- 706 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
FARKINDALIK
[ kalin
FARKINDALIK
Merhaba Dostlar,
Bugün kaleme almayı düşündüğüm konu farkındalık. Bir şeylerin farkına varmak. Bilincin sıçraması sonucu farkında lığı yaşamak.
Kuran’ı kerim de isimi Allah olanın, zat sıfatları ve sonsuz manaları açıklanmıştır.O’nun, Ahad, Samed,Lem Yelid ve Lem Yuled,Hayy,Kayyum,Mürid,Rab,Malik-el,Mülk,Kadir vb. manaları olan bir zat olduğunu öğrenen ve iman eden kişi,bir şeyin hemen farkına varır.Sadece ‘O’ var, Ve sadece ‘O’ nu fark eder.’O’ olan tek’in bölünmez, parçalanmaz,doğmamış,doğrulmamış.Peki doğmamış,doğrulmamış,bir zat var,peki bizler,makro alemden mikro aleme kadar olanlar varlık değimli?El cevap,değil.Çünkü yukarıda açıkladığım sıfatları ve manaları buna izin vermiyor.Çünkü tek ve çok,çokluk,yan yana olmaz.Ya biri ya öteki,birisinin varlığı gerçek değildir.Çünkü bu sıfat ve manaların sahibi,zaten kendinden başkasına yer bırakmıyor.Ahad,Samed ve Vahid,olduğu gerçeği ‘O’n dan gayrı ya yer vermez.
Peki bunları OKUyan insanlar bu kadar açık olan bir şeyin farkına varamıyorlar mı?Kanaatimce farkına varamıyorlar ki yapılan bütün ibadetleri bir araç değil bir amaç görüyorlar.Özde bir olduklarını fark edemiyorlar.Göklerde bir yerde bir tanrı tasavvur ederek şirk günahına saplanıyorlar.Bilinçlerini arındıramıyorlar.Sonsuz alemlerden sadece birisi olan ve bilincin kendini beş duyu ile algılanan bir madde boyutunda,bir bedenle özdeşleştirip,’O’n dan ayrı,ötede bir varlık olduğunu zannederek,bedensel ihtiyaçları uğruna süfli işlere girerek,sonuçlarını yaşayacaklarının ne olduğunu dahi fark edemiyorlar.Evet Allah var,doğmamış doğrulmamış,diyor,yinede bilincin en altı olan süfli işlerden kendini kurtarmıyor.Demek ki farkındalık yok bu kişilerde, bilinçleri sıçrama yapmamış.Şirk günahı içinde debelenip gidiyorlar,gelmiş geçmiş insanlar gibi.Bu noktada geçen gün yazdığım birkaç şiirim geldi aklıma ve nakledeyim dedim.
AKLIN FARKINDALIĞA VARDIĞI NOKTA DA;
NEGATİFİ TERK POZATİFİ GELİŞMELİ İNSAN.
ZATEN TALEP ETMESEYDİ,
FARKINA VARAMAZDI İNSAN.
FAYDALIYA MECBURİ TEK YÖNLÜ,
NEGATİFİ TERK POZATİFİ GELİŞMELİ İNSAN.
AKLIN FARKINDALIĞA VARDIĞI NOKTA DA,
ASLINI ÖZÜNÜ BULUR İNSAN.
Ne Bilsin!...
Kendini beş duyudan ibaret sanan,
İsimi Allah olanla özde bir olduğunu.
Ne bilsin!
Kuranın resul olandan inzal olduğunu,
Ciltli sayfalardan ibaret demek olmadığını.
Ne bilsin!
Okunası kitabın içinde yaşadığı her anın,
Yürümek de olan evrensel sistem olduğunu.
Ne bilsin!
Bu evrensel sistem kitabında her anın,
Düşüncesinin, karşılığını yaşamakta olduğunu.
Ne bilsin!
Bu alem de okunası her şeyin olup-bitenin,
Kendindeki manaların dile gelişi olduğunu.
Ne bilsin!
Algılanan bu alemin ona kendi hakikatini,
Anlatan mecazlar olduğunu.
Kişi bilincindeki bu kirlenme sonucunda, sıkıntılara giriyor,bu boyuttaki bilincin sıkıntısını farkına varıp da aşamayan kişi--ruh bilincini de inşa ederken süfli ediyor-- ve… sıkıntısını sonsuz yaşayacağı bir biçimde…..Mürid,--’O’n dan başka irade sahibi yok.--Kadir,alemlerde mutlak kudret sahibi diyorsun.Sonra- ‘O’- na rağmen birileri karşında varmış gibi,hayali varlığa,gerçekmiş gibi,-’O’-nun tekliğine şirk koşarak,her türlü kötülük ten tutun da iyiliğe kadar hep bu mantık işliyor ve bu durumun farkına varamıyor.İsdidat mı yok,kabiliyet mi noksan nasıl şey anlamış değilim,vehimleri kendilerini uçuruma götürdüğünün farkına varamıyorlar.
Sevgili dostlar. Yıllarca bu sıkıntıları çeken bir dostunuz olarak, çok şeyler yaşadım, vehim sıkıntısını çok iyi bilirim. İnsanı yakar bitirir.Ne yapsan olmuyor,nasıl ibadet yapsan olmuyor,insan çıldıracak gibi oluyor.Ta ki , ALLAH bir şeyleri fark ettirene kadar.Birilerini vesile eder,yada başka türlü.Ne mutlu bir şeyleri fark edebilenlere.
.Herkese, selam ve sevgilerimle…
Hasan BELEK
15-05-2007