KADINLAR NEDEN AĞLARLAR?
KADINLAR NEDEN AĞLARLAR
Bir kadını en iyi bir kadın anlar bence..
....Toplumumuzda bir önyargı var kadınlar ağlamaz sulu gözlü seni sus kimse görmesin..Ağlasanda evinde kimse görmeden ağla denir..
Bu kadına yapılan fiziki baskıdır.Kadın ağlamak üzereyken susar dişleriyle dudaklarını ısırır içten ama dışa gülümser..Yanındakiler Onu unuttu ferahladı sanırlar.O içinde fırtınalar koparken gülücükler atar etrafa..Yalancı tebessümlerle gülümser.Gerçekten ilgiyle dikkatlice bakılsa kadına o kadın gözyaşlarını içine akıtmaktadır.Gözlerden akmayan yaşlar kalbine damlarlar..Kadın sessizleşir ne sorulsa suskun kalır..
....Müsade ister ordan ayrılır..
...Bence ağlayan kadınları kınamayın yadırgamayın hemcinslerinize işte yanındayım deyin..Size güveniyorsa anlatır halinin yoksa o güven iç çeker sadece..Orda derdine ortak olduğunuzu belirtin işte omzum istediğin her an seni dinlerim çekinme deyin..Unutmayın bugün ağlayan oysa başka zaman da siz olabilirsiniz..
..Bırakın o güzelim kadını ağlatanlar ağlasınlar..Bir kadın aslında güçsüz değildir.O hem anne hem bacı hem yardır..Aslında sandığınızdan güçlüdür..Kadın değer verip sevdiğinde her zerresiyle sever sadık ve vefalı olur.Kalbini bir kadının kazanmak zordur.Kalbine yerleştinizse o sizle nefes alır sizle bakar dünyaya..Deseler ki canını ver sevdiğin kurtulacak inanın seven kadın hiç tereddüt etmez alın her parçamı sevdiğim yaşasın ömrüm ona feda olsun der...
.....Böyle sevecen bir kadına sahipseniz dünyada herşeye meydan okursunuz osizinle güç bulur sizde onla..Her başarılı erkeğin ardında sevecen anlayışlı bir kadın vardır...Erkekleri rezil edende vezir edende kadın denir ya..Kadınları sultan edende çirkef edende erkeklerdir derim çok defa..
...Kadın kalple bu denli sevince inanmaz başkası ne derse desin.Sevdiği erkeğin bir tek saçı dünyaya bedeldir.Onla solumak onla olmak dünyalara değer..
...Fakat seven kadına ihanet edilince üstüste..İğneler batırılınca sevdiği kalbinde yer alanlar tarafından o kadın sersemleşir.Kasırgaya tuttulmaşcasına.Hayır der olamaz asla yakıştıramaz bir yanda kırılan GURURU diğer yanda sevdiği..
....O devamlı üzülürse her darbede kalbine adta kan damlar..Güler gülümser .Her defasında afeder ya da öyle görünür.Ama bakar ki ardı kesilmiyor daima araya zehirli teller döşeniyor ..
...Bağrına hançer saplanır konuşmak ister konuşamaz.Sorsa cevapsız kalır..Aşkıyla yanan her zerresi adeta infilak eder...Hani derlerya düşman taş atsa incitmez ama sevdiğinin sözü çok acıtır incitir ohale gelir..
.....Sinesi daraldıkça beynine ağrılar saplanır boğazında ki kördüğüm hayatında ki kördüğümler kadını ağlatmaya hazırlar..Kadınlar ancak sevdikleri değer verdikleri için ağlarlar..
...Kadınlar yavruları için merhamet ve şefkatle koruma duygusuyla da ağlarlar..
..Kadınlar ayrılmak acısıyla ağlarlar sevdiklerinden..
..Kadınlar çok sevdikleri vefat edince diri diri mezara girerler önce donar sonra sarsılarak ağlarlar..
....Kadınlar çaresizliklede ağlarlar..
....Kadınlar vuslat diye ağlarlar geceler boyu bekledikleri bir sözüne dünyayı bedel gördüklerine ağlarlar..
...Kadınları ancak sevdikleri ağlatır..
....Kadınları en çok mutlu eden ne para ne mal ne mülkdür..
..Kadınları mutlu eden sıcak ilgi şefkat sadakat vefalı olmak..
İşte yanındayım diyebilmek..Mezara kadar senleyim canyoldaşım dertyoldaşım canım diyebilmek.Sıcakca sarmak sevgiyle saçlarını okşamak...İnanın tatlı söz ve sadakat ihanetsiz sevgi kadınların en çok istedikleridir..
...Dillerinizle incitmeyin ki kadınlarımız ağlamasınlar..
...En çok ağlayan kadınlar en çok hakları ellerinden alınanlardır..
..En çok ağlayan kadınlar zamanla inanma ve güvenlerinide yitirir..
Çok ağlatılmış bir kadını sevmek isteyen çok sabırlı olmalı güvenini inancını sarsmamalı ve asla ihanet etmemelidir..
Kadınlar da gözyaşları önce bulutlanır buğulanır.Sonra damlacıklar haline döner..Daha sonra şebnemler yüzünde menevişler bırakır..SARSILARAK ağlarlar sağanak gibi o halde lütfen susturmAYIN ONLARI..Bırakın tüm acılarını gözyaşlarıyla dışarı akıtsınlar..
En çok ağlayanlar gitgide en çok olgunlaşan kadınlardır.Severse sizi asla terketmeyin çünkü sevilmeye değerler..
..Sanmayın ki ağlamakla tarumar olan kalpler düzelir belki zamanla küllenir.Ama ardında hep izler bırakır..Geldiklerinde girerken tertemiz olan kalp paramparça olmuştur elveda dediklerinde.Arkalarında gözleri yaşlı kalbi bin parçaya bölünmüşleri bırakırlar..
..O halde kine sus ağlama demek ne getirir..
..Onları sevenleri kadınlarımızı ağlatanlar utansın diyorum..
..............................................
Yeganem Nigar Bedirhan