EVLAT
____Allah ın bizlere en büyük lutfudur evlad.
____Allah evladlarımızın acısını göstermesin en kötü şey evlad acısıdır..Allah yürekleri onla yakmasın..
….Rabbim bizleri evladlarımızla imtihan etme dayanayım diye sabrederken ağzımızdan beddua lanet kem sözler çıkartma..
….En tez kabul edilen dua anne babanın evladına duasıdır.
__.Çünkü en içten yapılandır can acımayınca dilden lanet asla çıkmaz..
____Yavrularımız hem geleceğimiz hemde kurtuluşumuzdur..
_________İnsanlar vefat edince herşey geride kalır sadece birisi takip eder..Salih evladlar yetiştirmişsek onların duaları .Öyle sanıyorum ki ruhlar çocuklarının yaptıkları iyiliklerle sevinir kötülükten hüzne uğrarlar..
_____Bırakacağınız en güzel şey edepli güzel ahlaklı çocuk yetiştirmektir..
___MALI, MÜLKÜ BİR ÇINGI MAF EDER EDEP VE HUYSA KALICIDIR..
__Allah en güzel şekilde yarattığı insanları Allahu Teala c.c nin merhamet sıfatı verilmesiydi insanlara; kimse kimseye merhamet etmezdi..Hayat çekilmez olur du..
____Analar canımız, baştacımız yarınımız ..
___Evladlar gururumuz onurumuzdurlar..
__Her çocuk aslında doğuşta tertemizdir..Ve islam fıtratı üzere doğarlar..Anneleri ya da çevre onları kendi oldukları gibi yerleştirirler..
____Evladına kendini adamak ne güzel..Herkes yabancılaşır ayrılır ama ananın kalbi yüreği her zaman açıktır can parelerine..
___Çocuklar doğunca anneler hem sevinçle gülerler.
___İki defa da ağlarlar o mutlu günde kar gibi doğan evladının başına neler gelecek..Mutluluğunu görecek miyim diye?
___Adeta kanatsız melek olurlar evladlarına..
__Aklı başında olan çocuklar asla anne babasının fedakarlıklarını haklarını ödeyemezler..
___Haç mevsimidir bir kişinin dikkatini çeker küfeyledir ..Onla tavaf eder O bırakmaz..O sorar der ki;’ evladım o küfede ne var burası emin belde koyda yorulma öyle tavaf et ’
____’Der ki çocuk efendim küfede taşıdığım beni taşıyan emziren büyüten"
__.Sonra yaşlanıp hastalanan annemdir..Ben anneme hakkımı ödeyebilir miyim?
__O neden le yıllardır geliyorum bu şekilde haçca.
_____Cevap müthiştir der’ Oğlum sen kırk yıl anneni sırtında taşısan yine de hakkını ödeyemezsin O nun karnında attığın bir tekmenin der’"
Annen hakkını helal ederse o başka der..
__Bu hikayeyi okuyunca düşünmüştüm günlerce..Her evlad bir gün anne ya da baba olacak Allah nasip ederse..Devran dönecek her kes ettiğini mutlaka biçecek..
___Gözümüzden sakındığımız varlıklarımız Allah için sakın üzmeyin ailenizi yaşlandılar diye horda görmeyin..
__Onlar size nasıl merhametli şefkatliyse minnacıkken sizi korumuşsalar sizde onları koruyun….
_____Evladının yolunu gözlerken kalbi evladıyla atan nice anne babalar var..
____Yavrularını askere gönderirken bir daha görecek miyim diye yutkunup bakanlar var?
..Acı haber geldiğinde metanetle vatan sağolsun diyen kalbi ağlarken yavrusunun anılarıyla yaşayanlar var..
_____En ufak bir gerginlikte sakın terketmeyin evlerinizi sevgili gençler unutmayın sizlere kötü, zorda görünse iyiliğiniz için atan kalpler var..
____Gurbete yolcu ederken evladını boğazı düğümlenip her günü asra dönenler var.Ta ki vuslat anına dek rahat nefes almayan.Etrafa yalancı gülücükler atan gözyaşlarını yutan. taşıncada rahmet gibi yüzlerini yuyan annelerinizi babalarınızı sakın unutmayın..
__Hiç bir evlad anne ve baba değerini asla erken öğrenmez.
___ Ya anne olunca ya baba olunca anlar anne ve babasını ..Ya da dara düşünce ne zaman tırnağınız acısa ilk önce annenizin canı acır ..
_____Evladlarımıza güzel bakamayacaksak.
____ Allah rızası için önlem alalım doğurup sokağa atmayalım anne baba olmak zordur..EVLAD olmak aslında dua almak için ne güzel lutuftur bilene..
____Allah evladlarımıza sağlık sıhhat uzun ömürler versin..
___HAYIRLI CUMALAR BU GÜNDE BÖYLE YAZMAK GELDİ İÇİMDEN..SYDNEY DEN SELAMLAR..
Yeganem Nigar Bedirhan
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.