek olanların o muzip deliliği...unutma Einstein de bir parça deliydi aslında:) canım kardanadamım o sıcacık yürek konuşmuş yine ama bu sefer rota biraz daha aklın himayesinde...sevgiler sundum o dahiyane yüreğe...
Tikeli Piyon
Alt tarafı oyundur
Üstü şampiyon
Al piyonu
Ver piyonu
Koru kaleyi
Yedir bir at
Ah!
Gitti vezir
Şah-Mat
Ne keramet
Ne de sihirdir
Yenilince
Herkes birdir
Unvanları taştan yontarlar
kırlangıç kardeşime katılıyorum hocam
hayat oyu bizlerde oyuncu
şiir zevk verdi saygılarımla hocam