- 605 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GÜZELLİKLERİMİZ, ZENGİNLİKLERİMİZ
Ülkemizin, milletimizin güzel hasletleri var. Kültürümüzde, inancımızda, örf ve adetlerimizde çok zengin özellikler ve güzellikler var. Bu güzelliklerin ve zenginliklerin paylaşılması, yaşanması, yayılması da zenginliklerimizi çoğaltacaktır…
Güzelliği, iyiliği, hoşgörüyü, sevgiyi, saygıyı, yardımlaşmayı, dayanışmayı sağlamak ve yaymak toplum sağlığını artıracak faktörlerdendir. Toplumun dinamikleri; milli, manevi, kültürel hasletleridir. Bu değerlerin her an canlı tutulması ve yaşanır olması gerekir.
Ülkemizin her bölgesinde yaşanan birbirinden güzel adetler, örfler var. Bunları gezerek, yaşayarak görmek de insana ayrı bir haz ve moral veriyor. Ülkemizi gezdiğinizde çok zengin bir kültürel mirasa sahip olduğumuzu göreceksiniz.
Geçenlerde Ege bölgesini gezdim, gördüklerimle çok mutlu oldum. Kandil günü İzmir’de idim. Burada hayırseverler kandil günlerinde en işlek birkaç caddenin yol kenarlarına kurdurdukları portatif lokma imalatı ve tezgâhı ile gelen geçenlere orada hazır imal ettikleri sıcak lokma tatlılarından ikram ediyorlar. Hayrat olarak herkese istediği, yiyebileceği kadar lokmayı kaplara koyarak veriyorlar. Bazı yörelerde de cami önlerinde kandil şerbeti, kandil simidi vb ikramlarda bulunuyorlar.
Bursa’yı ziyaretimde meslektaşım Hüseyin Sağlam’la sohbet ederken bana dedi ki, burada Cuma günleri şu merkez camide hutbe bir görevli tarafından işitme engellilere de aktarılıyor. İşitme engelliler adına sevindiğim gibi buna ön ayak olan hoca efendiyi de ziyaret ederek tebrik ettim. İnanca, insana saygı göstermek ve önemsemek de başka bir değer. Hutbenin bu engelli vatandaşlara aktarılması cumanın manasını daha da güzelleştiriyor. Bu güzelliğin uygulanması, yayılması için diğer illerimizdeki Müftülerimizin de kulaklarını çınlatırız.
Yine bir gazetede gördüğüm ve okuduğum Isparta’da bazı esnaflar her sabah namazını birlikte camide eda ettikten sonra toplanıp sohbetli kahvaltı yapıyorlar, ondan sonra da işlerinin başına gidiyorlar. Samimiyet, dayanışma, kardeşlik adına güzel bir örnek…
Bu güzellikler birçok il ve bölgelerde daha değişik şekillerde muhakkak yaşanıyordur. Bu milletimizin, değerlerimizin, tarihi mirasımızın zenginliğidir. Dayanışma, paylaşma, yardımlaşma, kaynaşma ve kardeşliği pekiştirdiği, olgunlaştırdığı için bu özerliklerin her an yaşatılması lazımdır. Bunun için o ildeki hayırseverlere, belediye başkan ve yetkililerine ve il müftülerine de görevler düşer. Halkımızı ilgilendiren milli, manevi, ahlaki ve güzel örf-adetlerin yaşanması ve yaşatılmasına ön ayak olmak, birçok hayrın, mutluluğun da anahtarı olacaktır. Bu alanlarla ilgili görev paylaşımı ve dayanışması içersinde olmak güzelliklerin yaşanmasına katkı sağlayacaktır.
Toplumsal huzuru ateşleyecek her bir girişimin sağlayacağı faydaları anlamak gerekir. Bizlere düşen görev kültürümüzde, örf ve adetlerimizde var olan zenginlikleri, değerleri tüm insanlık ve insanımız için bir adım ileri taşıyacak, yaşatacak faaliyetleri yapmaktır.
Feyizli rahmetli aylar içindeyiz, önümüz ramazan. İnsanları mutlu etmenin, sevindirmenin tarifi olur mu? Hoş bir sözün sadaka sayıldığı inancımızda birbirimizle hediyeleşmek de sünnettir. Bir yardımda, hayırda bulunamıyor, hiç bir şey yapamıyorsak birbirine bir tebessümü, hal-hatır etmeyi lütfen esirgemeyelim. Güzel hasletlerimizi yaşatalım yardımlaşalım, birbirimizin derdiyle dertlenelim.
Şu hadisleri de unutmayalım “İman etmedikçe cennete giremezsiniz. Birbirinizi gerçekten Allah için sevmedikçe kâmil bir iman etmiş olmazsınız” “Müslümanların derdiyle ilgilenmeyen onlardan değildir.” “Hiçbiriniz kendi nefsi için istediğini (mü’min) kardeşi için de istemedikçe tam mü’min olamaz” “Müslüman, Müslüman’ın kardeşidir; ona hıyanet etmez, yalan söylemez ve onu sahipsiz bırakmaz. Müslüman’ın her şeyi; ırzı, malı, kanı Müslüman’a haramdır. Takva işte burada (kalpte)dir
Sevgi, inanç, kültür laf değil eylem gerektirir. İcraatlarımızla güzelliklerimizi yaşamalı ve yaşatmalıyız. Toplumumuzdaki var olan moral değerler barışı, sevgiyi, saygıyı güveni artıracak dinamiklerdir. Bu konuda görevimizi en güzel şekilde ifa edelim. Zenginliklerimizi yaşayarak, yaşatarak zenginleştirelim…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.