Tarifi İmkansızlık
Y...’den
Nasıl bir devre çattık bilmiyorum. Zihinlerini ortaçağdan kalma eskimiş bilgiler ile yoğurmuş insanlara ne anlatılabilir ki. Kökenleri insanlık tarihi kadar eski besin piramidi içinse tüm bu kargaşalar, çatışmalar, savaşlar, sınırların çizilmesi devletler arasına, neresinden düzeltebilirsin ki?
İster Adem Havvadan geldim de, ister sudan çıktım süründüm yürüdüm maymun oldum sonunda ve konuşmam gelişti düşündüm, karar veren, irade sahibi bir yaratık oldum de, ister uzaylı ileri uygarlıklar beni dünya denen gezegende tohumladı, programladı de... Üçü de doğru olabilir bu görüşlerin, hatta bilinmeyen bir dördüncü fikir de doğru olabilir.
Niye diretiyorsun illahi, beni Tanrı-Allah bir yaratıcı yarattı diye, niye illahi ben evrim geçirdim diye anlatmaya çalışıyorsun veya biz uzaylıyız bizi programladılar diye diretiyorsun karşındakine... Topu topu günümüzde insan canlısının yaşam ömrü 72 yıl, artı eksi yüzde 20 veya yüzde 100 yanılma payıyla birlikte. Kimi doğduğu an ölüyor, kimi 140 yıl yaşıyor.. Alemler veya evren söz konusu olunca bitin pirenin bile biti piresi gibi bir şeysin sonuçta. Niye karşındaki insana bir şeyleri diretiyorsun be canlı mahlukat.
Elinin tersiyle it hepsini geriye.. Temiz bir sayfa aç insanlığa...Asırların birikimindeki ayıran, bölen, kavga ettiren, çatıştıran, gasp ettiren, öldürten tüm olumsuzlukları at tarihten, at yaşanmışlıkları zamanın çöplüğüne.. Geri dönüşümünü imkansız hale getir.
Dünyanın yedi harikası... Aşk denilen olgu... Şah Cihanın eşine yaptırdığı Taç Mahal çok mu insaniydi? Onca israf, onca zulüm ile binlerce insanın köle-kul işçi olarak orada çalıştırılması, Şah denilen bir insanın duygusu için miydi? Neyi kanıtladı ki sonuçta.
Mısır piramitleri ne için inşaa edildi? Bir tane Firavunun ve ailesinin keyfi için mi, orada çalışan binlerce insanın teri bir kaç insan için miydi? Hak mıydı bu..
Çin seddi niçin yapıldı, o sedde ölen milyon insan için mi? O taşların altına gömülen, temelinde insan eti ve kemiği bulunan setler taş duvarlar niçin yapıldı, Kuzeyden gelen diğer insanlar için mi, komşu ülkelerin saldırılarını önlemek için mi, niye saldırdı insanlar birbirine?
Artemis Tapınağı, Asyadaki piramitler, İnkaların- Azteklerin piramitleri niçin yapıldı. Gereği neydi? Medeniyet inşaat mıydı, daha büyük binalar dikmek, varlığı yokluğu insana hiç bir etki etmeyen Tanrı Allah için mi, evrim geçirmiş bir kaç insan için mi, uzaylılar mı emretti, meydana getirdi de köle olarak kullandı insanları.. Söyleyebilir mi biri bana?
Kutsal denilen bir talan var dünyada. Güç denilen bir yalan var dünyada. Eti kemiği bile kalmayan bir kalan var bu dünyada, kim bu kalanlar... Sayıları 500 bin iken şimdi 7 milyarlara ulaşan bu mahlukatlar, yaratıklar biz miyiz ?
Yaşamak için miydi tüm kargaşa dünyada.. Yedi kıtada bitmek bilmeyen savaşlar, çatışmalar ne içindi... İnsan kalabilmek, insan olabilmek için mi?
Hayvanı bitkiyi izleye izleye, gözleye gözleye nice keşifler yapılmışken, şimdi sırada insanın izlenerek, gözlenerek yeni bir insan üretmeye mi geldi sıra.. Robotlar, replikalar, kopyalar, metalle örülmüş bedenlerde mi şimdi sıra..
Reset zamanı geliyor gümbür gümbür... Daha neyi paylaşamıyor daha ne için kan gövdeyi, zulüm gökleri götürüyor bu bok çukuru dünyada?
Sahi sevmek neydi birbirimizi.? Saygı neydi, iyilik neydi? İnsanların gözlerinde gördüğünüz, ailenizin gözlerinde gördüğünüz, arkadaşınızın gözlerinde gördüğünüz, komşularınızın gözünde gördüğünüzü bana tarif edebilir misiniz, neydi? Şehrinizi tarif edin bana, ülkenizi, dünyayı tarif eder misiniz lütfen bana?
Hayır hayır, sus lütfen, tarif etme, çünkü daha ister yaratım diyelim ister evrim, insan’ı tarif edemiyoruz hiç birimiz. Tüm dünyadaki insanların, ölmüşler de dahil, akıllarını bir araya getirseniz de tarif edemeyeceğiz yaşam denen döngüyü, yaşamın içinde olup bitenleri...
Aklımızı başımıza alalım desem, aklı bile tarif edemeyiz ki doğru olarak. Hadi başımızı yedi delikli yuvarlak bir şey deriz de, aklı tarif edemeyiz ki hiç birimiz.
Tarifi imkansızlık işte tüm her şeyin nedeni..
YORUMLAR
Yaşamı, karşılık bulamamak ile karamsarlaştırmak neye yarar ki...eğer bir şeye yarıyor ise söyle; öyle karamsarlaştırayım ki varlık anlamsızlaşsın.
Lakin düşünen şeyler içinde gerçeklikler vardır.
Bence bu bile yaşamı sevmek için yeterli...
Selam eder gözlerinden öperim. :) Yaşasın sevgi!...