- 1036 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
KAYIP MEHMET ' E MEKTUP 2
KAYIP MEHMET’ E MEKTUP 2
Şu deli huyumu bilirsin .Belki de bilmezsin .Aklıma estikçe bir yerlere yazı yollarım.Zaten söyledim sana mektupları yollayabileceğimi (tabi ki sen duymadın) Aynı yazıyı aynı anda birkaç dergiye yolladığım bile olurdu.Nasıl olsa yayınlamıyorlar .Aynı anda yayınlama olasılığını düşünmüyorum bile.Bazen bu olasılık beni düşündürüyor .O zaman ne yaparım ne söylerim ,düşünmeye başlıyorum.Sonuç ne olursa olsun inanarak severek çaba harcayarak,yazıyorum insan tepkilerini gün boyu izleyerek, ister istemez hüzünlerine sevinçlerine ,ortak oluyorum .Ayrıntıları içim de saklayıp dolup taşıyorum .Bazen ayaklarım taşıyamaz oluyor beni.Bu günlerin bir seyircisi dahası bir tanığı gibiyim .Suskun bazen üzgün ve tarafsız seyrediyorum .Dahası kimse bedel ödemesin , kimse üzülmesin istiyorum .Sanıyorum ki bir şeyler değişecek, birbirlerine saygılı mutlu şiiri sanatı seven , önce kendini sonra tüm insanları seven önyargısız hoş görülü bir topluluk olacak . Seyrediyorum ve bekliyorum .Bir mucize bekliyorum belki de . O mucize olsa güzel olur.
Konuyu da dağıttım .Duydum ki sen kayıp değilmişsin birileriyle görüşüyormuşsun , tanışıyormuşsun da.
O mektupları (senin görmediğin mektupları ) bir dergiye göndermiştim .Telefon geldi . Bu o Mehmet değil mi ? Diye sordu adresimi aldığı yeri belirti .Şaşırdım zaten hep derdim bu şehirde yollamayayım biri çıkar tanır başıma iş açarım . Sonra biliyor musun evlendi iki de çocuğu var diye ekledi .Önemli olmadığını söyledim .’Evlensin’ dedim .Zaten tanışmadık bile sadece birkaç kez telefon da görüştük ‘ O bir simge’ dedim benim için .İkinci konuşmada yine sordu .’Senin söylediğin anlamda kesinlikle tanışmadık ‘ dedim bilmem ikna oldu mu ? Zaten ikna olmasa da fark etmez . Kasıtlı sorduğunu sanmıyorum .O da şiir seven biri .İsmini değiştirmedim diye kızdım kendime önce .Yine de ismini değiştirmek ne de saklamak istiyorum .Bir Mehmet vardı şiir seven Mehmet yine var.O sadece bir simge onun dediği anlamda tanışmadık dilerim tanışmayız da . Bir gün karşılaşırsak ben kayıp Mehmet ‘ im diye tanıtma kendini bir simge olarak kal.
Yanlış anlama bir Mehmet yaratmadım içimde.Sen varsın zaten .Yüzünü alışkanlıklarını merak (bazen ettim dürüst olalım) etmedim. Kendinsin ‘Şiir seven birinden zarar gelmez diyen’ Bir cümleyle sanatçının dürüstlüğünü güvenirliğini belirten ‘Bir insanın kurtarıcısını bekleyen ‘ deyimiyle sanatçının , sanatçıya güvenmesi , inanması destek olması gerekliliğinin bilincine varmış , bu istekle benimle konuşmuş bir çok kayıp Mehmet‘ten birisin .
Ben ne yaptım telefon numarası bile vermedim .Bunu da belirteyim .Neden mi ? Böyle davrandım .O zaman bir damla yaşama sevincim yoktu . Gücüm yoktu bu yüzden aramadım . Mutsuzluğu paylaşmak için açılmaz ya telefon . Belki açılır da mutsuzken kimseyi aramam . Şimdi de öyleyim .Tek başıma ayakta durmayı öğrenmeye çalışıyordum . Belki bunu bilmek hoşuna gider öğrendim .
İyi ki evlendin (desem de inanma hani ben senin kurtarıcındım) .Dilerim evlendiğin kadın şiir seviyordur . Bir gün şiirlerini yine yakmaya kalkarsan alır onları elinden . Beni yak ama onları yakma diyecek kadar sever şiiri ve seni .Hani demiştin ya her neyse ne demişsen demiştin çocukların kız mı? Oğlan mı? Keşke sorsaydım .Sana bir rica o kolaya koşma ben yapamadım ama çocuğum yapacak diye sıyrılma kaçma şiirden.
Çünkü o büyüdüğün de kendi şiirleri olacak . Duydum ki kayıp değilmişsin Mehmet . Duydum ki şiirlerini yakmıyormuşsun .Yayınlatıyormuşsun . Duydum ki kardeş Mehmet‘miş sin. Ama duydum ki bir kayıp Mehmet daha varmış .Bir sürü kayıp Mehmet varmış . Hep bir ağızdan ‘şiiri seven birinden zarar gelmez diyorlarmış . Haklılar eminim bundan .O zaman da emindim zaten…
JALE KESKİNKILIÇ
26-31-1994
YORUMLAR
çok hoş tebessüm ettirdi yazı içinde hep bir tanıdık mehmet vardır zaten tebriklerimle.