Gecenin Kendisi Nedir?..
Gecenin kendisi başka bir hecedir...
Say say bitmez mutmain portresi...
Suskun gibi görünür, yaklaşılınca duvarına konuşkanlığıyla karşılaşırsın hemen. Hipnoz edici işlevi hazırdır hep. Hep sebeptir günahlara...
Kapkara gibi ilerler, içine dalınca bembeyaz çarşafına dolanmamak imkansız...
Gecenin kendisi çılgındır...
En çok ay’la sevişir. En çok denizlerle sırlarını paylaşır. En çok kadınlara şirinliğini hediye eder. en çok erkekleri kışkırtır doğal yanıyla. En çok yaşlılardan nefret eder. En çok eylül ay’ından hoşlanır. En çok kışın kendini kucaklara atar. En çok uzun vakitleri sever. en çoklarda dolaşmaktan memnundur gece...
Gecenin kendisi farklı bir şiirdir...
Her mısrası etkilidir. Her teması olaydır. Vurgundur değindiği konular. Parmak attığı havadisler can alıcıdır. Boş yere ahkâm kesmez. Boş yere aşıkları uykusuz bırakmaz. Boş yere sabahları günün manşeti olmaz. Boş yere gecenin sakinlerini kendine aşık etmez...
Yazmak eylemin yanında bulunur. Destekler düşünceleri. Fikirleri ucuza satmaz. Değer verir sanata. Satır satır kalemle yoldaşlık yapar. Evine geleni sevgiyle ağırlar...
Gecenin kendisi bilinmeyenlerle doludur...
Bazen şifrelere bürünür. Bazen kuytularda saklar varını yokunu. Bazen sadece kedilere açar pancerelerini. Bazen çöpçülere ıslık çalar. Bazen aç olanlara aşını verir. Bazen çocuk sesine karışır kaybolur. Bazen kendinden ödün vermemek için yalnızlığı seçer geceler boyu. Çok defa gizemliğini korur. Çok zaman sessizliğine şarkılar besteler. Bazen de çözümsüz bir denklem gibi durur öylece....
Ve gecenin kendisi aşktır aslında...
Geceyle barışıksan, geceyle aynı telden çalıyorsan, geceyle huylarınız örtüşüyorsa, geceyle iyi arkadaşsan; gündüz nedir unutursun daim. Gecenin dostluğu kadimdir. Gecenin bereketi ve nimeti birarada bulunur, tatmak isteyen varsa...
....................................
Mehmet Selim ÇİÇEK
1Eylül2000onbir,,,02.09
Kerboran
YORUMLAR
Gece'yi severim.
Gece gibi muhteşem bir gün anı daha olamaz.
Bereketiylede,lanetiylede gece ,heyecan doludur.
Manevi gece,zahiri gece,gece alemi evdede birbaşkadır,dışarı dada.
sen sec hangi gecede ,hangi aleme akacagını ..
Not;istanbul'un gecesine lanet,seherine bereket,gündüzüne ise rahmet yağarmış.(ßir ALLAH dostu)
vijjDan''sız şiirseL tarafından 9/1/2011 2:28:31 AM zamanında düzenlenmiştir.