- 651 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
GECENİN GÜNDÜZÜ SETR ETTİĞİ GİBİ OLMALIDIR DİN KARDEŞLERİMİZE KARŞI KUSURLARINI ÖRTMEK..
ALLAH KENDİSİNE ASİ OLANA DAHİ RIZKINI VERİR AYIRMADAN..AFFEDİCİDİR..KULLARSA ACİZDİR..AFEDİLENLER MERHAMET EDENLER DAHA ÇOK AFEDİLİR MERHAMET EDİLİRLER..AYRICA KINANAN HER NE OLURSA OLSUN KARŞIDAKİ KİŞİ O FİİLİ İSLESİN YADA İŞLEMESİN GIYBET YADA İFTİRA OLSUN..ONU SÖYLEYENLER AŞAĞILAYANLAR O HALLE DÜŞMEDEN O HAREKETİ İŞLEMEDEN VEFAT ETMEZLER..HELALLIK ALMAZLARSA..DÜNYADAKİ CEZASI BUDUR..AHRETTEYSE KUL HAKKI VARDIR..KİBİR VE GURUR ŞEYTANDANDIR..ONLAR CENNETE GİREMEZ DENMEKTE..ŞEYTANIN İBLİSİN KOVULMASINA LANETLENMESİNEDE KİBRİ GURURU NEDEN OLMUŞTUR..YAZINIZIN KONUSU İÇERİK OLARAK ANLAMLIYDI ..ALLAH RAZI OLSUN KARDEŞİM..SELAM VE DUA İLE..
bunu nesi farklı? hepimiz zaten böyle inanıyoruz diyenleriniz vardır; öyle değil, buyrun:
cemiyetimizde din algısı anlattığım biçimde işlemez. günahı malum bir insan ağzı ile kuş tutsa affedilmez. örneğin, içki içen bir adam camiye sokulduğunda bakışlarda bir buruşma söz konusudur. bir hırsız ölene kadar hırsızdır, gayrımeşru bir ilişki yaşayan çoluk çocuk sakınılması gereken kişidir. adınız bir rezillikle anılmışsa, siz katrana bulanmış ördeksinizdir. cemiyet, hocalarının derin gayreti ile affetme, örtme, görmezden gelme ile ilgilenmez. ceza, dışlama, iteleme korunma adına caziptir. cemaat lideri falan kişi ya da kurum hakkında soğuksa, bütün ahali o kişiye/kuruma cephe alır. elhasıl ben yargılayan herkesten beri bir din algısına inanıyorum.
bir insan bütün kanun maddelerini ezbere bilse, ama hüküm verme hakkı ona verilmemişse, mevzu hakkında ona suküt ve hükmü ehline teslim düşer. bizde ise namazda elini salsan vahabi, hu çeksen tarikatçı, müzik dinlesen hoppa, küpe taksan züppe, kız oğlan fingirdesen zibidi olursun. çünkü dini iyi bilir ; ama dinin ilk cümlesini reddeder cemiyet. dinin ilk cümlesi 'Allahtan başka ilah yoktur'dur. ilah, türkçemize yargıç diye de çevrilir. yani hükmeden... kısaca hüküm verecek olan hesap gününü tesis edendir. insanları hesap gününden önce hesabına kavuşturan dinidarlara kısa bir atıf sanırım yapmış oldum.