- 123 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İLK UYGARLIKLAR.
İLK UYGARLIKLAR.
Uygarlıklar, tarih öncesi dönemde MÖ 4000 – MÖ 3000 arasında Mezopotamya, Nil Vadisi, Hint Altıtı, Çin ve Meksika gibi farklı coğrafyalarda ortaya çıkmıştır.
Mezopotamya Uygarlıkları: Sümer, Akad, Babilliler ve Asurlar gibi birçok uygarlık, bugünkü Irak topraklarında ortaya çıkmıştır. Mezopotamya uygarlıkları, yazı sistemi, matematik, astronomi, hukuk ve sanat gibi birçok alanda önemli gelişmeler kaydetmiştir.
Nil Vadisi Uygarlığı: Mısır uygarlığı, Nil Nehri’nin verimli toprakları sayesinde ortaya çıkmıştır. Mısır uygarlığı, piramitler, tapınaklar, mumyalama gibi birçok özgün kültürel ve sosyal uygulama geliştirmiştir.
Hint Altıtı Uygarlıkları: Harappa ve Mohenjo-Daro uygarlıkları, bugünkü Hindistan ve Pakistan topraklarında ortaya çıkmıştır. Bu uygarlıklar, şehir planlaması, kanalizasyon sistemi, örgütlü tarım gibi özellikleri ile dikkat çekmiştir.
Çin Uygarlığı: Çin uygarlığı, saraylar, tapınaklar, Çin Seddi, felsefe, edebiyat, matematik ve astronomi gibi birçok alanda önemli gelişmeler kaydetmiştir.
Meksika Uygarlıkları: Aztek, Maya ve İnka uygarlıkları, Amerika kıtasında ortaya çıkmıştır. Bu uygarlıklar, piramitler, tapınaklar, yazı sistemleri, matematiksel hesaplamalar, tarım teknikleri gibi birçok özgün kültürel ve sosyal uygulama geliştirmiştir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.