- 207 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
ZÜLFÜ LİVANELİ.
ZÜLFÜ LİVANELİ KİMDİR?
Zülfü Livaneli, 20 Haziran 1946 tarihinde Konya’da dünyaya geldi. Tam adı Ömer Zülfü Livanelioğlu’dur. Babası bir dönem Yargıtay Başkanvekilliği yapmış olan Mustafa Sabri Livanelioğlu’dur.
Lise öğrenimini Ankara’da bulunan Cumhuriyet Lisesi’nde tamamladı. Yükseköğrenimini ise ABD’de Fairfax Konservatuvarı‘nda tamamladı.
Bağlama çalmayı eniştesi Turhan Yücel‘den öğrendi. Müziğe olan ilgisi de bu şekilde başladı.
1972 yılında müzik eğitimi almak için İsveç’e gitti. Bir ara Türkiye’ye döndü, ancak 12 Eylül darbesinin ardından tekrar İsveç’e gitti. Bir süre Avrupa’da kalan Livaneli, 1984 yılında Türkiye’ye döndü.
Müziğin yanında sinemayla da ilgilendi. Dört filmin yönetmenliği yaptı: “Sis“, “Yer Demir Gök Bakır“, “Şahmaran” ve “Veda“. Filmleri dünyanın birçok ülkesinde yayınlandı.
1994 yılında yapılan yerel seçimlerde Sosyaldemokrat Halkçı Parti‘nin (SHP) İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan adayı oldu. Refah Partisi’nden (RP) Recep Tayyip Erdoğan’ın kazandığı seçimde, Livaneli üçüncü oldu.
2002 yılındaki seçimlerde Cumhuriyet Halk Partisi‘nden (CHP) İstanbul Milletvekili seçilerek Meclis’e giren Zülfü Livaneli, 2005 yılında partisinden istifa etti.
Dünya Sanat Forumu tarafından “Sanat Büyükelçisi” unvanı verildi. 2000 yılında Antalya Altın Portakal Film Festivali‘nde Yaşam Boyu Onur Ödülü‘ne layık görüldü.
2001 yılında “Bir Kedi, Bir Adam, Bir Ölüm” adlı kitabıyla Yunus Nadi Roman Ödülü‘nü kazandı. 2009 yılında “Son Ada” adlı kitabıyla da Orhan Kemal Roman Armağanı Ödülü‘nü kazandı.
2019’un şubat ayında “Rüzgarlar Hep Gençtir” adlı kitabı yayımlandı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.