Canda cananı bulan özgeye laf söyletmez; Onu sırdaşı kılan kalpte işgil eğletmez; Yol aşarken düştüğü bengü-yar sekisinde, Baki taşa kök salan fani başa meyletmez...
* Yar: Uçurum.
"O"
Yazgını selek yaşa, yüksünme darlığına !.. Çözüm buldukça şükret hayatın zorluğuna ! Ben, Sen, O derken bile şirke düşmekten sakın, İlk olgu mutlak varlık, tek zamir varlığına !..
KARADELİK
Galaksimiz Yapgusu Karahan beleş utar; Besini yıldızlardır, sır cezbe güneş yutar; İmge hızından sebep zamanı durdurur da, Tek rakibi şiirle canhıraş güreş tutar...
* Tan: Kınama. * Kethüda: 1.Büyük devlet adamlarının, zenginlerin işlerini gören kimse, kahya, 2. Osmanlı’da yöre eşrafının teklifiyle devlet tarafından atanan temsilci.
ROL-MODEL
Her anı değerlidir deştiye ömür sürmez; Alnı ak, sinesi pak, kem söze meram dürmez; Milli adanmışlığın rol-model kişiliği, Duygu derbendimizde düşmana geçit vermez...
* Deştiye: Laf olsun diye, boşu boşuna. * Derbent: 1. Dar geçit, boğaz, 2. Selçuklu ve Osmanlı’da yolların asayiş, huzur ve bakımından sorumlu karakol.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÜL DAĞINDAN ESİNLER - 22 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÜL DAĞINDAN ESİNLER - 22 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.