- 290 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
yeraltına çekilmiş hesaplaşma
1
pelikanı açıklıyor bu video.hilal kaplan bunun kanıtlanmasını istiyor.bir yazısında uluyun şimdi diyordu hilal kaplan.yani aykırı ses olmanın nelere vardırıldığı bir bu çete tarafından ortaya serilmiş.bunlar şehvetle yürüyor iktidar yolunda.iktidar olmayı cinsellikle karıştırıyor bu takım.bunlar parayı yönetmekle iktidara ortak olmuş.zaten ülkenin zenginliği bunların emrinde.çoğunluk yoksulluk yaşıyor umurlarındamı.devlet bu ailelerin çiftliği olmuş karşı çıkan yok.böyle bir tartışma başlatmakla neyi amaçlamış hilal kaplan.kendi davalarına ihanet etmenin bedeli ağır olacak.bir nevi departman olmanın uyarlanması türkiyeye.her şeyden önce insanları kışkırtmanın amacıyla iftira atmak bürokrasiye.berat albayrak tepkilere dayanamayarak istifa etmiştir.bu pelikan için sonun başlangıcı.hukuk devleti bunlara olanak tanıyorsa fantastik bir dünyayla tanışmış gibi bir yaşamla yüzleşmektir devletin gücünü kullananlar için.birileri bizimle oyun oynuyor.sarayınj marefeti yolsuzluklaq sınırlı değil.iktidar değişirse yoksullaşırız korkusunu kullanıyor islam sosyetesi.ibadetin ticarete dönüşmesiyle sonlanmıştır islaqmcılık.tipik bir ortadoğu ülkesinden söz etmek mümkün olcak yönetimjinhj emirlikle tanışmasından sonra.bu konular gözlemlede anlaşılır nihayetinde.küfre düşmekten korkmayan islamcı seçkinciliğin geçmişlten aldığı ders yoksulluk olmuştur.ne kavgam bitti ne sevdam diyorya sezen aksu.şimdinin türkiyesinde sosyal ağlarla ördük anayurdu dört baştan.itiraf gibi itirazlarla meydan okuyan islamcı gençliğin sanat merakı varmıdır acaba.tarikatlerin holdşngleşmesi nihat gencin iddiaları arasındaydı.şimdilik kaptan olmanın güvencesiyle eleştiriyor saraydaki kebairi.can ataklı ak partiden kurtuluşu felaketle görmenin lincinide yaşıyor sonunda.leman dergisi özgür düşüncede olduğundanmı kapak yapmıştır pelikancıları.hiç bir mal varlığı olmayan bizim gibi insanlara yanaşma gözüyle bakanlar sağlam duruşlarınamı güveniyor.istanbulun fethi ne anlam idade ediyor bunlar için tartışılır.çünkü tarihle din içiçe geçmiş pelikancılarda.siyasetten umudu kesmekle ihtilal beklentisine düşünlerin resmi ideolojinin değiştiğine dair emareler görülmüş.bir nevi toplumda değişim görmeyenlerin güvencesidir siyaset artık.islam estetiğini kılık kıyafetle açıklamak dışında kalmaktır sanatın.dinci kanallara bakınca islamdan ne anladığı anlaşılıyor bu mecralarda dolaşanların.aşktan ve nefretten nasiplenmek yalnız kalmanın bedeli sayılmış bu ideolojiyle yaşayan kanaatkar ablaların.ülkeyi bir dolara satanlarda vicdan aramak için kuraklığa dikkat çekmek gerekiyor galiba.nuhun gemisi için fazla yaşlandık galiba.şairin tahanın kitabında anlattığı tasvirlerimi yaşatıyor bize dünya sorusu için geç kaldık galiba.günahsız kalmanın avuntusu gibi yaşanıyor inancın şürekası takva.bunu alkışlamak biz yoksulların safında olanlarla öğrenmek nimetlerin avantajlarını.damgalanmışlık böyle bir şey galiba.suçluluk varsa inancın tortularında şafak kaç sorusunu sormak gerekiyor fahişelere.dijital çağda teknolojik devrimi tek çıkar yol görenlere yabancılaşmış gençlik.bilgisayar oyunlarıyla vakit geçiren çocuklar için çevresel faktörler içine düştikleri çelişkilerle dünyaya bakması.bunlar öğretiliyor sosyal medyada alkışlanmış elitlerin toparladığı dünya için.insanı hedef almanın sakıncası yoktu soğuk savaş dönemindeki cinayetlerin karanlıkta kalmasını örnek gösterenlerde.şimdi yeniden bu karanlığı hortlatmanın sakıncasını anlamak gerekiyor gazetelerden.trump soruyorya gazeteci olduğundan eminmisin.pelikanı araştırma görevi sizin alanınız cesur bir gazetecilikle övünüyorsa kazandığınız ustalığın gereği.rahatsızlığımı layık gördünüz savunmasız insanlara.bu korkular geceye bir gizem katar kuşkusuz.yarın için yaşıyorsa insanlık birazda uzayda görmek gerekiyor linçten kurtulmak için bir sebe bve inanıyorsa insan.benim ak partiyle ilişkim vardı fazla ciddiye almasamda.ama her insan rahat bir hayat yaşamak ister.hilal kaplan dostluğumuza güveniyor galiba.ilk islamcı dergilerde yayınlanmış yazılarıma bakınca imza ettiğim senaryolar kitap okuma alışkanlığının semeresiydi belkide.zaman geçti ve bir efsaneye dönüştü türk sineması.sanata katkıda bulundum bana tecrübelerin öğrettiği bir hayatla.bunlar değiştirmez hayatın yasalarını.bu konuların erbabı gibi değil öyle görünsede bir çok kimse.bunları öğrenmek tatmin edecekse hoş görmek insanları.bu yapının çelişkisini yaşayanlar modern bilginin dışında tutmuş islamı.cumhuriyetle barışmak inancın yaşanırlılığı olmuşsa.bence fazlasıyla karışık bir mesele.salih mirzabeyoğlunun yaşamayı deneme diye bir kitabı var ilk gençlik günlerinde yazdığı.bunlar kadar ilgilidir cahit zarifoğlunun günlüğü.istanbul bir fırsatlar şehri olmuş sakıncalı hayatlar için.bu dokuyla oynayanlarda bir sürgünün yaşattığı özlem var kafkada olduğu gibi.bizi kandırası umman bulunmaz kitabı açıklamak ister sizin gibilerin fesatlığını.takip etsemde eleştirdiğim noktaları var islaqmcı medyanın.akit gazetesinde abdurrahman dilipak bizi dünyanın varisi yapacak faaliyet olmanın gerekliliği için kötülükle mücadeleye çağırıyor ensar ve muhacirleri.tayyip erdoğan muhacir dememişmiydi ensara yani türk halkına sığınmış mültecilere.yalnızca parasal yardımla ifa edilemez dini vecibelerde birisi olan cihat ameliyesi.işte büyük cihat nefsimizle mücadeledir peygambere göre.onun için nefis insana kötülüğü emreder.hilal kaplanın anlaması gereken konular bunlar.milli gazete adil düzen fikrini tekrarlıyor çalışmalarından anlaşılan faaliyet raporlarına bakınca.nedir milli görüş denince milletin kendisidir elbette.yeni asya risale-i nuru kainat eczanesi gördüğünden kurandaki ilim ve felsefenin anlaşılmasına açıklık getirmiş.özgür basın neyi savunuyor geçmişten günümüze gelince.hürriyet türkiye türklerindir sloganıyla yayın hayatına atılmış.bu gazeteler sık sık irticadan bahsederdi geçmişte.cumhuriyet gazetesi chpnin yayın organı halk tvde olduğu gibi.millet ittifakının görüşlerine açık yalnızca.a haber kanalı islamcı cenahın sesi olmuş medyadaki dağılıma bakınca.demirel derin devletin varlığını kabul etmişti.darbe çağrılarını görmek mümkün ilker başbuğun açıklamasında.türkiye bu şartların içinde değil görüşüne inanmış çoğunluk.kitleleri sosyalizmle buluşturan devrim inancı erozyona uğruyorsa topluma bakıştaki yanlışlıkları anlamak gerekiyor.işçi emeğiyle ak partinin kapısında ekmek dileniyor.bunu gündem yapan medyanın karşısında duranlar için ne anlamı var halkın yakınında durmak düşüncesinin.az önce geçen habere göre talebeler erdoğana sadakat yemini ediyordu.milli türk talebe birliği canlandırılmak isteniyor.fikir ayrılıkları çatışmaya dönüşürse kontgerilla harekete geçecek.geçmişte devrimci sol ve ülkü ocakları arasında bir kavga yaşanıyordu.12 eylüle bu şartlarda gidilmişti.70li yıllar devrimci mücadelenin devrime yaklaştığı dönem olmuştur tüm dünyada.bu dönemin merkantilizmi refahı kapitalizmde görmüş.özel teşebbüse destek çıkıyordu devlet bu yıllarda.özallı yıllarda piyasa ekonomisi belirliyordu fiatları.ancak enflasyonla mücadelede bir başarı sağlanamadı.günümüzde likidite sıkıntısı yaşıyordu piyasalar.ekonomik değer döviz girdisiyle hesaplanıyor şirket varlıklarını ekonomiye dahil etmeksizin.erdoğan halkın sıkıntısını görmüyor açıklanan ekonomik tablodan.ihtiyaçlar karşılanmıyorsa bir eksiklik var demektir.işte diyatini gösterince olumlu gelişmeler yaşandı doların düşüşü gibi.pelikancılık bir teşkilat olmadığından aleyhinde kanıt bulmak zorlaşıyor cemiyette.bu nedenle meydan okumak gibi bir çağrıya gerek olmadığı görüşünde millet.chpli belediyeler verdikleri sözü unutarak partizanca çalışıyor.aynı şekilde ak partide benzer uygulamalar var.bu konuda örnek gösterilecek ülkeler var vatandaşları arasında bir ayrıma gitmeyen.bu nasıl sağlanır sorusu için düşünmeli temsil makamında olanlar.
2
toplumcu demokrasi partisi gibi kuruluşlar halk hareketiylemi doğmuştur.sarıgülün türkiye değişim partisi ülke sathında teşkilatlanmayı tamamlamış bir parti.sarıgül eksiklik çektiğimiz noktalarda ak partinin yorgun düştüğü görüşünde.türkiye ait olduğu bir coğrafya için seçim yapmak zorunda.sosyal demokrasi partiler için halen revaçta olan bir felsefe.ak parti varoluş gayesinden uzak düşmüş muhalefete göre.chpnin tarihten gelen tecrübesiyle yürütüyor siyaseti kılıçtaroğlu.ancak bir heyecan dalgasına ihtiyaç var siyasi atılım için.devrimci hareketler siyasette temsil edilemiyorsa bu yalnızca faşizmle mi anlam bulacak.70li yıllarda devrime inanmış bir gençlik vardı.bunun üzerine 12 eylül ihtilaline varılmış daha sonra.yasaklı bir kitapta ifadesini bulmuş hakikat için yaşıyordu gençlik.chp devrimleri çağdaşlığa dayandırıyordu.gelenekte bir savunulacak bir uygulama şansı yoktu.batı kültürü sekülarizmin vardı sonuçlarla tarif ediyordu hayatı.bu hayat içinde felsefe pratikleri anlaşılma sorunu için rasyonel düşüncenin olanaklarını zorluyordu.iktidarı halka dayandırmak geleneğin bir bakiye sorunu.dsp chpden aldığı mirasla siyasi alanda halk için mücadeleden anladığı ideolojiyle konum almıştı siyasette.sosyalist parti gibi onlarca partide türkiyenin geleceğine dair umutlar vardı.çetin altan köylülüğe alternatif görür kent kimliğini onun için tkpnin kuruluşu sendikal mücadeleyle başlatır kavgayı.ulusalcılığı savunan doğu perinçek akpye destek çıkıyor dış politikada emperyalist saldırılara karşı güç kazanmayı bu birliktelikte gördüğünden.emine ülker tarhan chpden ayrılarak anadolu partisini kurdu.bu partiye katılan oluşumlar olsada diğer sol partilerle aynı kaderi yaşadı.fikri sağlar kültür bakanı olduğu dönemde sanata olan yatırımıyla biliniyordu.sosyal içerikli filmler bu dönemde çekildi.shpnin iktidar olduğu dönem karalanmak isteniyor.şimdi örgütlü toplum talepleri için iktidarın onayı bekleniyor.çünkü sansur ve işkence yıldırmıştır bu hareketleri.şahsen sosyalizmin başarısından emin olmak durumunda değilim.çünkü sendikalleşmenin ne koşullarda hayat bulduğu hakikatı sır değil türkiye şartları içinde.
3
çağrıda bulunmuşlar hilal kaplana işte.meydan okumanın anlamı herkesi ciddiye almak değilmi.tayyibin yanında özgür basını suçluyor troliçe.dikkat kesildik varmıdır diye pelikan gerçeği.ancak içinde bulunduğumuz şartlar pekte hakettiği değeri vermiyor insanlara.mizah dergileri bu konuları işliyor.millet olarak kendi paramızla ticaret yapmıyoruz.bu konu herkesçe malüm.bu açığı kapatmanın yolu faizleri yükseltmekmi yoksa vatandaşa güvence vermekmi.bunları tartışanları hedef noktasına koymakmıdır yoksa pelikancılık.ağır işkenceden korkmıyan yoktur sanırım.bunların iması var medya organlarında.ilk çocukluk yıllarımdan 18 yılına geldiğimde bütün islamcı yzarların kitapları ezber derecesinde okunmuştu.sonra batı klasiklerini hatmettikten sonra bir boşluğu düşmüştüm fikri mücadele noktasında.kitap okumak insana çok şey kazandırır buna inanmıştım.şimdi hilal kaplan takipçilerine bir tavsiyem var.çizgi romanla kitap okumaya başlasınlar.sonra devamı gelir.ancak önyargılı olmanın yanlışlığını anlamak gerekiyor bir vicdan muhasebesi yaparken.mona roza şiiri iiçin ne düşüğnüyor hilal.süleyman unutmazın şiirlerinde geçen rahat hayat özentisimi bu tavırlar.herkesin yaşam hakkı var dünyada değilmi.atatürke deccal diyenler yıldızlar savaşına armegedon diyor.henüz karanlıkta kalmış bu konular.ancak zaman ne gösterecek bunu şartlar belirleyecek.tanrıların arabaları ne demek gibi kitaplar bu konuları tartışmıştı.insan inancıyla tatmin olamıyorsa.tanrıya inanmanın aracıdır tarihte sözde mehdi ve mesihler.yahudiler sabataycılıkla bir araya gelmeyi umuyorlardı.ancak bunu başaran insan yakın tarihimizdeki teodor herzl olmuştur.siyonizmin kurucusu olan bu zat için mesih diyenler çıkmıştır ancak zaman bu iddiaları doğrulamamış.siyonizm çok tartışıldı islam dünyasında.israilin kuruluşu batı tarafından desteklensede islam dünyasında yıkımlara yol açmıştır bu proje.yanlış anlamayın mossad hesabına çalışma tavsiyesi değil bunlar.onlardan gelecek iyilik ya cinayet yada işgaldir.pek farkı yok amerikancılığın davayı satmaktan.yalnız bir yalvaçın hayatına müdahil olanlar.yalnız kalmak şiiriyle ceza gören şairin gözyaşları kadar ıslanmamıştır duvarları bu din düşmanlarının.ateizmi hayatımıza sokanların islamın gurbetini yaşadığını bilemezdik.gerikalmışlığın teferruatı bunlar.sende kanma bu yalan dünyaya.benim hayatım bir bombaysa elinizde.son kullanma tarihi geçmiş bir zulümle yaşadım barakalarda.şimdi onaylanmış bir sevinci arama yanlışlığıdır ecdadım ve atam.böyle bir inanca yakışmadığım için zulmü terkettim.oysa başucu kitaplarımda böyle bir kayıt yoktu.el konulmuş hayattan bir cehennem çıkartmak.bunun zorluğunu yaşadı vicdanım.kitaplarda kalmış gözyaşları için sığınılacak bir liman aramanın yanlışlığı varmış takvimlerde.bunu itiraf etmenin insancıllığı geçen yıllarla biriken.kuran okumanın eğlenceli tarafı varmı sorusu için yusuf kıssası gibi hikayelerin anlatıdığı dönemlere ilişkin bilgilerle başlasın kuran okumaya.okullar tatile girince çocuklara camilerde din dersleri veren yaz kursları açılır.bütün öğrenciler bu derslere akın eder.çocuksu bir merak içinde öğrendikleri dualarla tatili geçirmiş olurlar.kapatılan a9 kanalında eğlenceden farksızdı ilim tahsili.neden bunca ilimden sonra sapıklığa düşer insanlar.bunu anlamak hiçte kolay değil.çünkü mütedeyyin bir hayat için değildir dünya.yaşantıda ahlaka muğayir olmanın ölçüsü nedir sorusu için düşünmek gerekiyor.hz.muhammet güzel ahlakı tamamlamak için gönderildi.bu düşüncenin şekli şemalini mabetler belirler.işte dücane cündioğlunu yanıltan bu gerçektir.mustafa öztürk ilahiyat okumanın kulluktan muaf tuttuğunu anlatıyor derslerin havf ve reca arasında olmanın zerafetini açıklarken felsefeyle.zerafet denince nasıl yaklaşmalı tebliğ için insanlara.propagandadan farkı nedir hakka davet etmenin.öncelikle nakle başvuru için ikna olmalı akıl.bu da tasavvuf ahlakıyla mümkün.hak sözün vesikaları ve faideli bilgiler gibi kitapları okumalı talip.onlaraq bakınca allahı hatırlamak için yaşamalı.üstünlük takva iledir ölçüsüne inanmıyor insan.her zaman bahçe sahiplerini hatırlamalı nefsine tabi olanlar.insan ne yaparsa kendine yapar.çünkü kimin muttaki olduğunu islama uygunluk belirler.her şey yerli yerinde güzel işlerimiz şura ile oldukça.mehmet talu bu konularda yazarken ne kadar anlatma olanağı vardı mektubatta geçen bahisleri.insan tabiatı keremiyle anlar hakikatı.çünkü hikmetindeki asalete yakındır hakim sıfatı.asiye güldoğan odatvde bu konularda yazıyor.ihlas vakfının nasıl holdingleştiği konusu.aynı şekilde kıskançlığın nelere mal olduğu konusu.mahalle baskısı kadınları nasıl mahküm etmiş yalnızlığa.ayşe sucunun kurandaki islamı hangi zevatta arıyor sorusu yanıtlanırsa.cemaatler ne kadar samimi müslüman olduğunu hangi şiarla açıklıyor.çevresine bakan bir hocanın hiçbir konuda yterli görülmediğini anlaması.işte bu noktadan sonra kabuk değiştirir talebeler ve hocalar.nihat genç bunları anlatınca kemalist aydın olmakla dışlanmıştı toplumdan.tefekkürle tezekkürün lisanı terketmesiyle nimetten uzaklaşır nefis.bu durumda izah etmek zordur tevekkülü.yalnışlık burada başlar işte.şiddeti yoksunluklara bağlıyor cevizoğlu.bir de medeniyet farkı komplekse neden olan.temel haklar konusunda ihlaller varsa güçlü olmanın kaideleri işler.burda suç tanımı muğlak hale gelir.hümanizma bu konuları lanet kavramıyla açıklar.duygunun haklı çıkması nedenselliktir irade için.laiklikle barışan cemaatler modern eğitime önem veriyordu kuruldukları dönemde.kültürle barşmanın yollarını arıyordu islam.cihadın şekil değiştirdiği üzerinde duruyordu siyasal islamın özgürlüğe bakışını netleştirenler.çelişkiler kültürle açıklanacaktı.islamın bilgi tasnımına uygundu mücadele.bu nedenle ideolojik kimlik kazandırıldı kurana.yalnızca ahiret için yaşamak bir yanlışlıktı bu düşünceye göre.bunu açıklarken kuran ve hadislerden örnekler getirildi.şimdilerde modernin kendisi geleneğe karşı savunuluyor.terör sorunu laik dünyanın sorunları arasında.siyasal islamın emperyalizme açtığı savaşın hangi boyutlarda yaşandığı üzerinde duruyor medyatik kuruluşlar.15 temmuz islamı iktidara taşıma girişimiydi nihayetinde.çok uluslu şirketlerin yönetimine girmiş türkiye.bu beraberinde yozlaşmaya neden oluyor.ülke varlıklarını kullanmayla sonuçlanıyor halkın sırtından kazanmak.kapitalizmin ulus tanımını açıklamak burjuva sanatıyla.rejim düşmanlığı için kullanışlı hale getirmek kimlikleri.gladyonun gölgesinde ulusçuluğu alkışlamanın zorluğuyla yaşıyor gençlik.
4
İnşallah aşılama beklenen etkiyi gösterir de rahat bir nefes alır insanlar.halkın çoğunluğu umut dolu biliyormusun.sen ne düşünüyorsun türkiyenin geleceği için.ben her yaz memleketteyim.memleketim rize.tayyiple hemşeriyiz biz.bilirsin çayelini.ama bir gelişmenin içinde değil taqşra.kendi ekonomik yeterliliği yok sanayileri olmadığı için.hiç bahsetmiyorsun memleketten.nasıl bir gelecek bekliyor bizi gelişmelere bakınca.aslında tereddütteyim yazışma konusunda.size gönderdiğim yazılar bir araştırma konusu olmuş yazılar.bir anlamda genel kültür.iyi günler.
5
-benden izinmi istiyorsun yaşamak için.zengin dulu baştan çıkarttıktak sonra ipleri ele almıştı.burda haber kolay yayılırdı.kendine kılıbık denmesini istemiyordu.hayatını ona bağlamak istemesi bir zaaftı iş hayatı için.yapacak işleri vardı şirkette.
-sana umut bağlamak isteyişimde bir yalnışlıkmı var dedi kendisini hakir gören erkeğine.çılgın gibi sevişmekle geçmişti günleri.şimdi kendisini yalnız hissediyordu.
6
Yeni bir partinin türkiyede şansı varmı.halkın beklentisine uygunmu çalışmaları bu yeni partinin.türk siyasetindeki yanlışlıklar nedir ve nasıl bir değişiklik gerekiyor.ak parti ve chp seçmen oylarını alıyor.sizin alternatif programa gereksineme duymanız hangi sorunlarla yaşadığımız gerçeğini açıklıyor
7
Tdp nasıl iktidar olmayı hedefliyor.inanıyormu yeni kurulmuş partisine.şiişli bütün türkiye için bir fotoğraf veriyormu.halka hangi anlayışla seslenecek tdp.
8
Aşk olsun hilal kaplan.sizin tefekkürden anladığınız bumu.bu gündem olma merakı başınızı belaya sokabilir.birazda başkalarını düşünsenizs.hiçte kötü sayılmaz fikir mücadelesi.varoşların kahrını çeken biz.üç İstanbul kitabını okuduktan sonra insanları tanımak için yola çıkınız.sezgileriniz güçlü gibi.kimin için dua ettiğiniz önemli.seni böyle yakından görünce.bir ajan olma ihtimaliniz yüksek.dindar olmanız bu gerçeği değiştirmez.iyi çalışmalar.sonuna kadar kullandım cevap hakkımı.
9
müziği duyumsamak bir dinleme tarzına bağlı.kendi duygusallığını yaratmak nağmeler için.bunu farkeden insan için bulunmaz bir hazinedir sanat.iletilmek istenen mesaja yatkın bir konumla hazırlık yapmak hayat için.varoşların yazgısıdır bir sefalete mahküm yaşamak.bu nedenle bu insanları hayata kazandırmak bir fazilettir insanlığa karşı.yani herkesin fikrini ciddiye almakla özgür yaşamın illiyetiyle açıklanır kültür.
10
sinemanın büyüsüne inanmış sanatçı için tek ölçü değildir sahne şovu.filmin akışı için aşırı şiideti kullanan filmlerde konu bütünlüğü kayboluyor nedense.sanat filmleri farklı kaygılar taşıyor sinemada her ülke için.istanbulun orta yeri sinema diyorya orhan veli.zihin dünyamız imgelere ne kadar açık sorusunu bu bağlamda yanıtlamak gerekiyor.sosyalizmi anlatan filmlere sansür uygulanıyor olması bizi kararsız bırakırmı kültüre karşı.işte atölyelerde bu kayboluşa yanıt aranıyor şimdilerde.kültürel çölleşme sanatın poetikasını yitirmesiyle umutsuzluğa kapı aralıyor kitleler nezdinde sanat.bu handikap nasıl aşılır sorusuyla yaşlanıyor zaman.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.