Damardan Vurdu,O...
Güneşli bir eylül sabahıydı. Yıl 1980.
Akşamdan kalan ölüm planlamaları gözden geçirilecekti yine.
Keleşler kontrol edilecek,yağlanacak ki ne olur ne olmaz, hedefi bulsun.
Ki paşalar çıktı sahneye, sokaklar sessizliğe büründü , asker postalları hakimdi artık.
Hasan Mutlucan söylüyor türküsünü.
‘’Yinede şahlanıyor efeeem, kolbaşının da yandımdaaa kıııratııı’’
Paşalar konuşmada ,ölümler artık tarafımızdan ifa edilecek.
Sokaktan karakola,mahpusaneye,nezarethaneye taşındı ölümler ve birde pervasız işkenceler.
Ancak yaşayan bilir o günleri , sakın haaa senin hayatının güvencesine, askere, polise düşme sakın haaa.
Şimdi 30 yıl sonra sözde hesap günü , paşalar hesaba çekilecek.
Ahhh keşke öyle olsaydı ,işkencecilerden hesap sorulsaydı.
İnsan olduğunu unutanlar , insana işkence ettiğini hatırlasaydı.
Ve üstünden 30 yıl geçmiş olan işkenceler mahkeme salonlarında yargılansaydı,teşhir edilseydi.
Evetçiler tartışma alanını 12 eylül cuntası üzerine taşımaya çalışıyorlar.Başarılı da oldular hani.
Meşhur Fatsalı terzi Fikrinin oğlu bile buna itibar etmiş ki referanduma evet diyeceğini açıklıyordu dün.
Göreceğiz 12 eylül işkencecileri yargılanacak mı bakalım.
Aslı şudur meselenin.
Hükümetin yüksek yargıyla başı dertteydi,bu 367 kriziyle doruğa tırmanmıştı.
Bu duruma bir hal çaresi bulmalıydı.
Derhal yüksek yargıyı zaptı rapt altına almak icab ederdi,aksi taktirde hem bugün hem yarın başları dertten kurtulmayacaktı.
Bugün ,hazır meclis çoğunluğunu haizken bunu yaptık yaptık yapamazsak maazallah….
İşte bu niyet,bu yola çıkış hikayesi arızalıdır.
Hani ne demişler ‘’niyet iyi akıbet iyi, niyet kötü akıbet kötü’’
Anayasa değişikliklerinin büyük bir kısmının pozitif olmasına rağmen , bu arızalı niyet beni ciddi ciddi düşündürüyor.
Yalnız bir şeyi itiraf etmeli ki , sn Erdoğan referandumu ,( şafak türküsüyle,Ahmet Kaya ile) hiç alakası olmamasına rağmen 12 eylül üzerine yoğunlaştırmıştır ve bunda da son derece başarılı olmuştur.
Olmuştur ki referandumu , 12 eylülün sonu olarak gören geniş bir halk kesimi vardır.
Hele o ,beni de ağlatan gözyaşları yok mu gözyaşları,sağdan soldan her kesimden oy almayı sağlayan bir psikolojik vuruştu.
Bende ağlamak istiyorum
Ben de ,ben de ağlamak istiyorum ki referandum 12 eylülü bitirmiyor.
İbrahim Erol
gazete54.com
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.