- 401 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
İhlaslı olana her şey faydalı...ya dünyasına ya da ahiretine ...
İhlaslı olana her şey faydalı...ya dünyasına ya da ahiretine ...
Allah domuzu neden yarattı deme...şeytanı neden yarattı da deme...İhlaslı isen sana direk veya dolaylı faydası var onu gör...onu araştır...Üzümden şarab oluyor...dünyadan cehennem oluyor...Üzümü bozarsan şarab olur...dünyayı bozarsan cehennem olur...cennet de olur ama dünya...cennete de köprü olur...İhlaslıyı alır cennete götürür..bunu gör...İhlaslılığın önemini anla...
Adam Allah cennette şarab niye veriyor ...deme .İhlaslıya zarar veren bir şeye cennette de izin yok...Huri var ama zina gibi zararlı eylem yok...zararlı ihlaslıya zarar veremez..şeytan zararlı ama ihlaslıya zarar veremez der Kur’an...
Evet...ters açıdan bakma...İhlaslı insanın emrine verildi şeytan da melek de haramlar da -helaleler de...yanlış yaparsın haramın ihlaslıya faydası yok dersen...sabreder o haramdan kaçışa...bu ahiretine fayda verir...bakışını değiştir haramlarda da fayda var ey insan sana...evet...Allah yarattıklarını İhlaslı insan için yarattı İhlaslı insana dolaylı veya direk faydası var...Bu bakış açışına da ihtiyacımız var der Kur’an ...buna şu ayetle davet eder..."O (Allah) ki; yeryüzündeki şeylerin hepsini sizin için yarattı, sonra (kudret ve iradesiyle) göğe yönelip, onları da yedi (kat) gök olarak düzenledi. O, (her şeyi bilen) Alim’dir." (Bakara/29)Esmaya ve ihlaslı yani esmayla hallenmiş insana zarar veren bir şeyi Allah yaratmadı ve izin de vermez vukuuna...her yaratılana böyle bak...mesela sinekler etraftaki mikroplarla kavgadalar...onlardan rahatsız olma onları destekle...temizlikle zararlı ortamı yok et...bataklığı kurut...sivri sineği yok etme...onlar sana yardıma gelmişler...
Evet...evet...İhlaslı olana her şey faydalı...ya dünyasına ya da ahiretine ...
Kur’an kendini tefsir etti...Tefsir et...şunu iddia et" Allah dolaylı da olsa ihlaslı insana faydası olmayan bir şeye izin bile vermez...esmaya hadim olmayan bir eyleme hale fikre inanca izin bile vermez ve de yaratmaz...
Evet...evet...İhlaslı olana her şey faydalı...ya dünyasına ya da ahiretine ...
"İçki kumar fal okları şeytan işi pisliklerdir" ama Kan sulandırıcı amacıyla içki haram mı ...Ölmemek içinse bu eylem...Allah yarattı içkiyi...Allah hiç faydası olmayanı yaratmaz...yasaklığının bir sınırı mı var içkinin de...sor...yani Kur’an kendini tefsir etti...Tefsir et...
Evet...evet...İhlaslı olana her şey faydalı...ya dünyasına ya da ahiretine ...
Rahman suresinde nimet diye tanıtılanlar da şeker hastasına nimet değil...yani Kur’an kendini tefsir etti...Tefsir et...
İhlaslı insana faydasız bir şeyi yaratmadı Allah...hikmetlidir her yaratılan...yani dolaylı da olsa insana faydalıdır...corona bile dolaylı da olsa faydalıdır...Esmaya hadimdir her yaratılan ve hatta insana da hadimdir dolaylı yoldan yani ...Esmaya hadimlik de ecir var insana...çünkü.Şafi ismine hadim kıldı bizi...ecirler kazandık...İHLASLI İNSANA FAYDASI olsun diye de yarattı... örnegin TEMİZLİĞE faydasi olsun diye yaratmıştır. Yaratılmış nice şeyler var. Bir çok zehirli ot var. insan yerse ölür ama Allah u Teala onu bir hayvana rızık olarak vermiş o yiyince bir şey olmuyor. Örneğin zehirli hayvanlar var onları yiyen ama kendine bir şey olmayan başka hayvanlarda var. Allah yaratmış faydasız yaratmamıstır..de ama ben de yerim dersen ölürsün. O zehirli hayvan veya ot hayvanlar için yaratılmış insana ye diye değil...dışkı da yaratılmış ama örneğin hayvan dışkısı toprağa fayda veriyor.
Evet...İhlaslı olana her şey faydalı...ya dünyasına ya da ahiretine ...
Allah, cennette şarap içeceksin, der;Aynı Allah nasıl şarabı haram eder?Kadınla evlen der...dörtle sınırlar...Huri için dört sınırı da yok...İhalslıya zararlıya Allah izin vermez cennete de vermez...huri sadece ihlaslıya faydalı...dünya kadını da sadece ihlaslıya faydalı..bu varlık sadece ihlaslıya faydalı anla ihlasın faydasını...önemini...
Evet...Yenilip -içilen bütün haramlar beden zararlı...mesela Alkol bedene zararlı beden ruha besler şayet beden hasta olursa ruh işlevini yapamaz tamamıylaRuhun bedenle olan işlevine zarar verecek engel olacak herşey haramdır...Trafik kurallarının haramlıkla ilgisi yok sanma...haram helal-dairesi içindedir bütün kurallar...yani haram -helal kavramı ile değerlendirilmelidir...Şeker hastasına şeker haramdır...tıp kuralı bu ...haram kavramını kullanma denilmemeli...
Evet...evet...İhlaslı olana her şey faydalı...ya dünyasına ya da ahiretine ...
Nuh tufanında hakkedenler helak oldu...cehenneme de hakedenler girecek...İHLASLILAR gemiyle veya cennetle korunulacaklar...
Yiyecek ve içeceklerin bedene zararı varsa haram..."Sana içkiyi ve kumarı soruyorlar: De ki; ’Onlarda büyük günâh ve hem insanlar için bazı faydalar vardır. Fakat günahları, faydalarından daha büyüktür..."
Bedene zarar veren her şeyden kaç...emridir bu ayet...Trafikte de kaç...tıpda da kaç...her saha da kaç...haramlık budanmamalı...her sahada bedene zararlı şeyden kaç o beden ruhun elbisesi...ve koruyucusu...
Evet...İhlaslı olana her şey faydalı...ya dünyasına ya da ahiretine ...işte...ya sabırla yada şükürle cennetine yararlı...cihadıyla dünyasına yararlı...nefsiyle ve diğer kötü nefislilerle cihadıyla dünyasına yararllı...
Evet...evet...İhlaslı olana her şey faydalı...ya dünyasına ya da ahiretine ...El Hafız isminin etkilerindendir İHLASLILIK...esma hallilik esma eylemlilik...esma fikirlilik...Allah ihlasızı cehenneme atacak korumak şöyle dursun...Zamanımızda İslam alemi korunmuyor...İhlaslı değiller çünkü...dünyada da zarada ahirette de zararda olacak zamanımız müslümanları...evet... tevbe et...İsraili hançer gibi saplandı zaman İslam ülkelerinin bağrına...İzin verildi İsraile...çünkü dedelerinden çok peygamber çıktı...muhlisler çıktı...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.