- 18563 Okunma
- 30 Yorum
- 0 Beğeni
EN İYİ KÜRT, ÖLÜ KÜRTTÜR.
EN İYİ KÜRT, ÖLÜ KÜRTTÜR.
1789 Fransız ihtilali ile zehirli bir gaz gibi dünyanın her yanına yayılıp, insanları kıskacına alan ve kendisiyle birlikte savaşizm, anti-realizm, anti-historisizm, anti-hümanizm, akıl dışıcılık, bilinemezcilik, yozlaşmacılık, elitçilik, kötümserlik, ütopyacılık, öznelcilik, çözülmezlik ve soyutluk gibi kavramları da getiren “milliyetçilik” akımı ne hazindir ki dünya devletleri arasında en çok bizi etkiledi ve daha da etkilemekte.
20. yüzyıldan bu yana Türkiye’de ki faşistlerin dilinden düşmeyen “ en iyi Kürt ölü Kürt’tür, en iyi Kürt doğmamış Kürt’tür ve Türkler bir beydir beylerin ağası olmaz” gibi kinle katmerleşmiş fikriyatlar günümüz 21. yüzyılında daha da aşırıya giderek boy göstermeye başladı. Hatta İstanbul’da bir faşizanın dilinden dökülen “Kürtlerden peygamber çıksa Vallahi de Billahi de tabi olmam” deyişi gerçeği söylemek gerekirse tüylerimi diken diken etti.
Nedir Allah aşkına bu nefret ve bu kin? Oysa bir zamanlar ümmeti-i Muhammet’tik, kardeştik, bir Kürd’ün ya da bir Türk’ün eli kanadımı ciğerimiz yanar her şeyimizle ona koşardık.
Ya peki şimdi?
Şeyh Sait’in asılmasına beş kala dediği gibi “dinle birlikte kardeşlikte bitti.” Hayır, bu kardeşlik bitmemeli bu ülkenin Türk’ü ile Kürd’ü ile nice mutlu yarınlar için asırların getirdiği bu kardeşliğimizi “ırkçılık virüsü” yenmemeli. Direnmeliyiz, topyekün Türkiye’yi egemenliğine alan batı kaynaklı bu virüse baş eğmemeli, taarruza geçmeliyiz.
Peygamber efendimiz bir hadisi şeriflerinde ırkçılık hakkında şöyle buyurmaktadır “ırkçılık yapan babasının zekerini (insel organ) öpmüş gibidir” Peygamber efendimizin de belirttiği gibi Allah’ın belası bu “ırkçılık” bu kadar aşağılık bir şeyse bunca öldürmeler neden? Neden mi? Çünkü ırklar arasında kanlı geçen ırk üstünlüğü mücadelesi. Yani körü körüne öldürülen masum insanlar. Oysa, ünlü Çin düşünürü Konfüçyüs bu konuyu ne de güzel dile getirmiş “İnsanları niçin öldürüyorsunuz, biraz bekleyin zaten ölecekler.”
Şimdi de herkesin ağzında bir sakız gibi dolaşan daha doğrusu dillerde etiketleşen “ Türk olmak mı? Kürt olmak mı? Ya da insan olmak mı?” sorusuna verilen cevaplar bu ülkede silah ve bombaların patlayıp patlamamasına verilen cevaplar gibi önemli bir yer teşkil etmektedir. Eğer seçeneğiniz Türk olmak ya da Kürt olmak ise silah ve kanlı günlere merhaba deyin. Yok, ben Türk olmak ya da Kürt olmak istemiyorum ben, insan olmak istiyorum ise seçeneğiniz mutlu ve huzurlu günlere şimdiden bir el sallayabilirsiniz.
Eğer Osmanlı devleti gibi bu devletinde parçalanmasını istiyorsanız buyurun Türk olmaya ya da Kürt olmaya…
Eğer bu devletin dünyanın beyi olmasını istiyorsanız gelin şunu bunu bırakıp insan olmaya adım adım yürüyelim.
SELAM VE HÜRMETLE
SERHAT PARLAK
YORUMLAR
Kürt olanı ,Kürt olduğu için ''Öteki'' kabul eden Bir felsefeye İman eden kişi, kendine Bütün Dünyayı Düşman alacak Cesareti de taşıyacak Ehliyete/Liyakata sahip olmalıdır...Aksi takdirde yanı başındakine tahammül edemeyen sözde Kafatascıların 1920'de 14 adet Türk isyanın neden yapıldığını araştıracak kadar Akıllı olmaları gerekir..
Genç olunca fazla heyecanlanıyor insan! Ben, bu tepkiyi biraz da gençliğin heyecanına veriyorum!:)
Sn. Uğur Özaltın kardeşimin yorumuna katılıyorum. Konu biraz netameli olunca tartışma da büyük oluyor.
En iyi Kürt ölü Kürttür yakıştırması herkesi bağlamaz. Böyle bir siyaset güden hiç bir siyasi parti olmadığı gibi herhangi bir sivil toplum kurluşu da yoktur. 75 milyonluk bir ülkede teker teker her vatandaşın ifadelerini veya düşüncelerini zapt-ı rapt altına alamazsınız. Önemli olan genel kabul gören devlet ve sivil toplum kuruluşlarının uyguladıkları ve/veya uygulanmasını öngördükleri politikalardır. Çok şükür bu konuda faşizan bir politikanın emaresi bile yoktur.
PKK adlı kanlı örgütün döktüğü kanları kimse hoş göremez.PKK için duylulan kin ve nefret sade kürt vatandaşları hedef almaz, almamalı ve nitekim almamaktadır. Önemli olan budur ve herkesin üstüne düşen de bu beladan ülkemizin kurtulmasını savunmaktır.
Gerisi sokak ortasında ya kahvehanelerde konuşulan, hiçbir etkisi olmayan boş lakırdılardır.
Bu ülke hepimizindir. Hep beraber sahip çıkmalıyız.
Son olarak, Hz. Peygamberin öyle bir hadis-i şerifi yoktur.
Sevgi ve saygılar.
Eline sağlık dostum, cesurca yazmışsın, daha fazla irdelerseniz içinden çıkılmaz BİZİ BİRBİRİMİZE DÜŞÜRENLERİ BİLMELİYİZ. ÖYKÜ BU yaa...
"Köyde iki siyah ve beyaz köpeğini boğuşturan (kavga ettiren) olan çobana sormuşlar hangi hangisini yener diye...
o da cevap vermiş; "ben hangisini iyi beslersem o yener" farkında olmalıyız. Geçmişe bakmak yeterli, eskidan sağ-sol, alevi-sünni olayları vardı. Bu olaylarda kullanılan silahların aynı seri ve hatta aynı silahla iki tarafında öldürüldüğünü hatırlayın bu OYUNA düşmeyelim. Hep beraber... NERDE BİRLİK, ORDA DİRLİK...
Sn İZ/düşüm
Hadi bulaşmıyayım dedim...Sakin sakin gülümseyerek okuyordum ne güzel...Amma ille ismim anılacak...
Eh adımız haine bölücüye çıktı bir kere...Edepsiz vs kavramları da bir güzel yapıştırdılar üzerimize...Tabir-i Caiz ise Fişlendik artık :))))))))
Yorumumdan alıntı yaparak bu ibareyi eklemişsiniz.
Bulaşmanızı gerektirecek bir sözüm var mı kısacık yorumun içinde ?
----------
Sn. İZ/düşüm'ün yazısında belirttiği üzre iç içe yaşayan halk arasında ayrım yoktur.
----------
dediğime göre, yazınızın içeriğinde bu bölümü tasdik ettiğim anlamına gelmiyor mu ?
Anlayış biçiminizi anlayamadım :(
Bulaşabilirsiniz :))
Milliyetcilik ile ırkçılık aynı kavram değildir.
Irkçılığı bugün en bariz yaşayan İsraildir.
Milliyetçilik ile vatanseverlikde farklıdır.
Aslında ülkemizde yaşanan şey kavram kargaşası ve bulandırılmış zihinlerdir
Bu kardeş kavgası bu toplumu felakete sürüklüyor ve korkarım daha da iç savaşa kayacak görünüyor
En zararda yine kendimiz olcaz
Ben de sizlere Kürtlerin aşağılandığı Tv dizilerinden bahsetmek istiyorum ki aslında bir çok dizilerde ve sinemalarda özellikle Kürt vatandaşlarımız ne acıdır ki hep kötü karekterler olarak kaşımıza çıkmakta. Size bu konuyla ilgili iki haberin alıntısını eklemek istiyorum sadece;
NEFRET KÖRÜKLEYEN TV PROJELERİ
İlk görüşmede ise Osman Sınav`ın Uğur`la o dönem başlamayı düşündüğü dizisi `Pars: Narkoterör` hakkında konuştuğu anlaşılıyor... Bu TV dizisi projesine ETÖ sanığı Uğur tam destek olacaklarını söylüyor. Bahsi geçen dizi `Pars: Narkoterör` 2008 yılında Show TV`de yayınlanmıştı. Bu dizi de Kurtlar Vadisi formatıyla benzer şekilde Ergenekoncu zihniyetin bir yansıması niteliğindeydi... Dizideki Kürt karakterlerin çoğunluğu pis işlere bulaşmış, karanlık ve maganda tipler olarak çizilmişti. Sadece Pars`ın sevdiği kadın polis karakter `olumlu` bir Kürt olarak çizilmişti. O Kürt kadın polis de Türkçeyi tamamen İstanbul Türkçesiyle konuşan, Pars`ı bir idol olarak gören ve Pars`ın her dediğine itaat eden bir tipti. Aynı `olumlu Kürt` şablonu Kurtlar Vadisi Irak filminde de çizilmişti. Polat Alemdar`a itaat eden asimile olmuş Kürt karakter Abdülley `olumlu` gösteriliyor, diğer Kürt karakterler `iğrenç ve ahlaksız` olarak resmediliyordu. Pars: Narkoterör adlı dizide de tıpkı Kurtlar Vadisi projesinde olduğu gibi hemen her bölüm farklı toplumsal kesimler arasına nifak sokan, insanları kin ve düşmanlığa tahrik eden çok sayıda sahne ve diyalog yer alıyordu. Bu diziyle ilgili o dönem, bahsettiğim ayrımcılığı ve nefreti körükleyen diyaloglar ve sahneler sebebiyle RTÜK`e çok sayıda şikayet dilekçesi gelmişti...
......................................
Bu haber aslında çok uzundu, ben sadece bir kısmını aldım, hele bu şahısların bir diyaloğu var gerçekten de çok ilginç...
Başka bir haberde de şöyle diyor;
Ekranda ''terör'' var
Televizyonda bugüne kadar yayınlanan dizilerin neredeyse tümünde, kapıcı, çöpçü, temizlikçi, gündelikçi, hamal, koruma, mafya babası, ağa, kan davası, töre cinayetleri ve hırsızlık gibi ikincil meslekler ve olumsuzlayan rollerle konu edinen Kürt tipi, dizilerde kullanılan kaba davranış özellikleri ve bozuk şive ile de teşhir edildi.
............................................
Biz kadınlar olarak bir imza kampanyası düzenleyip Kurtlar Vadisi dizinin kaldırılmasını istemiştik '' gençlerimizi şiddete ve ayrımcılığa yöneltiyor'' diye ve kaldırıldı da ama nooldu sonra , Kurtlar Vadisi Irak'ta oldu...
Umarım toplum olarak biraz daha duyarlı, gerçekçi ve insancıl düşünmenin yollarını ararız da bu cahilliklerin önüne geçeriz hep birlikte...
Sevgilerimle...
Guldane Dal tarafından 7/12/2009 7:10:21 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bir de aklıma gelmişken bir konuyu daha gündeme getirmek istiyorum...
Bölücülerle uğraşmak başka bir şeydir...
Bölücülükle uğraşmak başka bir şey...
Bölücülerle polis-asker uğraşır...Askere polise kurşun sıkana bölücü denir...Yardım ve yataklık edene de sempatizan...Her ikisi de suçtur...Cezası vardır ve uygulanır...
Ama bölücülük dediğinizde bu kavramın sınırları bir anda genişler...
Ülkenin üniter yapısını, sosyal yapısını, kültürel yapısını bozacak değiştirecek her türlü eylem ve düşünce bölücülük kavramı içine girer...
Mesela bir insanı dini tercihleri sebebiyle aşağılamak kınamak bunu yaymak ve organize etmek bölücülüğe girer...
Aynı şekilde bir insanı ya da topluluğu ırkı sebebiyle aşağılamak kınamak bunu yaymak ve organize etmek bölücülüğe girer...
Bahsettiğim ikinci şık birinci şıkla uğraşmaktan daha zor daha çetrefilli ve daha organize bir mücadeleyi gerektirir..
Ve mücadele yapılırken din dil ve ırk gözetmeksizin toplumun tamamının desteğinin alınacağı yöntemlere yönelmek zorunludur...Kategorilere ayrılmış sivil ya da resmi grupların bireysel mücadelesi bu tür yıkımlara karşı yeterli gücü oluşturamazlar...Elde edilen başarılar ise geçicidir...
Terörizm denen illete bakarken bu ayrıntıları gözden kaçırmamamız dileğiyle...
İz/düşüm...
İz/düşüm tarafından 7/12/2009 6:17:07 PM zamanında düzenlenmiştir.
Arı kovanına çomak sokmuşsunuz.Cesaretiniz için tebrik ederim.Ali bey başka bir yorumunda türk olmayanlar cehennemin dibine gitsin diye yazmıştı.Sanırım halkını sevmekle kafatasçılık arasında çok ince bir çizgi var..Yazınızın başlığındaki sözü duymadım demekse eşikten öteye gidemedim demekle eşdeğer bence.Aslen Kafkasya dan göçmüş Ahıska Türklerindenim ve aslımla gurur duyuyorum.Ama Türklük adına savrulan sözlerden de esef duyuyorum.Bir sürü hitlercik var etrafımızda.Kardeşlik lafıını ayakları yere basan bir kavram haline getirmektir tek kurtuluşumuz.
(Romantik isimli üye arkadaşımıza ithafen yazdığım bölümü düzeltip devam ediyoruz konuyu tartışmaya...)
Eh adımız haine bölücüye çıktı bir kere...Edepsiz vs kavramları da bir güzel yapıştırdılar üzerimize...Tabir-i Caiz ise Fişlendik artık :))))))))
Vurun abalıya o zaman...
Çok da umurumuzda değil...Organize işlerin nasıl işlediğini nasıl bir komedi sahnelendiğini ne tür saçmalıklara kadar gidebildiğini iyi bilen birisi olarak lafı anlaması gereken yerden değil de başka bir yerden anlayana değil di zaten sözlerimiz...Rahatsız etmişsek etmişizdir...Ama doğru bildiğimizi söylemekten hiç bir zaman vazgeçmeyeceğimizi de ayrıca belirtelim...
Bu arkadaşlar Grup çalışmasına devam edebilirler...Eğlenceli de olmuyor değil ha...Allah'da onları güldürsün beni güldürdükleri gibi...
Şimdi konumuza gelelim...
En iyi Kürt ölü Kürt'tür...
Böyle bir söz kullanılmış mıdır? Evet...Kişisel olarak ben hayatım boyunca abartmıyorum ama sırıtarak bunu söyleyen en az 10 insan görmüşümdür...Resmi kayıtlara geçmediği için üzgünüm...Ispatım yok...
İyi de bu insanlar bu sözü söylerken büyük yanılgıda olduklarının farkına varamamıştır çoğu zaman...Birine bir gün şu soruyu sormuştum...
Yahu Türkiye'de hani Kürt yoktu? Hangi ölü bu senin bahsettiğin? Kuzey Irak mı? İran mı? Suriye?
Bir de ötekiler var...
Vallahi bu yaptıkları zulümdür ! Türkler işgalcidir ! Türk ordusu işgalci bir ordudur kurban!
Kardeşim bir ordu kendi toprağını nasıl işgal eder? Burası Türkiye değil mi? Seninle ben aynı ülkenin aynı sınır çizgileri içerisinde konuşmuyor muyuz? Az önce bana çay ısmarlayan sen değil misin? Ben başka bir ülkede mi içiyorum bu çayı şimdi?
He valla haklısın kurban ! Ama adam asmış yazıyı oraya ağrımıza gidiyir."Ne mutlu Türküm diyene."He vallahi her gün geçerken bu yazıyı asana ana avrat küfrediim.Yahu babo ben 20 sene Türkçe konuşamadım.İnkar mı edem şimdi ben Kürdüm? Ben sizi inkar etmiyom siz beni niye zorla kendinize benzetiisiz?
Sonra geliisiz...Beni bi güzel sopaliisiz...Ben dağa çıkınca da aha oldum terorist eşkıya...Kalsam bırakmiiisiz...Gitsem bırakmiisiz? Babo ben ne yapam şimdi?
Yukarıda geçen konuşma yanılmıyorsam 1995 yılında Hakkari'nin Yüksekova ilçesinde geçmiştir...
Şimdi bu adamla daha sonraları çok iyi dost olduğumuzu düşüncelerinde köklü değişikler olduğunu ve bölücü terör yandaşlarına karşı mücadele ettiğini söylesem? Ama bugün bile kendisine yapılan muameleleri affetmemiştir...Çünkü her zaman şunu söylerdi...
Yahu babo kediyi bile köşeye kıstırsan aslan kesilir...Türkçeyi kıvıracam diye anam ağladı (edepsiz demesinler diye ağladı şeklinde yazdım) yediğim her dayakta derdimi anlatana kadar canım çıktı...Ben şimdi dağa çıksam ne olacaktı?
Beni vurur muydun dedim...
He vallahi vururdum ! dedi...Ne bilem ben senin iyi insan olduguni?
En iyi Kürtlerden di tanıdığım...Ve ölü değildi...
Tanıdığım ve ölü olmayan bir çok Kürt kardeşim var daha...Bir çok Türk kardeşim olduğu gibi...Hani şu Türk-Kürt detayını unutup geçebilsek, hepsinin adı ya Mustafa, ya Bahattin, Ya Musa...
Bu toprakların suyundan olan kim olursa olsun kendine benzemeye mahkumdur...Bir süre sonra aranızda doğan o muhabbet sizi kendine çeker...Karışırsınız...
Bakın size bir olay anlatayım...Hem gülün hem de anlayın ne demek istediğimi...
Birgün bir ermeni kardeşim Amerikaya gidiyor...İstanbul'da yetişme...Uğraşmış didinmiş orada bir okulu kazanmış...Türkiye'de iken merak bu ya...Uzak doğu sporları ile ilgilenmiş ve iyi bir derecesi de var...
Harlem dediğimiz bölgede bir akşam eve giderken önünü iri kıyım iki zenci kesiyor...Ve cüzdanını istiyorlar...Ortalık tenha...Diyor ki ingilizce olarak
Yanlış adamın önünü kestiniz sizi uyarıyorum dayak yemeden gidin buradan !
Zenciler dinler mi? Cüsselerine güvenip bir de küfür ediyorlar...
Hass..ordan lanet olası beyaz! Senin ananı !........
Ve sonuç tahmin ettiğiniz gibi...İki zenci de hastanelik ve ileri derecede hasarlı...
Tutuklanıyor elbette...Mahkemede hakim soruyor...Diyor ki...
-Neden bu kadar hasar verdin? Etkisiz hale getirip bıraksaydın ya?
-Anama küfrettiler çok sinirlendim...
-Ne dediler peki?
Ikına sıkına cevap veriyor bizimki...
-Ne olmuş yani ? Annene bir şey mi oldu öyle deyince?
-Bakın hakim bey! Ben Türkiyeden geliyorum...Türkiye Ermenisiyim! Benim ülkemde anaya küfretmek büyük hakarettir ! Bizde analar kutsaldır ! Laf söyletilmez...
.................................
Anladınız mı babo?
Şimdi siz bu gence Türklüğünüzü öne çıkarıp ırkı sebebiyle en küçük bir aşağılamada bulunabilir misiniz? Türkiye Ermenisiyim ! sözünü çok iyi anlamamız gerekiyor...burada ki sahiplenmeyi, buradaki duyguyu...Ama aynı Ermeniler geçmişte bizimle birlikte çok acı yaşamadılar mı?
Hepimiz Ermeniyiz sözü sulandırılıp başka noktalara çekilmeseydi, belki çok daha farklı neticeler alınabilirdi...
Ama?...
Bir Türk olarak Türk olmayı elbette seviyor ve bununla onur duyuyorum...Ama Bir Kürdün Kürt olmasını, Ermeninin Ermeni olmasını, Çerkez'in Çerkez olmasını sevemedikçe, Türk olmayı sevmem bu insanlara karşı yapacağım en büyük iki yüzlülük olacaktır...Çünkü işin özünde kim olduğumuz değil nerede olduğumuz nerede yaşadığımız ve kimlerle yaşadığımızdır önemli olan...
Şimdi o yüzden diyorum ki...
Başlıkta geçen o cümleyi kuranın...
Anladı O gerisini...
Yine mi argoca oldu biraz...Eh ne yapayım tarz meselesi...
:))
Sağlıcakla kalınız...
İz/düşüm tarafından 7/12/2009 5:40:16 PM zamanında düzenlenmiştir.
İz/düşüm tarafından 7/12/2009 8:55:22 PM zamanında düzenlenmiştir.
_Milliyetçilik
Türkiye Cumhuriyeti’ni kuran Türk halkına Türk Milleti denir. (1930)
Diyarbakırlı, Vanlı, Erzurumlu, Trakyalı, hep bir soyun evlatları ve aynı cevherin damarlarıdır. (1923)
Biz doğrudan doğruya milliyetperveriz ve Türk milliyetçisiyiz. Cumhuriyetimizin dayanağı Türk toplumudur. Bu toplumun fertleri ne kadar Türk kültürüyle dolu olursa, o topluma dayanan Cumhuriyet de o kadar kuvvetli olur. (1923)
Milliyetçi olmak yorumlarda yazıldığı kadar kötü bir şeyse o zaman Atamızın İlkelerinden de kaldıralım.Yapmayın Allah aşkına...Galiba kavram kargaşasıyla akıl durdurmaya çalışılıyor.Bağırıyorum buradan ben Türk'üm,kanımda Türk kanı var ve asildir.Paygamber tarafından övülmüş bir atanın torunuyum.Evet özel bir ırka sahibim ama ben Türk'üm demeyi başaran her kişi böyledir.Tarih yapmaktan Tarih yazmaya vakit bulamamış kutlu bir milletiz biz.Milliyetçi olmaktan bu kadar korkmayın bence.Dönüp bir tarihe bakın derim.
Konuyu faşizan tavırlı ya da komünist farketmez
birkaç kişiye indirgeyip 'onların zihinsel özründen dolayı' ırkçılıkla bağdaştırmak pek anlamlı olmasa gerek ?
Böyle olursa eğer; oldukça dar bir pencereden bakılmış olur kanaatindeyim.
Konu Türk Kürt meselesinden daha çok, ülkeyi bölme isteği ve buna karşı gösterilen doğal refleks üzerinden bakmak daha doğru olur...
Yoksa sayfanızda misafir olan Sn. İZ/düşüm'ün yazısında belirttiği üzre iç içe yaşayan halk arasında ayrım yoktur.
Saygımla
sevgili yazar yazınıza peygamber efendimizin hadisleri ışığında karşı tezim yok lakin şu bilinmelidir ki efendimiz düşmanın silahıyla silahlanın demektedir .Biz TÜRKLER hiç bir zaman ırkçılık yapmadık ..biz ırkçı olsaydık bu devletin yönetim kadrolarına kürt asıllı azınlığı oturtmazdık .biz ırkçı olsaydık çinin uygur lara yaptığı asimilasyonu 90 yıldır uygulardık ..alt kimlik üst kimlik derken bu terör belasının adı kürt sorunu olmadımı .en temiz kürtler bile bugün özerklik ve otonomluk ister olmadımı.çıkıp tvlere paçavra bayrağı kaldırıp biz kürdüz demiyorlarmı .onların ki canda bizim ki patlıcanmı her gün yirmi yaşında bahadırları kara toprağa vermiyormuyuz ..bilinsin ki bir bölgede teröristler bölge halkı istemedimi o şerefsizler o diyarda barınamaz.bu ayrılıkçı harekatı ancak dininde sününde aydın kürtler engelleyebilir ..ama asla ben bunun böyle olmayacağını farkediyorum..bize göre sorun yok ne diyelim bizi dünya birleşse bitiremez .tarih geleceğin aynasıdır.madem insanca yaşamak sorun insan olsunlar herkes ben kürdüm diye nara atarken ben TGÜRKÜM dedim mi niye faşist oluyorum ..prygamber efendimiz hadislerinde yüce kuranı kerim ise ayetlerinde Türkleri övmüyormu OSMANLI niye battı ümmetçi olduğu için değilmi dömelerin ihanetiyle ..günmüz gerçeklerini görmenizi tavsiye ederim artık dünya aynı dünya değil dünya ulus devletler dünyasıdır.
Ben Türk’üm ,
Çersiz çapıtsız yaşayabilirim ama
bayraksız asla .
Ben Türk’üm ,
Sazsız sözsüz yaşayabilirim ama
ezansız asla .
Ben Türk’üm ,
Aç susuz yaşayabilirim ama
hürriyetsiz asla .
Ben Türk’üm ,
Yersiz yurtsuz yaşayabilirim ama
vatansız asla .
Ben Türk’üm ,
sessiz sedasız yaşayabilirim ama
devletsiz asla .
Ben Türk’üm ,
Türk Allaha kul olur ama
kula köle olmaz asla .
edirneden karsa bu memleket içinde milliyetçilik olmaz derdi merhum yazıcıoğlu...biz kürdüyle alevizisyle çerkeziyle aynı milimin desenleriyiz...milliyetcilik bosna söz konusuysa olur..çeçenya söz konususysa , ve doğu türkistan ve azerbaycan ve kosova ve kıbrıs...
Binlerce yıl birlikte yaşanılan, kız alınıp verilen artık bir vücudun bir yanı haline gelen, kan olarak da aynı kanı taşıdığımız insanların, Türkiye'de var olan kültürel anlamdaki Türklüğe karşı çıkıp ben Türk değilim demeleri, bir ayrım yapıldığının, fakat bu ayrımın Türkler tarafından yapılmadığının göstergesidir.
Türklerin mahus kaderidir. Tarihi incelerseniz, dost dediği, yüreğine bastığı toplumlar tarafından devamlı ve haince hançerlenmiştir. Aynı şey şimdi de olmaktadır ve sen kürtsün diyen olmadığı halde Türkler suçlanmaktadır. Her kademeye çıkma imkanı olan ve çıkabilen, hürriyetin her türlüsü var olan bir ülkede birlikte yaşamak istememenin acısını insanlar çekiyor ve çekecek. Ayrı bir devlet kurulursa, orada ve diğer bölgelerde yaşayan insanlar çok acı çekecek. Bunu görmek gerek. İki yüz yıllık Amerikada, asıl amerikalılar kızılderililer ve aztekler olmasına rağmen dünyanın her bölgesinden gelen çeşitli din ve ırka mensup şahısların tamamı ben Amerikalıyım diyerek o kültürü kabul etmekte, ama dışarıdaki mührakların piyonu haline gelen yurdum insanları bunu diyememektedir. Dökülen ve dökülecek olan kanlara yazık. Bölünmeyi açık veya gizli şekilde destekleyen devletler, güneydoğuda yaşayan insanların kara kaşına kara gözüne hayran sanılıyor. Altındaki maksat bir türlü görünmek istemiyor. Yazık. Yazık ki 1071 den beri bu topraklar için birlikte kan döktük. Birlikte yaşadık güldük üzüldük. Eğer avrupa zihniyeti olsaydı, bu gün yirmi iki milyon kilometre karede yaşayan herkes Türk ve Müslümandı. Bu yapılmamıştır. İnsana değer verilmiş, inancına ve kimliğine saygı gösterilmiştir. ne yazık ki bu sebeple de Türk milleti hep bu saygı gösterdiği insdanlar tarafından hançerlenmiştir. Yazık.
Yunus emre ne güzel demiş
ben gelmedim davi için
ben geldim sevi için
aşkın yeri gönüllerdir
gönüller yapmaya geldim
ben bu dünyaya geçmişin tutsağı olup faşist olmaya gelmedim ben bu dünyaya insanlara "kardeşim" demeye geldim. varsa itirazı olan söylesin
serhat parlak tarafından 7/12/2009 1:13:02 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bazı yönlerde haklı olsanızda yazınzda tek taraflı olduğunuzu görüyorum.Ben bir milliyetçiyim.Türk'üm ve dünya vatandaşı değil Türkiye Cumhuriyeti vatandaşıyım.Kızdığım nokta ise bu vatanın ekmeğini yiyip ardından ihanet gafletine düşülmesidir ki ihanetin ırkı olmaz.Çünkü ihanet edenlerin doğuda attığı kurşunlarla her soydan gelen vatan evlatları şehit oluyor.Fakat siz öyle bir yazmışsınız ki ben kürtüm diyen gayet sakin hiç bir şey yapmıyor,dağlara çıkmıyor,ayrı dil istemiyor,toprak da bölünsün istemiyor,aslında onlara Türkler tüm bunları zorla yaptırıyor sonra tutup bu cümleleri kurup onları hakir görüyor.Vay bee biz neymişiz.Biz yüzyıllar boyunca çeşitli ırkları bir arada refah içinde yaşatmiş üstelik kendi soydaşlarımızdan çok çok daha fazla onlara ayrıcalık vermiş bir milletin torunlarıyız.Ama her zamanki gibi sırtımızdan vurulmuşuz çünkü yüzümüze karşı kimse cesaret edemez.Biz her daim iç ve dış düşmanlara karşı koruduk topraklarımızı ve koruyoruz.Üstelik kendini bu vatana ait hissedip ama soyum kürt diyen kardeşlerimizle birlikte.
"Çin düşünürü Konfüçyüs bu konuyu ne de güzel dile getirmiş “İnsanları niçin öldürüyorsunuz, biraz bekleyin zaten ölecekler."Bu örneği özellikle mi seçtiniz merak ediyorum doğrusu.Doğu Türkistanda soydaşlarımıza akıl almaz çin işkencesi yapılan şu günlerde ve benim içim yanıyor.Tıpkı burada her şehit verdiğimizde olduğu gibi,tıpkı çeçenlere yapılanlarda olduğu gibi,tıpkı filistin ateşe verildiğinde olduğu gibi...Eğer şimdi ben Faşistsem evet Faşistim.Saygılarımla...
''Irkçılık Türkiye'de anayasada geçen X. Kanun önünde eşitlik ilkesi gereğince kanun önünde yasaklanmıştır.
Madde 10 - Herkes, dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep ve benzeri sebeplerle ayırım gözetilmeksizin kanun önünde eşittir.
Hiç bir kişiye, aileye, zümreye veya sınıfa imtiyaz tanınamaz.
Devlet organları ve idare makamları bütün işlemlerinde kanun önünde eşitlik ilkesine uygun olarak hareket etmek zorundadırlar.''
Geçenlerde okuduğum bir haberde adı meşhur davanın sanıklarından birinin avukatlarının sarfettiği bir cümledir aynı zamanda ''EN İYİ KÜRT ÖLÜ KÜRT'' cümlesi ve bir de savunmaya geçiyor "Kürtlerin ölmesini istemek suç mu?" diye... Bu şahıs bir zamanlar Susurluk davasını karara bağlayan savcıdır... Ne acı değil mi Avukat bir insanın kendi Anayasından haberdar olmaması.
Sevgili Serhat yazının üzerinde söylenecek çok sözler var, ben şimdilik kısaca bunları söylüyorum ama sayfana tekrara gelebilirim, sevgilerimle...
En iyi insan SEVEN insandır...
Sorun bu kadar basit değil... Sorun; ayrıştırma amaçlı durdurulan ulus toplumsallaşma sorunudur... En iyi Kürt, yok en iyi Türk işi başlamışsa yapacak fazlaca bir şey kalmamış demektir.
Din temelli yapıların zerresini dahi önermek ise, küresel emperyalizmin aklınıza gelmeyecek kadar işine yaramaktadır.
Dinsel/mezhepsel veya etnik önermeler yaparak federatif çıkış çözümlemlerini hiç doğru bulmuyorum. Sorun, bütün ulusaltı mikro toplumbilimsel oluşumlara değer yüklemeke girerse; kabileler çağı, global dünya idealine ve küresel çeteye hizmet eder.
Bu nedenle soruna sınıfsal/ulusal bir dizge ile çözüme odaklı olarak yaklaşılmalıdır. Mutlaka ama mutlaka antiemperyal ve kapitalist karakterli, tam bağımsız ve ulus uniter yapıda kalarak elbette...
Yazınızın başlığını değiştirin isterseniz, hoş durmuyor...
Esenlikler.
Göktürkmen tarafından 7/12/2009 12:20:32 PM zamanında düzenlenmiştir.
"serhat parlak"... anlıyorum ki sokak kültürüyle geçinen bir kalemsin. Bu ülkenin asli unsurları olan fertler hakkında hiç bir milliyetçi genç senin yazmakta bveis görmediğin o aşağılık ifadeyi kullanmaz ve kullanamaz. eğer milliyetçiyse tabii. kendini milliyetçi lanse edip binbir entrika çeviren salyalılarla mücadele etmekle geçen bir ömrün sahibiyim. Güneydoğudanım. Bunca zaman zarfında senin başlığından başka duymadığım bu ifadeyi, kendini bilmez bazı şahsiyetsizler kullanıyorsa bunu milliyetçiler mal edemezsin.
Biliyor musun ki merhum Başbuğ Alparslan Türkeş bir röportajında; "kurşunlanıp yere düşen her vatan evladına yüreğim yanıyor" diye üzüntüsünü ortaya koymuştur. kaldı ki kan ve din bağımızın olduğu, bir Türkten farkı hiç olmayan Kürt kardeşlerimiz hakkında kim ki bu ifadeyi sarfetmiştir, o kişiliksizin kanından şüphem vardır. Yok şeyh sait din demiş, yok bilmem fransız milliyetçiliğinden bulaşmış, yok faşizmmiş... geç bunları kardeşim. eğer hala o duraktaysan hatırlatayım: otobüs çoktan geçti, boşuna bekliyorsun. tepkim elbette olmalıydı çünkü ben bu memleketin asli unsuruyum ve kimse kimseye bu iğrenç ifadeyi kullanamaz. kullanan ise değil milliyetçi, değil müslüman, insan bile olamaz. ayrıca peygamberimizin ırkçılık hakkında söylenen böyle bir hadisi de yoktur.
eşiktekiadam tarafından 7/12/2009 11:57:32 AM zamanında düzenlenmiştir.
doğru istikameti gösteren bir yazı.. iliklerimize kadar nüfuz eden ve en başta geri kalmamızın birinci sebebi olan bu ve benzeri hastalıklarımızdan bir an evvel arınamazsak gittikçe yalnızlaşan güçsüz düşen ve tarihe gömülme tehlikesi ile karşı karşıya kalan bir toplum olma tehlikesi ile karşı karşıyayız..açalım gözlerini hem aklımızın hem kalbimizin..kaleminize , kelamınıza sağlık...