Belki neşeli değil, belki biraz mahzundur Ne gülden daha kısa ne serviden uzundur Fırtınadan yorulmuş sakin sessiz durgundur Derin sulara düşen kızıl bir ışık akşam Güneşten ayrılmaya artık alışık akşam.
İnerken gözlerine kara duvaktan perde Kirpikleri kapatır gelir gökten iner de Dünyaya huzur salar düşürmez biran derde Dökülür yavaş yavaş toprağa siner akşam Kapatır kapıları Anka’ya biner akşam.
Düşlerin kanadında gezdirir diyar diyar Hasretleri bitirir gözlerde özlenen yar Kıymetini biliriz zamanın şahı sayar Ilık ılık iç çeker sessizce solur akşam Geceye yenik düşer kaçar kaybolur akşam.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AKŞAM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AKŞAM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
şiir; çok ama çok güzel… Yüce duygularla yazılan güzel dizeleri kutluyorum... Şiir hayatın gerçeğidir… ........................................ Saygı ve selamlar..
Bütün şiirleriniz gibi buda harika olmuş üstadem.Yürek sesiniz ve kaleminiz hiç susmasın.Siz her zaman böyle güzel şiirler yazın bizde zevkle okuyalım.En kalbi selam ve saygılarımı sunarım.
Nefis bir "AKŞAM" tasviriydi Âfet Hanım, her kıta içimde çeşitli besteler oluşturdu. Ancak maalesef artık öyle rahat yazıp çizemiyorum, mırıldanmalarla iktifa eder hale geldim.Kulaklarımı ve ruhumu doyuran "AKŞAM"ı tebrik ediyor, sağlıklı günler diliyorum...(Aksakal)
pimi çekilmiş bir hüzün bombası bıraktı dizeler yüreğimize Afet hocam... ola ki bizim akşamlarımız can bulmuş dizelerde... beğenim ve tebriklerimle saygılar
;;;Trakya’dan kar geliyor ;;;;;Arabalar zor geliyor ;;;;;;;Gelsin bereketi ile ;;;;;;;;;Haktan bize nur geliyor..... =============================== ;;;Kar yağmaz sa mevsim kurak ;;;;;Nimet ırak,bolluk ırak ;;;;;;;Cem olup kıyama durak ;;;;;;;;;Haktan bize nur geliyor =============================== :::Sayfaya düşen güzel bir Şiir :::::Her daim güzel şiir, yazmalı Şair :::::::Tebrik ediyorum,Değerli ÜSTADIM
Akşamı anlatacak tek bir duygu sözcüğü yok, belki bu yüzden "Belki" ile başlamış şiir. Sonra bir bilmece disipliniyle akşamı tarif etmeye çalışmıştır; buna rağmen "belki" belirsizliği devam etmektedir. Belki bu yüzden ikinci dörtlükte akşam, bir masal güzeline benzetilmiş. Bu masalımsı benzetiş son kıtada da devam etmiş.
Yalnız son kıta son dizedeki "kaçar" sözcüğü uygun olamamış bence: Ilık ılık iç çeken sessizce soluyan akşamın geceye yenik düşmesinden sonra kaybolması tamam da kaçması pek yakışmamış şiire. kaçar yerine naçar (çaresiz) konsaydı diyeceğim ama bu da tam olarak yansıtmıyor.
Has şiire yaklaştı Afet Kırat.Şiirden sözcük değiştirmek neredeyse imkansız.