kulbaşıma nişlemişim tesbih tesbih işlemişim gözyaşıyla ısladığım toprak kabul ettim deyu . ham amayım hem de deli uçar gider olmuş veli birbaşına kalmış belli sorup durur nettim deyu . kaldık elde yalın kılıç tada gelir çürük alıç seherinde avuç avuç saçar zengin ettim deyu . devir eder döner hacı aşığımdır hacer bacı kabulümdür bilmem kaçı ar sızdırır, sattım deyu . esir olmuş cesarete gül dalı taç, esarete kalbe diye basirete seccac demdir battım deyu . züleyhanın yusufcuğu gerdanına yusufcuğu, kolye etmiş bir boncuğu çamurlara yattım deyu . azad eder özümseyip bir yoksulu küçümseyip illasında kendinseyip kehke(şana) kattım deyu
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
deyu şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
deyu şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Mabed duvarları nişlenerek işlenir ya, ne diyor kamer suresi 13: Biz onu perçinli levhalara indirdik… Toprak kabul etti. Ağlayacaksın tabi ki. Üstelik bunlar körler, sağırlar ama veliyim diye ağırlar zaten, daha çook nettim derler. ;)
Devir eder döner hacı ha, e tabi seher vakti avuç avuç doldurdunuz keseyi, sonra canınız döner çekti herhalde üstadım. Olsa da yesek ya hu...
Merhum üstad Cemil Meriç der ki kelimelerin sihri vardır, seveceksin ki onlar sana yetsinler. Yani halini anlatmak için insanın kelimeleri sevmesi gerekir. Şairler kelimeleri en çok sevenlerdir. Mevlana ise bazen görünenin aşılmasını ister.
Harflerin aşılması gerektiğini. Öyle ya, şiir de kelimelerle ete kemiğe bürünmüş. Peki ruhu...
Şiirin güzelliğine alkış tutuyorum...
Şiirin sesi hiç susmasın...
............................................. Saygı ve selamlar..