Geliyorum Gönül Belleğimde Bütün Gelmelerle Tinna Tenna
hayrettin taylan
İsimsiz fısıltıların soyağacında dilsiz kalışlarım türkü bağlarına
haberdir bilesin.
- Birikmiş mecralarım var,artırılmış özlemlerimle beni sana taşıyan
-İntihar eden damlalarının son mektubunu okudum .
Diyorlar ki:
Vuslatın tinde biten yeminleri beni yetim ve bitiklere taşıdı.
Bir hayal kırığı hıçkırığı beni can aşkın boğazımda bırakıyor.
Isıtmış esaretler beni bekledi. Bir kaçışın müjdesi var sandım.
-Yalnızlık önce ekmek kadar kutsal geldi. Sonra yalnızlık meğer yeni bir esaretin esatirlerini sunuyor.
-Ağladım.
Seni unuttuğum her günde ağladım. Bir kadın neden ağlar diye düşündüm.
-Bir kadına emanet edilmiş hisler var. İçindeki nemler bulutlarla özdeş. İçsel bir haykırış, özsel bir çırpınış, hayata aşk ,aşka dönüşün ıslaklığıdır
İçimde tohumlarını bıraktığın sevgi, hasılat rekorları kırıyor. Can kırıklarımın üstünde oynadığın valsın tesirinde esir olduğum nefretler seriyor hayalsizliğimi.
Yalnız bırakılmış bir bakışın vardı.Beni gördüğünde nemlenen, erkekliğini gün ve aşk yüzüne taşıyan erdemin deminde akan damlalarına geldim.
-Aslında içimde sensizlik yok değil;ama nedensizliğin sorgularında sorumlarıma cevap verecek kararlılığım yok.
Gülümün külünü serpme yarana. Başka güllerin kokusunda gül yağı üretme.
-Tutukludur ruhum sana.Bilmeyeceksin hiçbir zaman. Damlalarım ve suskun kalışımdan anlamalısın.
Bu satırlardan sonra kendisizliğimi kestim kanadım.
Sensizliğin algı çizgileri derin sesler derledi.
Varış tuvaline damlaların boyandı. Ruhumun sen sergisinden güleç bir halini aradım bulamadım.
-Tebessümlerine bismillah dedim Tinna Tenna.
Mahkûm ve muhkem istemlerim uzar yanılsamalarına.
Çığlık bir/ diriliş/2 direniş/3 haykırış/4 özleyiş/5
-Sığındığım en içsel kavramların kuramlarında Mushaf çarpsın ki özleyişim her şeyin önüne geçti.
-Kuramsal bir derinselliğe gerek yok.
-Seni b’eklerim aşkın haritasına . Seni başkent bırakıp yalnızlığıma virane bir yar ya da yer ararım.
-Bir çiçeğin avuçlarında kalır nemli bekleyişlerim.Yar etmem seni gelin yatağını arzular çeşnisinden alan korsan Mecnun’a.
Bu bahtsız sensizlik cinneti ayıklamaya başladı.
S’aklamıyor seni gelişigüzel umutlar.Umurlarıma
yazılmamış imgeler ya da mazmunlar ağırlanır.
Çok felsefi bir derinliğin aşk kuyusundayım .Beni Yusuf sanma.
O kadar temiz değil dünya ya da dünyalık.
-Sevgiler uğrar ömrümün sükunlarına. Sessizliğe, sensizliğe, serzenişe taşır umudumun bam teli
-Çalar beni aşk.
*Küfleniyor kara bahtın tenhaları. İlençlerini ilaçlıyor algılar.
-Ve ben de insaniyim yeni öğrendim.
Yozlaşmış insaniliğin ininden çıkmış, sosyal bir göbeğe yaslanmışım.
-Göbekli aristokratlar arasında Aristo kalmak zor. Zorro’nun muttasıl treninin makinisti benim aslında.
-Taksimini aç kurdun ağzında yapan kuzunun postunu serme yanık bağrıma.
-Acımsı bir halin ütüleme kırışık yaralarıma. Bağrıma yakınsın şakağına özet sevgiler içinde.
*Sızılı bir vuslatın okyanus ortasıyım, kavuşmakla imkansızlık gemisi içimde yarışta.
-Ben orada seni berraklığın son hali olarak beklerim.
Terkisinde tikel sanrılar uzatan Leyla olma. Benim yüreğim
Ç’ölüne alışamaz.
*Meçhul kayralar içinde bırakma beni.Biraz umut, biraz ekmek arası aşk bile yeter.
*Yırttım malihulyalarını kabuklarımın üstüne yazan üstsüz perileri.
-Muştulu bir geleceğin eleğinde eledim kederi,gayrı sen kadar sana yakın bir sevilme güneşiyim.
-Üşüyorsun yalnız, ışınmalarım yansıyor yüreğinin diplerine
Geliyorum, küskünlük y’ellerini içinden kovmaya.
Geliyorum, içtenlik sellerimi bağrında akıtmaya .
Geliyorum, bütün gelmeleri heybemde taşıyarak Tinna Tenna.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.