- 207 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ANNELERİNİN ÖLÜMÜ
ÖLÜMLE YAŞAMAK
NECATİ DAŞTAN
23 Ekim, 2019,
Ölüm güzel şey budur perde arkasından haber.
Hiç güzel olmasaydı ölür müydü peygamber.
Necip Fazıl
Ne ölen anlatır bize ölümü
Ne biz anlarız ölenin ne gördüğünü...
Hayatın bir rüyadan ibaret olduğunu tokat gibi, şimşek gibi vurur suratımıza ölüm. Ölüm gelir hayatın orta yerinden. Bir ölüm ki sarsar insanı en derininden.
Bir küçük kıyamettir ölüm. Hesapsız gelir ve götürür her şeyi: Sevincini, servetini, hayalini, umutlarını yarınlarını,; sel gibi şimşek gibi volkan gibi. Kurşun gibi..
Ey Canlar ölümü göğsünüzün kılcal damarları yanarken hissettiniz mi hiç, ciğerlerinizin derinliklerinde yaşadınız mı ölümün en yakıcı darbesini? Kalbiniz Binbir yerinden parçalandı mı alevden mızraklarla. Boğazınızda düğümlendi mi dünya?
Doğan güneşin üzerinize doğan son güneş olduğunu bilseydiniz ne yapardınız? Gecenizin son gece, Doğan güneş’in son güneş, uykunuzun son uyku olduğunu, içtiğiniz suyun son bardak olduğunu bilseydiniz?
Çocuğunuzu öpmenin son ve eşinize sarılmanın son olduğunu bilseydiniz neler düşünür neler hissederdiniz. Ve bir de bunları bilmeden ve yaşamadan hayatınızı kaybetseydiniz. Size 1 gün daha verilseydi dünyaya gelmek için o bir günü nasıl yaşamak isterdiniz. Nereye koşar kimlere sarılır kimlerle vedalaşır kimlerle ağlaşırdınız...
En acı ölümdür annelerin ölümü...Arkada şefkate sevgiye ve ilgiye muhtaç yavrular bırakmak. Kimi annesini hiç tanımayacak kimi hayal meyal hatırlayacak.
Anne giderse yuva gider,
Anne giderse hayal gider,
Anne giderse umut gider...
Annesiz doğan güneş hiçbir zaman ısıtmaz ki yavrunun yüreğini...
Annesiz büyümek nasıl bir şey bilmez ki yavrular ama mutlaka tadacaklar. Ölüm ne acı bir şey. O geldiğinde zaman durur, zaman durduğunda hayat kurur. Dünyada rızkın kesilmesidir ölüm, nefesin bitmesi, kalbin tükenmesi sözlerin buharlaşması duyguların Toprak olmasıdır ölüm..
Tarifi imkansız acıların panayıridir ölüm evi..
Bütün çaresizlikleri boşa çıkaran bir duygudur annenin ölümü.
Tek sığındığımız limandır Kader limanı..
O olmasaydı aklımıza sahip çıkabilir miydik acaba?
Nice hesapların ve nice hayallerin vardır geleceğe dair. Çocuk büyütmek iş kovalamak, ev almak, kariyer yapmak, eşya dizmek seyahat etmek belki yeni dostlar edinmek. Ama neylersin tüm hesapları bozacak bir ölüm kapında bekler senin... Hiç ummadığın bir anda, ummadığın yaşta, ummadığın anda, ummadığın mekanda insafsızca yakalar seni ölüm..Bütün planların ortada kalakalır ey insan.
Öümle yaşamak ölüme alışmak gibi bir şey... Ölmeden ölümü yaşamak ölüme meydan okumak değil midir.? Ölüme meydan okuyan ölür mü ki ölümden.
Dünyaya veda yaradana vuslattır ölüm..
NOT: Çok genç yaşta arkada iki öksüz bırakarak vefat eden Kardeşimin eşi Havva Daştan in ölüm yıldönümünde ruhu için bir Fatiha