Düş terzisi geldi hanım kapınızda duruyor Kalplerdeki yırtık sökük itinayla dikilir Sihirli bir değnek ile zilinize vuruyor Gerekirse dağılana sürfile de çekilir.
İki yaka bir araya gelmiyorsa sorun yok Bir fermuar takar belki tüm sorunlar çözülür Kâbuslardan kurtulmaya torbasında çare çok Kanaviçe kumaşından tüm acılar süzülür.
Yanmış ise bir tarafı yıprandıysa yüreğin Yama hazır morçiçekli teyellenir çarçabuk Tela ekler dimdik tutar eğildiyse direğin Fase yapmaz, kuplarına farbe ekler ve boncuk.
Obje motif gerekirse hiç çekinmez kullanır Paftaya da gerek görmez o işinde mahirdir Kloş etek ve evaze dantellenir pullanır Elindedir tüm malzeme makas onda sihirdir.
Düş terzisi geldi hanım acelesi var onun Kalbi kırık insanlarla dolmuş iken bu dünya Tebessümü kazanç ona değişimden memnunun Dikkat edin her kapıya uğrayamaz bu rüya.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Terzi şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Terzi şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Afet Hanım şiir kadar dikişte de mahir olmalı ,bu terimleri bilmeyen biri bu şekilde bağdaştıramaz derken...Öğrendim ki her tuttuğunuz işi ustalıkla yapıyorsunuz.Ne mutlu,kutluyorum.Saygılar
Çocukluğundan itibaren terzi dükkânının havasını teneffüs etmiş, kumaş kırpıntıları arasında uyuklamış, parmağına batan iğne ile uykusu açılmış, kömürlü ütüden tüten marsık dumanıyla zehirlenip bir kâse yoğurtla kendine gelebilmiş, yaka klapası işlerken okula gitmeyi geciktirmiş bir terzi çırağının anılarını deşeleyen dizeler için güzel yüreğinize teşekkür ve huzur dileklerimi iletiyorum Afet Hanım Kardeşim. Ömrünüze bereket... Kalbî selâm ile...
Terzi geldi haaaaanıııımmmm :)) Şen olasın toprağım düş alıp satanları, düşle yatıp kalkanları, yaşamını düş ipliğine bağlayanları ne de güzelne de ustalıklı dillendirmişsiniz. İlgiyle okudum
düş terzisi evet hem düş hem terzi aslında dize dize az ve öz bir hayattan bir kesit özetledi bize sihirli bir kalem ile vurdu gözlerimize ben buradayım ve aslında başka şeyler anlatıyorum diyen bir şiir bu tarz klasik ölçülerle postmodern içerik taşıyan şiirleri seviyorum burada iyi çok iyi (mesela Yavuz Doğan ve Sizin gibi sayın Oflu gibi)hece kalemlerini görmek Türk edebiyatı adına mutluluk verici okuyoruz ve örnek alıyoruz öğrenmenin yaşı yok öğreniyoruz
Uzun zamandır şiir yazamıyordum malum durumlardan dolayı, yazarken mutlu oldum, tekrar okurken mutlu oldum, az da olsa yorumlara mutlu oldum. Sihirli değnek bana dokundu sanırım. Güzel sözlerinize teşekkürler.
Böyle bir şiiri yazabilmek için terziliği bilmek lazım: Bir Benzetmeleri yapabilmek için usta olmak lazım: İki Duygulu olmak lazım. Şair olmak lazım. İşi bilmek lazm: Üç Kendime de bir pay çıkarayım. Birde AMASYA ' lı olmak lazım:Dört
elbette terzilik yaptım ağabeyim. 6 çocuğu tek başıma nasıl büyüttüm. Aslında daha çok terim kullanacaktım ama anlamlarını yazmak gerekebilir diye vazgeçtim. terzilikte ustalığım şiirden daha iyidir de artık yapamıyorum. Teşekkürler saygılar.
Çok Beğendim…
……………………………… Saygı ve Selamlar.