- 6504 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
BİR KÖYÜN KÖY OLMAKTAN ÖTE YANLARI
BİR KÖYÜN KÖY OLMAKTAN ÖTE YANLARI
Bir köy düşünün hayatıma anlam katan, varlığımda derin izler taşıyan. Yeşilçam filmlerinde rastlanan bir aşk hikayesine plato olan otantik ve efsanevi bir köy.
Şimdi sıra köy hakkında genel bilgi vermeye geldi. Kandıra - Kaynarca yolunun ortasında desem yeridir. Üç aşağı beş yukarı öyle. Yeşillikler arasında güzeller güzeli bir köy. Bir köy dediğime bakmayın aslında beş köy. Kanatlar hem köyün adı hem de merkez mahallenin adı. Beş ayrı mahalleden oluşan tarihi bir yerleşim yeri.
Şimdi biraz da köyün tarihine göz atalım. 1900’lerde bu köyde başlayan yaşam, anneanneme kadar büyüklerimiz orada doğmuş, büyümüş olması. Annemin her tatilde ve her hafta sonunda o köye gitmesi. Manav köyü olduğu için toprağa dayalı bir yaşam var. Aileye yadım ve biraz da sebzeden, meyveden, hayvansal üründen destek amaçlı gidip gelmeler olmuş. Babamın 20’li yaşlarda o köye öğretmen olarak atanması. Annemi görmesi, annemin de onu görmesi ve yıllar sürecek bir aşkın başlaması, fırtınalı bir denize yelken açılması. Annemin o köye atanan genç öğretmene aşık olması ve babamın 3 sene boyunca o köyün tek öğretmeni olması, o yöreye ait olmayan birini bile bu kadar sıcaklıkla içlerine alabilmeleri, köyün en güzel kızını ona vermeleri, bizim köyümüzün karakteridir.
Artık Kanatlar Köyü hayatımızın neredeyse merkezine oturdu. Her tatillerde, bayramlarda kaçtığımız aile bağımızın olduğu yegane tatil yerimiz Kanatlar’dır. Aile sıcaklığını hissettiğiniz ve her zaman sofralarında size de tabağı olan insanların yanıdır aile. Bu köyde esasen kan bağı olan hane sayısı az ama hissiyat ve bağlılık oldukça yoğundur. Annemin, babamın, en heyecanlı anıları bu köyün her karışında saklıdır. Fotoğraflarımda gördüğünüz her karemde anım ve en önemlisi soyum yatıyor. İSMAİL MALATYA 20/11/2021-CUMA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.