1. Şüphesiz biz Nûh’u, kavmine, "Kendilerine elem dolu bir azap gelmeden önce kavmini uyar" diye peygamber olarak gönderdik.
2. Nûh, şöyle dedi: "Ey kavmim ! Şüphesiz, ben sizin için apaçık bir uyarıcıyım."
3,4."Allah’a ibadet edin. O’na karşı gelmekten sakının ve bana itaat edin ki sizin günahlarınızı bağışlasın ve sizi belli bir vakte kadar ertelesin. Şüphesiz, Allah’ın belirlediği vakit gelince ertelenmez. Keşke bilseydiniz."
***
“Andolsun ki Nuhu kavmine gönderdik te, onların arasında bin seneden elli yıl eksik kaldı. Onlar zalim kimseler iken nihayet tufan onları yakaladı. Fakat Nuhu ve gemi halkını kurtardık. Ve bu hadiseyi âlemler için bir ibret kıldık” (Ankebut: 14-15)
***
“Nihayet azabımız gelip kazan kaynadığında Nuh’a dedik ki; Herbirinden ikişer çift ve üzerine azap sözümüz geçenler müstesna ehlini ve iman edenleri gemiye bindir. Ve zaten onunla beraber iman edenler pek azdı.
Nuh dedi ki; Gemiye binin, onun akıp gitmesi de durması da Allah’ın ismiyledir. Şüphesiz ki Rabbim Gafurdur ve Rahimdir.
Ve gemi onları dağlar gibi dalgaların arasında götürdü. Ve nihayet şöyle denildi: Ey yer suyunu yut, ve ey gök suyunu tut. Su çekildi, iş bitirildi ve gemi cudinin üzerine oturdu. Ve zalimler topluluğu helak olsun denildi.” (Hud :40-44)
***
Berât Kandilinizi Tebrik Eder İslâm-İnsanlık Âlemi ve Ülkemiz için Hakk’ın Rızasına Uygun Mahiyette Hayırlara Vesile Olmasını Cenab-ı Mevlâ’dan Niyaz Eder Sağlık-Bereket ve Huzurla Dolu Nice Ömürler Dilerim..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
NUH'UN GEMİSİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
NUH'UN GEMİSİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Anlamlı şiirin ruhunda huzur bulduk. Yüce gönlünüzün mana ikliminden bize yansıyan, ilahi güzellikte, yüce Rabbimizden dileğimiz, bu günlerde bize musallat olan, virüsten ve her türlü musibet ve belalardan bizi, ülkemizi ve bütün islam alemini koruması dileklerimle, sizin de mübarek Berat kandilinizi kutlar, selam ve esenlikler dilerim değerli dost.
Can-ı Gönülden Kutlarım.
Hayırlara Vesile olsun İnşallah.
Sağlıklı Mutlu Huzurlu
Güvenli bir Yaşam diliyorum.
Saygılar Sevgiler Selâmlar