Şimdi bombalar altındayım Üzerimde enkazı nöbetlerin Perişan halde! Yanımda defolup gitmeyen çığırtkan sesler Gitmedikçe artan, Kulağımda büyüyen bir çınlama Dakikalarım zehir zemberek... Bana bakan gözler kaldırımlara akarak azalıyor, Buluttan bir nehir arkamı kaplayan Etimi etimden ayıran Kurumayan kan göletleri... Aklımda anne ağıtları Dişlerim kıkırdar korkudan Düşüncelerimde ahval Aman aman çaresizliğim! Çıkıp gel der! Artık Ninnilerimde büyüttüğüm kahraman Köprü altı isyanlarda Haykırdığım heceleri gizler oldum Meşale kaldırışlarda Artık geceleri seviyorum Çünkü elbet uyurdu düşman!
.
Bir yol arıyoruz ışıklı günlerde yokuş üzeri yaşayanlara, Rüzgarını bekliyoruz dipsiz kuyularında içimizi ısıtan. Ellerimizde bir dua ile toplayıp ne varsa beride kalan, Yönelmelerimiz aydınlığa... Bedenimizde bir bakıştı derinden sadece yukarıdaki yıldızlara! Çekiyoruz düşen kemiklerimizi aralıklarında yerinden. İliklerimizden bir işkence içinde, Yaşamak istedikçe özgürce, Bir bataklığa saplanıyorduk gün ve gün! Söz veriyoruz bizde kendimize kendimizce Uzak dursun azabı kabusların.... Uzaklardan bize de birgün kurtuluş yakın!
.
Bugün bir ayaklanma peşindeyim Cesaretimi toplayıpta çıkarak kürsüye Ey ahali ....
Hadi gücümüzü gösterelim! Tüm zorbalığıyla göğümüzü bize dar edenlere, Dört duvara fikrimizi kilitleyenlere, Satırlarımıza kurşun düzenlere, İçimizdeki hain örgütlere, Şiirimize hükmedenlere, İsyanımızı sömürenlere, Bize ölümlerden ölüm beğenenlere, Hürriyeti külfiyet görenlere, Fakirliği üzerimize çarşaf çarşaf biçenlere, Algılarımızı deşifreyenlere, Ümitlerimizi sabırla özdeşleyenlere, Çoğalcak nesilimizi azınlık edenlere, Hapseden cevabı olmayan nedenlere, Yarına geçmiş diyenlere, Kadmi tekrar edenlere, Uçar kuşlarımı kanatlarından kemirenlere, Hazineden ormanlarımızı katledenlere, Börtü böceklerimize göz dikenlere, Masum benliğimizi ahlaksızca süzenlere, Ve Bebeğimizi Üzenlere!.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bebeğimi Üzene! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bebeğimi Üzene! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kulak çınlattık, dinleyen olmadı. Hani Kerkük te 4 Hatay büyüklüğünde, bu ülke bir toprak kazandı. Bir önerge vermişlerdi, domates vesaire ekmek için, ama yok dendi. Peki Kerkük? Hiç bir şey yapılmıyor bu konuda. Peki neden Kerkük için savaşıldı da toprak alındı, ama sesi çıkmıyor? Bu unutulmuş olay ve unutulmuş Kerkük?
Peki hani İdlip'te savaş... 3 ülkeden 2si geri çekilmeden bir şey yapamazlar. Neyine savaş senin, çıkmazlara kadar soktuğun bu toprakları? Yetmiyor. Susanların üstüne çullanırlar, sesini duyurmaya çalışanların sesini duymazdan gelirler / ve daha susulacak bir ülke cennetine çevirirler bu ülkeyi. Toprak şan demektir. Ve lakin bu ülkeye başka bir toprağın şanını yakıştırmayı bilmiyorsan cumhurum, savaşmak neyine?
Üstadım Muhteşem harikulade bir şiirdi. Yazan eline ve diline Yüreğine sağlık
Saygı ve selamlar
bhdr495 tarafından 2/22/2020 7:03:16 PM zamanında düzenlenmiştir.