"Borçlu çıkacaksın diye kaçınma Selam ver, isterse varsın almasın! Her selam Allah’ı anar, unutma O’nu seven alır, gayrisi kalsın!"
Diyen Seçil Karagöz kalem dostuma teşekkür ve selâm ile....
İnsanoğlu yalnız doğar, toplu yaşar hayatı Ömür boyu pek çok olur keşkeleri, heyhatı Yaratanın akıl vermiş sende karar ruhsatı Kararını yanlış veren dostunu da baydırır.
Sen sen ol ki sakın ola gülme yüze alayla Kırılan kalp tamir olmaz az çabayla, kolayla Muhatabın çok farklıdır, sınanırsın dolayla Art niyetli olanın Hakk ayağını kaydırır.
Hor görürsen bir selâmı küçülen sen olursun Büyük küçük ayırt etme karşılığı bulursun Allah adı andığında huzur ile solursun Selâm ile başlayan söz art niyetten caydırır.
Ayaktaysan oturana, yürüyorsan durana Bir selâmla tebessüm et, göz teması kurana Yaygınlaştır, ihmal etme, garip bakma sorana Önceleri garipserler sonra Rabbin aydırır.
Ne olur ki bir selâmdan deyip geçme ay oğul Sağlam beden nimetinin sadakası say oğul Resulullah vasiyeti sana düşen pay oğul Bir tebessüm ve bir selâm seni insan saydırır.
-muhacir bozkurt- Mustafa KÜTÜKCÜ 23.07.2017 – DENİZLİ.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SELÂM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SELÂM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sen sen ol ki sakın ola gülme yüze alayla Kırılan kalp tamir olmaz az çabayla, kolayla Muhatabın çok farklıdır, sınanırsın dolayla Art niyetli olanın Hakk ayağını kaydırır. ----------------- Bu güzel eser için tebrikler sayın hocam yüreğinize sağlık
Muhterem Yaşar Hocam, "Selâmünaleyküm!" şeklinde verilen bir selâmı duyan kişinin bakışları değişiyor ve âdetâ "bön bön" dediğimiz şekle dönüşüyorsa, orada durup düşünmek gerekiyor. Rabbim, kendi ismi şerifi hürmetinden ayırmaya. Kalbî selâm ile....
Hor görürsen bir selâmı küçülen sen olursun Büyük küçük ayırt etme karşılığı bulursun Allah adı andığında huzur ile solursun Selâm ile başlayan söz art niyetten caydırır.
Bu selam olayı insanlığa çok güzel bir derstir.Kaleminiz var olsun hocam
Güzel mesajlar veren bir hece şiiri.Kutluyorum.Günün seçkisine yakışmış.
Didaktik eserlerinizle bilge kişiliğinizi her daim izhar etmektesiniz. Yürekten tebrik, teşekkür ve mahsus selamlarımı ar ederim. Emanetimiz yüce Yaradan'adır...
VeAleykümselâm Seçil Hocam. Teşekkür ediyorum. Üzerinde durulması gereken bir konu hakkında yazmış olduğunuz şiir, benim de kalemime hareket ve bereket getirdi. Allah (C.C.) sizden razı olsun. Kalbî selâm ve muhabbetlerimi iletiyor, sıhhat ve huzurunuzun daim olmasını diliyorum.