(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
fransız şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
fransız şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
teknolojiden uzak ama birbirine o kadar yakın insanlardık ki biz eskiden, çokkkk eskiden elele tutuşurduk arkadaşlarımızla oyunlar oynarken çünkü ellerimizi sürekli meşgul eden tabletler ve telefonlar yoktu evet yemeklerimizi gerçek anlamda paylaşırdık renkli ekranlara servis edilmezdi şimdiki gibi yöremizde civarımızda yaşlı yalnız hasta kim varsa illa ki bi kap tutuşturulurdu elimize annemiz tarafından o gün ne piştiyse artık.. hadi bi koşu ver de gel evladım... hey gidi hey dedim fransız sen n'aptın akşam akşam böyle
dünya değişiyor...değer yargıları,bakış açıları,insan ilişkileri her şey değişiyor..ama geldiğimiz noktaya baktığımız da bu değişimin pek de olumlu yönde olmadığını görüyoruz maalesef..gelecekle ilgili kaygılarımız artıyor... yani demem o ki;
oyunları,masalları,hikayeleri, arkası yarınlı çocuklardık biz şimdi öyle mi, dünya,o eski dünya değil artık yarınları çalındı çocukların yarım kaldı,oyunları,masalları,hikayeleri yarım kaldı...e.r.sipahi
Bu anneleri ve babaları aticam kuşların ağızlarına. Sonra bi dinle neler diyecekler.
Frav. Öğretmenlik yaptığım okulda hep sorunlu sınıflar denk geliyor bana. Sigara içen aklını boşluğa salmış gençler alkol ya da uyuşturucu ya da kızların ozentileri vsss vsss Her türlü katil anne baba. Dikkati çekerim çocukların büyüyüp psikopat olma ların suçluları dış faktörler değil. Ic köşe dediğim ebeveyinler.
Cahilce ahmakça güdülen yasaklar çocuklara kıyamet oluyor ve kimse farkında değil. Benden başka bi öğretmen derse giriyor bu sınıfta sigara içen var mı diye sorar. Kimsede çıt yok. Akabinde ben giriyorum gençler diyor ki y öğretmen sigara içtiğimiz sordu kimse el kaldırmadı. Peki diyorum kaç kişi içiyor dediğimde bi çoğu elini kaldırıp içlerindeki çığlığı bağırıyor. Net ya da kötü alışkanlıkların temeli anne babadir bilinçsiz vede geri kafalilikla. Bi çok kız ogrencimi evden kaçma konusunda zor ikna ettim. Çoğunda ev adresin var sakın bir şey olursa bana gelin diyorum.
Çoğu öğrenci anne ve babayla kaos yaşıyor veli samuray gibi. Tokat hakaret vss vs..
Aklımın içindeki görüleri yazsam sayfalar dayanamayıp intihar eder. Bir ilde öğretmenim. Yeni gitmisim derse girdim dedim ki çocuklar ne derdiniz olursa bana gelebilirsiniz. Gözler de çelişki var tabi. Neyse 15 20 dk arka sıradan bi çok kalktı benzi bembeyaz olmuştu Hastaydı yavaş yavaş yanıma geldiğinde anı bi duruş ve yüzüm dahil her yer kan olmuştu. Soktaydim yere kapandim çocuğun yüzünü temizledim ağlayarak annem dedim ağlama ağlama. Ismi fatih akciger hastası kan kusuyormus belli aralikkara tedavi çok pahalı tabi. Offffff hemen öğretmenler odasina gittim dedim ki yetisin fatih ölüyor inan kimsede tepki yok vurdum kapıyı çıktım. Müdürün odasına ordada elim boş döndüm. Eve gittiğim ağlıyorum önce fatihi bıraktım tabi. Evde dört donuyorum tv açık bi yardım kuruluşu canlı yayında dedim acaba O acabayla yard kuruluşundan yardım istemeye karar verdim. Turkcem iyi değil dil bilgisi sıfır neyse ertesi günü Türkçe Ogretmenine yazdığımı temize çektirdim arada ondan bişey çıkmaz diyen bir sürü sadece kendi çocuklarını düşünen adem oğulları. Niyet önemliydi gerisi Allah'ın takdiri dedim çarşamba günü postaladim. Bekleme zamanı başlamıştı perşembe geçti cuma geçti cumartesi 06.10 bi telf tanımadığını bi numara. Açtım karşı da hocam k yardım kurumuyuz yarım saat sonra bulunduğunuz ilçede olacağız nerde buluşalım Nasıl mutluydum nasillllll fravvvvvvv cokkkkk çokkk. Karşılamaya gittim sonrası fatihlerin evine. Yine kan kusmustu kurban olduğum anne ağlamaklı oyyy dedim oyyyyy Doktorlar vardı hemen fatihi alıp bi hastaneye götürdüler durum ciddiydi Istanbula götürüp tedavi ve ameliyat yaptılar. 5 ay sonra okuldayim biri bağırarak geliyor öğretmenim iyileştim ben diyerek koşarak atladı üstüme Dünya durdu o an ağlıyorum ama mutluluktan. Iyilesti frav şimdi çok güzel bi delikanlı.
Bi gün spor odasında oturuyorum 4 kız çocuğu yanıma girdi. Belli dertleri var bana öyle şeyler anlattılar ki o an ölmek istedim. Şerefsizin biri bu kızları öğlen arası sınıfa kilitleyip taciz ediyormuş Dedim.ki hemen polis hemen anne babalariniza söyleyeyim Hepsi birden hayirrrrrrr diye bağırdı şaşırdım kızlardan biri derseniz ailelerimiz Namus için bizleri öldürür öğretmenim cehennem üstüme düşmüştü ne demekti bu 😔 Peki dedim ne yapıcaz bilmiyoruz dediler sonrası çok uzun ve yorucu Her gün öğlen arası gidip o sınıfın önünde nöbet tuttum sonrası bana kalsın frav
Net ya da herhangi başka bir şeyin bizleri yok etmesinin sebepleri bizleri yetiştiren Ve onları yetiştirenler.
Lütfen çocuklara baski yapmayın eve geldiklerinde bugün ne yaptın diye sorun Günün nasıldı aşık oldum mu gibi küçük latifelerde bulun.
Bi gün ikizkerimden biri geldi yanıma oğlum diye demiyorum bi kız kadar güzeldi. Anne dedi bişey söyleyeceğim şöyle cennetim dedim anne büyük abiler bana satasiyorlar dedi.
Oğlum öyle dediğinde içimden düşündüğüm inşAllah taciz değildir diyorum Korktuğumdu oğlumu köşelerde sıkıştırıp sarkıntılık ediyorlarmis yarın bodrum katına Gelmezsen seni öldürürüz demişler Allahım dedim başka bir şey yaptılar mı hayır anne dedi.
Ertesi gün okul bastım Allah ne verdiyse . Şimdi o çocuklar böyle diye onlara kızamıyorum frav. O çocukları bu hale getiren anne baba değil mi ? Çocuklarınıza baskıyla değil onların ruhlarını okşayarak konuşun. '' Tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır ''
Çok uzattım kusura bakma Cahilce yetiştirme cahilce yetiştirmeye devam edildiği sürece Kan kaybetmeye mahkumuz .
Allah sonumuzu hayır eylesin. Şiiri kucakladim Eyvallah. Sevgimle frav.
.baski ve yasaklar ya da iyice serbest bırakmak yanlış. Sevgiyle tebessüm latifeler çocuğun kalbine giden ince bi nüanstir
Kal gülücük kuslarimla.
Fransız herkes Komsuluklar ha bitti ha bitecek sıfır olma zamanı. Hatta birbirlerine menfaat için akıllarını bile peşkeş çekenler var kurşun Sıkďıgım yer dönüşünde.
Millet evde karısını çocuklarını katlediyor Her kapı duvar sorguda komşuluk hakkı ne olacak acaba. dindariz diye geçinenler Allahi kandırıyor diye düşünüyorum. Yolun sonu görülmeyen asal sayılar gibi. Neyle neyi yaparsan yap hep ucu açık bi denklem Der sunarım.
-Belıeve- tarafından 6/16/2017 7:19:36 AM zamanında düzenlenmiştir.
-Belıeve- tarafından 6/16/2017 7:54:49 AM zamanında düzenlenmiştir.
geçen bir şiirin altına da yazdım.. suça değil de suçluya odaklı bir öc alma hissiyle bakılıyor.. dedim ki her katil masum bir bebek olarak dünyaya geliyor.. onu suça iten çevresel faktörleri kimse merak edip irdelemiyor tabii..
elbette doğuştan gelen karakteristik özellikler de kişiyi suça meyilli yapabilir.. hukuğun kaynaklarına bakıldığında suç her ne kadar bireysel ise de suçun oluşumu topluma mal edilir.. neyse bu kompleks bir konu.. uzar da uzar..
yaşadığın örnekte de olduğu gibi kişinin yaptığı iş ne olursa olsun özümseyerek yapmadığı sürece verim alamazsın.. öğretmenler sadece öğretim değil eğitimden de kendilerini sorumlu hissetmedikçe mesai saatleri arasında kalan müfredattan başka bir şeye odaklanamaz..ve dahi umurunda da olmaz..
duyguların ve doğru bildiklerin seni adım atmaya yöneltiyor..yazdıklarından bunu anladım.. ama bu hayatta kendin gibi olanlar oldukça az.. bahsettiğin öğrencinin hayatını kurtarmışsın.. eminim ki ilahi kudret bunu karşılıksız bırakmayacaktır..
kız çocuklarına gelince.. aileler genelde otomatik bir güdüyle hatayı ''kadın kısmında'' !! arayacağı için her türlü taciz ve sömürüye açık hedef haline getirdiklerinin bilinçsizliğinde..
şöyle düşünelim;
kişi bedensel bütünlüğünü korumakla yükümlü ve bunu ihlal ettiğinde faciayla karşı karşıya..fakat iradesi dışında bir saldırıyla karşı karşıya kaldığında saldırganla beraber kendisi de zan altında kalıp toplum içinde lekeli ! olmaktan kurtulamayacağını bildiğinden dile getirmekten çekinir.. işin kötü tarafı,, bunu saldırgan da bilir
ilgi ve özveri sadece çocukların arzularını yerine getirmekle sınırlı olmamalı.. onların iç dünyalarına da yolculuk yapabilmeli
umudum yok ama başka alemlere seyahat mümkün olursa birli ben olacağım :)
hayat, disiplin meselesi biraz.. insan iyi veya kötü her şeye alışabilir sürekli olunca.. bu yüzden olmaz diye tahmin edip caydığımız ne varsa denenmeli
yani masallar diyorum.. can bulması için bizi bekliyor
Zaman, ironik. Ömür süresini de uzatan teknoloji devri, tam da dediğiniz gibi, ucuza harcıyor ömürleri. Ömrün süresi uzadıkça değeri ucuzluyor yani. :) Tam da buna denk ki, ömür süresi kısa teknolojiler çok pahalı sunuluyorlar.
Teknoloji geliştikçe eski zamanlara olan özlem de artmakta.İnsanlık olarak dünyayı ve duyguları hızla tüketiyoruz ne yazık ki. Herkes birbirine fransız,ne kadar doğru sözler var şiirde
elele tutuşurduk arkadaşlarımızla oyunlar oynarken
çünkü ellerimizi sürekli meşgul eden tabletler ve telefonlar yoktu
evet yemeklerimizi gerçek anlamda paylaşırdık
renkli ekranlara servis edilmezdi şimdiki gibi
yöremizde civarımızda yaşlı yalnız hasta kim varsa
illa ki bi kap tutuşturulurdu elimize annemiz tarafından o gün ne piştiyse artık..
hadi bi koşu ver de gel evladım...
hey gidi hey dedim fransız
sen n'aptın akşam akşam böyle