- 1582 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Duâ
DUÂ
Bizleri yoktan var eden, varlığından haberdâr eden, gören göz, işiten kulak, tutan el, yürüyen ayak, konuşan dil, düşünen akıl ve inanan kalp ihsan eden Allah’a (cc) hamd; O’nun sevgili resûlüne ve güzide ashâbına selât-i selâm olsun...
Yâ Rabb’i, Sen affedicisin, affı seversin bizleri de affeyle.
Yâ Rabb’i, bize dünyada iyilik ver, ahirette de iyilik ver ve iki cihanda yüzümüzü kara çıkarma.
Yâ Rabb’i, nefsimizi ve neslimizi imandan, Kur’an’dan ayırma.
Yâ Rabb’i, faydasız ilimden, kabul olmayan duâdan ve borçlu ölmekten sana sığınırız, Sen esirge, Sen koru.
Yâ Rabb’i, Sen bizi insanlardan, cinlerden, şeytanlardan, kem gözlerden, görünen ve görünmeyen her türlü kazâdan ve belâdan Sen koru, Sen esirge.
Yâ Rabb’i, Sen dertlere devâ, hastalara şifâ, borçlulara edâ ihsan eyle.
Yâ Rabb’i, akıl ve âzâ noksanlığı verme.
Yâ Rabb’i, canımı almadan aklımı alma.
Yâ Rabb’i, elden ayağa düşürme, imandan ve Kur’an’dan ayırma.
Yâ Rabb’i, Hakk’ı hak bilip Hakk’a uyan ve bâtılı bâtıl bilip bâtıldan uzaklaşan kullarından eyle.
Yâ Rabb’i, Sen korktuğumuzdan emin, umduğumuza nâil eyle.
Yâ Rabb’i, dünyada mekânsız, ahrette imansız bırakma.
Yâ Rabb’i, sevdir bize hep sevdiklerini ve yerdir bize hep yerdiklerini.
Yâ Rabb’i, kısaca peygabberimizin (@) senden sistediği tüm hayırları ve iyilikleri Sen’den isteriz Sen ihsan eyle ve Sen lütfeyle; yine peygamber efendimizin sana sığındığı tüm kötülüklerden ve şerlerden sana sığınırz Sen esirge ve Sen koru... Âmin... Âmin... Âmin...
Sağlıcakla kalınız...
Hanifi KARA
Not: Duâ iki kısma ayrılır.
1- Fiili duâ (bizzat o işi yapma)
2- Kavli duâ (lisânen yapılan duâ)
Dinde esas olan fiili duâdır. Halkta ise kavli (sözlü) duâ daha ağır basmaktadır. Bu anlayış yanlıştır. Mesela; evlenmek fiili duâ, hayırlısından çocuk istemek kavli (sözlü) duâdır.
Çocuk edinmenin duâsı; evlenmek
Savaşın duâsı; eğit/donat
Hastanın duâsı; doktor ve ilaç
Çiftçinin duâsı; tarlaya karşı görevini tam yapmak... vs.
YORUMLAR
Hanifi KARA
hanifi bey, ellerinize yüreğinize sağlık,
binlerce kez amin amin amin...
çok güzel bir yazıydı efendim çok. ne mutlu size ki, böyle manevi duyguları en yüce şekilde yaşayıp, kaleme alabiliyorsunuz. kutluyorum sizi.
saygılarımla...
Hanifi KARA
Sağ olunuz, var olunuz...
Hanifi Bey, bu güzel duaya ben de canı gönülden amin diyorum.
Saygılarımla...
Hanifi KARA
Sağ olunuz, var olunuz...