- 886 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KALBİNİZİ KORUYORMUSUNUZ?
KALBİNİZİ KORUYORMUSUNUZ?
İnsanın kalbi olmasa yaşar mı? Vücudumuzun ana merkezi, Kanın pompalanmasını sağlayan kalp’dir. Lakin insanlarımız hastalanmadan kalbinin kıymetini bilememektedir…
Neden derseniz stres, sigara, alkol ve dengesiz beslenme alışkanlıkları bana göre toplumumuzda gençlerde artmıştır. Sigara ve alkol e yeni başlayan gençlere üzülüyoruz. Merak, arkadaş etkisini ve dizilerdeki Model almayı, eğitimle önlememiz lazımdır. Büyükşehirlerde, ilimizde bazı kızlarda sigara ve birayı içtiklerini bize iletenler arttı. Ayrıca anne ve babaların stresli yaşantıları, hasta olmalarına başlıca neden olduğunu hekim arkadaşımız vurguladı…
Ülkemizde kalp hastalıkları tedavisi nedeniyle erken yaşlarda ölenlerin sayısı küçümsenmeyecek sayıdadır. Avrupa da kalp krizi nedeniyle erken ölümlerde 2.durumdayız.
Yakın çevrenize bakınız. Hasta olanların çoğunun şikâyetleri Kalp hastalıkları, tansiyon, şeker v.b.
_ Yıllardır arkadaşlarımızla sivil toplum adına verdiğimiz onurlu mücadelede her zaman haklı olduğumuzu söyleyebilirsiniz. Özel hastanelerin dâhiliye ve kardiyoloji bölümüne bakınız poliklinik sırası nasıl? Sigara illetine hala devam edecek misiniz ey tiryakilerimiz…
Bakanlıklar devlet hastanesi göğüs hastalıkları ve dâhiliye uzmanlarımızla, Alo 171 hattını devreye de koydular ama bırakma oranı %18,
4207 s.k.Kanuna uyum harika %98…Sağlık bakanlığımızı kutluyoruz.
Ne dersiniz. Problemler artıyor, tedavide özel hastanelerimiz de, seansların uygulanması başarıyı artırmaz mı? Kaç doktorumuzla yetkililere önerilerimizi sunduk, hala bekliyoruz. Neden acaba?
Yerel yönetimlerimiz ailelere ve bizleri destekleyerek konferanslar verdirmelidirler. Ödüllü Kampanyalar KALP HAFTASI nedeniyle başlatalım, Peşinden kanser haftası geliyor…
Devlet hastanesi ve özel kurumlardaki uzmanlarımız ve sağlık personellerimiz, Psikologlarımız da çok başarılılar. Lakin işsizlik sorunu, çocuklarının problemleri, ailelerimiz nedense üzerlerinden bir türlü atamıyorlar çocuklarını, o da haliyle kişilerin hastalıklarının artmasına vesile oluyor…
Bizler sivil toplum öncüsüyüz. Sigara bıraktırma danışmanlık merkezi büyük şehirlerde var, İlimiz de özel danışmanlık ve klinik hizmeti yok, tecrübelerimizi paylaşalım ve yardımcı olalım…
Hekimlerimize ilk gittiğinizde öncelikle sizden kan örneğinizi alıp, tavsiyede bulunmuyor mu? Hayatta planlı yaşamıyorlar, Sigara, Alkol, gelecek kaygısı, 2. iş de çalışmaların ve kredi kartlarının ödemelerinin yetmemesi… V.b olaylar… Hastalıkları tetikliyor…
Sevginin kaynağı hoşgörülü olmaktır. Toplumda yardımlaşma azalmış, güveni yeniden tesis etmek lazımdır. Aileler akrabalarıyla yeniden kaynaşmaları sağlanmalıdır.
İlimiz boşanma oranını geçen sordum ne yazık ki 4.ülke genelinde. Sosyal olaylar ve küçük yaşlarda evlilikler sıkıntıların ana sebepleridir... KPSS, LGS iş sınavları hayatımızın parçası olmadı mı?Çocuklarına üzülen anne ve babalarda hastalanıyor.Suçlu yok!
Dünyaca tanınmış sosyolog İsviçreli Defatsch Wilyy nin; Müftülüğe giderek söylediği söz e bakınız.”Kuran ı kerim terbiye hususunda eşsiz bir kitaptır. Bunu söyleyen adam bir ilim adamı. Bir misyoner de değildir. (Kaynak: Edebiyat dergisi yazarımız Sayın Ahmet KABAKLI.)
Türk ve İslam ahlakımız, görgü kurallarımız, terbiye konusu milli eğitim de fazla verilmelidir… İlmi ve teknolojik yeniliklerini alınız ama bozuk ahlak yapısına özenmeyiniz, Bazı AB Projelerine bakınız onlar ne kazandırmış eğitimimize…
Bazı Okul öğrencilerimize okul çıkışlarında bakınınız lütfen… Kontrol var mı sizce ne dersiniz. Okul çevre, aile üçgeni eğitimimizde çok önemlidir. Eğitimimizin Lakin bir ayağı topal olmamalıdır…
YORUMLAR
Her yanımzın reklam ögeleriyle doldu.
Artık belediyeler asli vazifelerini bile allayıp pullayıp afişlerle gözümüze sokuyorlar.
"...şu kadar asfalt yol yaptık."
"...adet üst geçit yaptık..hayırlı olsun"
Bir baba evine ekmek götürünce "Müjdeler olsun...bu akşam üç ekmek aldım" der mi?
Der ise gülünç duruma düşmez mi?
Kalp dediniz de..
Kardeşimi Türkiyenin en kalbi hastanelerinden Siyami Ersek 'te yatarken kalp krizi neticesi kaybettim.
Bir hafta önce kalp krizi geçirirken yine memleketimizin en muhteşem hastenelerinden olan Özel Şişli Florence Nightingale Hastanesine kaldırdık.
Bir şeyi yok diyerek bir ağrı kesici verip gönderdiler...
Oysa doktora 94 yılında kalp kapakçığı takıldığını söyledik...
O gece sabaha kadar ağrı çekti...
Şimdi ben olduğum yerden bakınca...
Ne demeliyim sağlık konusunda...
N'apalım ki Rabbim "Şişli Etfal"i nasip etti..
Sonra da "Siami Ersek" hastanesini..
Ve 1 Şubatta...40 yaşına beş kala hayatı sona erdi..
Aklıma sadece ....“ama bakan dedi ki ahsen, ben artık millete maloldum artık sadece sana ait değilim” dediğini söyledi. ameliyat yerinin kendi içinden geçtiğini belirten ahsen unakıtan “açtım ellerimi dedim ki ya rabbi, bu nerede olursa iyi olur. ben şu anda hiçbir şey düşünemiyorum.sen bana doğru ve hayırlı yolu göster ve beni oraya yönelt diye dua ettim. bakana ki benim içime amerika da cleveland yazıyor ,önce rabbime sonra oraya gidersek dedim ve peki dedi yolculuk böyle başladı” dedi. haberi geliyor...
Selam ile..
PERİ BACASI 50
erken yaşta ölmesin mücadelesi veriyoruz.
YEŞİLAYımızın etkilerinin daha çok artması lazım.
SİGARA-ALKOL-MADDE BAĞIMLILIĞI İNTERNET GENÇ NESİLLERİMİZİ ESİR ALIYOR.
Lütfen bizlerin sesine daha çok destekler verilmesini talep ediyoruz.
Kardeşinizin vefatına üzüldüm allah rahmet eylesin.
Benim de babam o zaman kalp kapakçıkları değişemediği için vefat etmişti.1975 de.
avrupa ya göndermek içinde bir çok maddi imkan lazımdı.AH...
Şimdi anakalp ve diğer hastahanelerde imkanlar arttı.Ne yazık ki gidenlerin sadece bizlerde hatıraları kaldı...
Saygıdeğer ustadım
Kalbinizi koruyunuz...