- 364 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Nedir Öfke, Neden Öfke
Bazı kimselerin öfkelenmesi için geçerli sayılabilecek bir sebep olması gerekmiyor.Belki bunda değişik bir haz buluyorlar.Bundan dolayı arabasını park ederken aniden öfkelenmiş iki insan kavga ediyor. Ya da bir sürücü korna çaldı diye başka bir sürücüyü dövüyor.Medya haberleri arasında daha çok rastlanan ise boşanmak isteyen bir eş (genellikle kadın) ’e karşı duyulan derin ve cazip öfkenin cinayetle noktalanmış olanıdı: 2019’da işlenen 474 kadın cinayeti işlendi. 115’i şüpheli olarak kayıtlara geçmiş ve suçluları bulunamamıştır. (vikipedi)
Ülkemizde miras anlaşmazlıklarının öfkeyle kavgaya dönüşmesi az rastlanan bir durum değildir.Adli ve asayiş konusu olan miras anlaşmazlıkları yanında etrafımızda şahit olduğumuz veya işittiğimiz bu tür olayların ne denli fazla sayıda olduğunu tahmin edemezsiniz.Hemen hemen miras taksimlerinin %80’i olaylı bir şekilde sonlanmış. Bu manzara bize insanın mal ve mülke çok düşkün olmasından, aynı zamanda haksızlığa karşı tepki göstermek istemesinden kaynaklanıyor olmalıdır.
"Güçlü insan güreşte rakibini yenen değil, öfkelendiği zaman öfkesini yenen kimsedir" hadisi öfkenin zayıflık işareti olduğunu anlatıyor. Hakikaten hayatta karşılaştığımız sorunları çözmenin yolu aklımızı kullanabilmekten geçer. Bilindiği üzere bir insan öfkelendiğinde akıl devre dışı kalır.Psikoloklar bu duyguyu kontrol etmemizin mümkün olduğunu belirtiyorlar.
Öfkelenme nedenleri şunlarmış:
"- En önemli nedenlerin başında aile içinde yaşananları örneklemek ve ‘öfkelenenin kazandığı’ algısını geliştirmek,
- Yaşadıkları sosyal çevrede bu tavırların ‘bir güç gösterisi’ olduğu bilincine sahip olmak,
- Sorunları konuşarak çözmedeki yetersizliği kapatmaya çabalamak,
- Zamanlamayla ilgili yaşadığı sıkıntılardan dolayı yanlış değerlendirmeler yapmak,
- Duruma ya da konuya yeterince hakim olamamanın verdiği hırsa kapılmak!..(Serap Irkörücü)"
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.