(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AYDINLATMA TARİHÇEMİZ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AYDINLATMA TARİHÇEMİZ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şimdilerde nostalji denilen hayatı bizler yaşadık Murat Bey Kardeşim. Siz son vagonda bulunmuşsunuz bu yolculukta. Kıymetini takdir edebilirsiniz bu günlerimizin. Rabbim geri döndürmeye... İlginize teşekkür ediyor, kalbî selâmlarımı iletiyorum.
Mehmet Bey Kardeşim, Bunları anlattığımızda yeni nesil masal zannediyor. Bir düğmeye dokununca aydınlanan odalarda büyüyen çocuklarımız çıra ya da fenerin isini ve kokusunu tahayyül edemiyor. Küçük bebeği uyandığında hizmetini geciktirmemek için odadaki gaz lâmbasını kısarak uykuya dalan genç gelinin bebeğiyle beraber gaz zehirlenmesinden ölmesini ve kaskatı kalmış cesedini sabahleyin göz yaşlarıyla kucaklayan babanın acısını tahmin etmeleri hiç mümkün değil. Bizler o günleri yaşadık. Rabbim geri döndürmesin.
Bizdeki lâmba 5 numaraydı Mehmetali Bey Kardeşim. Siz iyiymişsiniz. Ama bizde o bile büyük bir nimet olarak görülürdü. Bir misafir geldiğinde yakılır, biz çocuklar odanın bir köşesinde ödevlerimizi yapmaya çalışırdık. O kadar mesafede bile kitaplarımızı okuyabilme, yazılarımızı yazabilme keyfini yaşardık. Ne günlerdi... Bu günümüze hesapsız şükür...
Kadri Bey Üstadım, Yaşımızın gereği bunların hepsini gördük. Şimdiki nesil pek çoğunu bilmiyor. Nostalji diye imrenenler ya da gülüp geçenler var. Bizler, yaşadıklarımız ile bugünü kıyaslayıp ikisi arasındaki farktan dolayı şükür nimetini tadıyoruz. Şükür... Kalbî selâmlar...
İnsanoğlu yaşadığı zorlukları, rahata erince çok çabuk unutuyor. Hatırlatalım dedik kardeşim. sıhhat ve huzurunuz daim olsun inşaallah. Kalbî selâmlarımla...
Çok güzel bir ESER üretmişsiniz Ustam bee. Bi acayip hayıflandım'ki.
Neleri kaybettik,neler yok oldu,neler unutulmadı. Eskiye rağbet olsaydı ZATEN NUR YAĞARDI . Ülkemize,MEMLEKETİMİZE,çoluğumuza çocuklarımıza. :(
Bu Güzel dizelerin sahibini, Canı gönülden kutlarım. Nice güzel eserlere İnşaallah Kocaman yüreğiniz hiç susmasın efendim. ____________Selam ve Duâ ile.
resulcivcik tarafından 7/22/2017 4:44:50 PM zamanında düzenlenmiştir.
resulcivcik tarafından 7/22/2017 11:42:00 PM zamanında düzenlenmiştir.
inanır mısınız tümünü kullandığımı dün gibi hatırlıyorum...malzemenin adı belki lüks hatta lüküs tü ama şimdiki imkanların yanında hiç bir şey değildi...ocağı da yazarsınız umarım kara tandırdan başlayıp mikro dalgasına kadar her ne varsa...çok güzel ve nostalji doluydu. severek ve hazla okuduğum canım yaşanmışlıklarımız. tebrikler, selam ve saygılarımla...
Muhterem Ağabeyim, Bu dizelerin yazılmasına vesîle olan kişi doğduğum toprakların yetiştirdiği bir mühendis meslektaşınız. Bir başka arkadaşının paylaştığı bir gaz lambası fotoğrafını göndermiş bana "bunun ışığında ders çalışanlar beğensin" diyerek. Ben de beğenmenin ötesine geçtim ve bu dizeler çıktı. Bir gün de sizin bahs ettiğiniz ocaklara, fırınlara gelir belki sıra. İlham perileri ne zaman yoklarsa.. Kısmet... İlginiz için kalbî teşekkürlerimi iletiyor, muhabbetle selâmlıyorum.
Kadir Ustam, Güzel günler gördük biz kara kandilin aydınlığında. Samimiyeti yaşadık. Yaklaşarak defterimizdeki yazıyı görmeye çalışırken kara kandilin alevinde bir tutam saçımızı yaktık. Ama değdi.. Şükür bu günlere geldik. Rabbim geriye döndürmesin. Sıhhat ve huzur dileklerimle selâmlıyorum.
Yaşı 40 civarında ya da daha ileri olanların, hele hele köy hayatı yaşamış olanların bu aydınlatma araçlarından haberdar olmaması düşünülemez sanıyorum. Tekrar yaşadım ben bu dizeleri yazarken. Size de hatırlattıysam bahtiyarım. İlginize teşekkür ediyor, sıhhat ve huzur dileklerimle selâmlıyorum.
38 yaşındayım sizin kadar olmasa da bende memleketimin yaylasında gaz lambası kullandığımız günleri hatırlarım değişik ve güzel bir şiir olmuş tebrik ederim hocam selam ve saygılarımla
Sadık Bey Kardeşim, Çocukluğumuzdan bugüne yararlandığımız aydınlatma araçları bir bir gözümüzün önünden resmi geçit yaparak tekrar yaşadık şiiri kaleme alırken. Bir tek gaz lâmbası fotoğrafı bu mısralara vesîle oldu. İyi de oldu sanıyorum. İlginize teşekkür ediyorum. Sıhhat ve huzur diliyorum.
İnsan ihtiyar olmaya karar verdiği gün ihtiyarlar. JEAN ANOİLH.
............................................................ Saygı ve Selamlar.