Beraber sürülüyoruz topraktan çiftçinin terinde ıslanıyor vücudumuz uzak diyarlara gönderiliyoruz tohumlar halinde yüzümüz mayıstan beri sallanır ben hala kabuklarını soyuyorum yüz yıllık bir kaplumbağanın
acıyla beslenmiş kutsal süt ile besleniyoruz boğazımızı yaka yaka geçiyor içimizden bir karanfil tadı dolanıyor sonra gitmiyor bir şarkı olup dilimizden
fındık amelelerin dilinde ıslık oluyoruz önce sesin geliyor aklıma çaresiz kalıyorum yan yana kalırsak eğer aç kalmayız biliyorum yabancı kadınların gözlerine de maruz kalmayız belki beraber yaşlanırız
kan akıyor çeşmelerden biz sevda taşıyoruz seninle dikenli tarların içinden parmak uçlarımızda geçiyoruz ellerin bahar kentinden gidiyor uzak kentlere ben arkandan ağlıyorum yüz yıllık bir bereketle.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Emzirilen sürgün şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Emzirilen sürgün şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Teşekkür ederim.. Göndermedim açıkçası göndermek istiyorum.Kendimi beğenmişlik olarak algılanmasın ama bu işi laf olsun diye ya da bir anlık duygularımı yansıtmak için yapmıyorum.
Betimlemelerin çok iyi bu konuda çok başarılısın sanırım ki kitap okumaya borçlusun bunu Türk Edebiyatı bu konuda çok zengin o açıdan şanslıyız,şanslısın.. Harikaydı şiirin..
İsmiyle müstesna şiir, içerdiği duygu ve düşünce birlikteliğiyle birlikte etkili istiareleriyle güzel bir okuma oldu.
Bireyselden, toplumsala yürüyen çerçevesini nitelikli, yumuşak geçişlerle vurgulamış şair.
Aşkın emekle yoğrulduğu gerçeği bu eserde de rüştünü ispatladı.
Kutlarım yetkin kaleminizi Gökçe Hanım.
Gönül emeğiniz var olsun.
Sevgiyle.