(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Hayal kırıklığı .... Hayırdır arkadaşım kim kızdırdı seni bu kadar . Bizde bir söz vardır "Amasya nın bir dağı ,olamadı öbür dağı" diye.... Öbür dağ 7 numaralı sefer olsa gerek... Üzülme arkadaşım zaman ilaçtır her yaraya... Yine güzeldi ,hemde çok güzel... Sevgilerimle
Kalbime hendekler kazmış bölücü aşk örgütüyle baş edemiyorum.. bir yanım güller leylaklar açarken diğer yanımda cehennem ateşi sönmedi.. boş ver karışık haller.. en azından salt ateşte yanmaktan iyidir yine de :)
Tşekkürler.Evet edebiyatı severim, küçük yaşımdan beri kitap okurum, edebiyata kafa yordum, emek verdim.Bir de Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümü mezunu olunca az çok bilgimiz var.İyi şair olmak istiyorsak çok kitap okumalıyız.Şiir 2 şey ister:1-Yetenek 2-Kitap okumak, bilgili olmak, kendini geliştirmek.Fuzuli "Bilimsiz şiir, temelsiz duvara benzer." demiştir. Ünlü şairleri incelemeliyiz, şiirlerini incelemeliyiz, edebi akımları, edebiyat tarihini bilmeliyiz, çok okumalıyız.İyi günler dilerim.
Okurken ağzım açık kaldı desem yeridir.. öyle güzel anlatmışsınız ki hayran olmamak elde değil.. bunların hepsi bilgi birikimi olsa gerek.. oysa bahsettiğiniz isimler dahil şiir alanında ne kitap okumuşluğum var ne de bilgi birikimi.. günlük yazıyorum ben.. gündelikli işçi misali.. keşke bahsettiğiniz kavramların içeriğini süzebilsem de öyle aktarabilsem ama maalesef.. imge nin bile ne manaya geldiğini brada bir şaireden duydum.. yine de sözlerinizden genel olarak ne anlatılmak istendiğini algılayabildim gibi... özellikle ''siyah - serin serviler'' özelinde genele varacak çıkarımlarda bulundum kendi adıma..
Dedikleriniz önemli tabii, ancak benim söylemek istediklerim şunlardı: "Şiirde müzik olmalı." derken, şiirde âhenk, akıcılık olmalı, şiir kulağa hoş gelmeli demek istedim.Şiir bir müzik gibi, bir şarkı gibi, bir melodi, bir ezgi gibi akmalı, sözcükler dans etmeli.Ahmet Haşim "Şiir sözle mûsiki arasında, sözden ziyade mûsikiye yakın bir dildir." derken bunu vurgulamıştır. Sözcük işçiliğine gelince şiirdeki sözcükler kulağa hoş gelmeli, âhenk sağlamalı ve şiirde bu müzikaliteyi sağlamak için sözcük seçimine özen göstermeliyiz.Sarımsak, salça, elektrik gibi sözcükler şiirde pek hoş durmaz örneğin.Şiir adeta bir yapıdır ve sözcüklerden oluşur, sözcükler bu yapıyı oluşturan tuğlalar gibidir.Parnasizm akımı bir dönem çok etkiliydi.Bu akımda şiirde biçim ve sözcük işçiliği çok önemliydi.Yahya Kemal de parnasizmden etkilenmişti.Yahya Kemal "Rindlerin Ölümü" şirindeki "Ve serin serviler altında kalan kabrinde "dizesindeki "serin" sözcüğü yerine "siyah serviler" mi desem "serin serviler" mi desem diye yıllarca düşünmüş ve "serin" sözcüğünde karar kılmıştır.Bir sözcük için şair yıllarca düşünmüştür. Biçim de çok önemli bir konudur.Şiirde içerik ne kadar önemliyse biçim de o kadar önemlidir.Biçim derken yine sözcük işçiliği, sözcük seçimi, şiirin yapısı, âhengi, uyaklar anlaşılır.Bana göre şiirde bunlar önemlidir.Saygılarımla.
Müzikle neyi kastettiğinizi pek anlayamadım.. acaba dedim fon müziği midir kastettiğiniz..
sözcük işçiliği evet.. kelime dağarcığının geniş olması her zaman iyi sonuç verir.. özellikle eş anlamlı kelimeler joker görevindedir kanaatimce..
şekilsel olarak şiirin göz yoracak kadar uzun olmaması, anlatım eksikliğine yol açacak kısalıkta da olmaması dikkat edilmesi gerekli bir başka husus lakin şu şiirin belirli bölümlerine kısa çizgiyle ara anlatım ya da vurgu niteliğinde ayraçlar konulmasına hiç ısınamadım.. insanın gözünün içine sokar gibi abartılı ve gereksiz geliyor bana..
önerileriniz kulağıma küpe.. katkınız için çok teşekkür.. saygılar benden.
Rica ederim kardeş.Eleştirimi olumlu, geliştirici bulduğunuz için ben teşekkür ederim.Gerçekten de amacım daha iyi yazmanız için kamçılamaktı.Yoksa bu sitedeki pek çok şairden iyi yazıyorsunuz.
gülümsettiniz usta güzeldi aşkın doruklarında bi kalp ve karşılığı yok iniş serbest dicemde çakılcak galiba inşALLAH paraşütünüz delik diildir yada karakutunuz sağlamdır gönlünüze sağlık selam saygılar
Gerisi o na kalmış.