- 315 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Antik Mısır Ve Gizem
Antik Mısır topraklarında ilerleyipKrallar Vadisi’ nin yakınında bulunan mağaradaki lahitlerin yanına kadar sokuldular, bir mezar olduğu aşikar olan lahitin üzerindeki kabartma resimlerini incelemeye başladılar.
--Defterdeki resimle aynı, görüyor musun Jacop? Şurada dört kişi tabuta benzer bir şeyler taşıyorlar. Sadece farklı olan bu.
-- Tabutun etrafında ışık saçan görüntüleri görüyor musun Muhammed ? Tıpkı güneşin parlaklığını tasvir eden resimlerdeki gibi. Bu tabut resmi buradaki ölüler için olabilir mi acaba?
--Öyle olabilir Jacop, fakat zannedersem üzerindeki ışık huzmeleri tasviri buradan yatanların önemli kişiler olduğunu belirtiyor.
--Arkadaşım Fabio’ nun Kutsal Kase’ ye benzettiği resim ve çöl kumunu andıran resimlerinde aynısı mevcut. Şu defteri çıkarırmısın Jacop?
--Evet tıpkı aynı resimler burada da mevcut. Şu kabartmalardaki canlılığa bak, yalnız Muhammed bu kabartmalara fazla dokunmasan iyi edersin tuzak falanda olabilir. Bununla ilgili birkaç kitap okumuştum. Mağaralar ve gizemleri isimli bir kitaptı sanırsam. Ve kitapta şöyle yazıyordu; “Gizemlerle dolu mağaralar tuzaklarla doludur. Bir çok olağanüstü şeyi barındıran bu yerler, gizli geçitlerin yanı sıra, öldürücü kapanlar, mızrak dolu çukurlar ve veba yayan odaları ile gelenlerin sağ çıkmasını mümkün kılmaz.” Diyordu.
--Anlıyorum Jacop, fakat bir şeyi elde etmek içinde risk almak gerektiğini de unutma. Bu mezarlarda yatanlar hakkında bilgi ya da bu resimlerin ne için yapıldığı fikrine sahip olmak için mutlaka gizemi çözmek gerekir.
Muhammed, lahitlerin etrafında dönüyor her bir kabartmayı eliyle yokluyordu. Lahitlerin üzerindeki sıra sıra bir baştan diğer başa doğru aynı resimlerin art arda eklendiği kabartmalardan her birini yoklarken, Kutsal Kase’ yi andıran başka bir kabartmanın üstüne geldiğinde, kasenin dip tarafına doğru gizlenmiş yine küçük bir kabartma olan çıkıntıyı fark etti.
--Şuraya bakar mısın Jacop, sanki bir düğmeyi andırıyor.
--Bak işte Muhammed, dediğime geldik, bu kabartma resme bence dokunma.
Jacop bunları söylerken Muhammed kabartma resmin ortasına bastı. Bu taşa dokunduktan birkaç saniye sonra lahitlerin üzerinden gürültüler gelmeye başladı. Bir ürpertiyle üzerindeki taş kapaklara doğru bakan Muhammed ve Jacop hemen lahitlerden geriye doğru hızlı adımlarla kaçtılar. Üzerleri açılan mezarlardan etrafa saçılan toz bulutu ve mağaranın içinde yankılanan sesler iki arkadaşı oldukça korkutmuştu. Kısa gürültünün ardından lahitlerin olduğu yere tekrar gelen iki arkadaş burada kıyafetleriyle gömülmüş önemli kişi oldukları belli olan mumyaları gördüler. Sanki binlerce yıl önceden buraya defnedilmişlerdi. Önce bütün cesetleri incelemeye koyulan Muhammed’ le Jacop, ardından her bir mezarın içersine sıkıştırılmış ve deri üzerine yazılmış parşömenleri fark ettiler. İbranice yazıları okuyamaya başlayan jacop Muhammed’ in hiyeroglif resimlerle meşgul olmasına aldırmadan devam ederek şaşkın bir ifadeyle şunları mırıldandı; Antik Mısır’ ın 18.hanedanlarından Firavun Akhenaton aslında Hz Musa idi, halkına tek Tanrı’ ya tapmaya, yani Tanrı Aton’ a tapınmaya yönlendiriyordu. Kralığının 6. yılında yüz yıllardır Mısır’ a başkent olan Teb’i terk ederek bugün Tel el Amarna olarak bilinen el değmemiş topraklara yeni bir başkent kurmaya karar verdi. Anne tarafından büyükbabası da Mısır’ ın vezirlerinden Yuya aslında Hz.Yusuf idi…17 yıl Mısır’ ı yöneten Akhenaton MÖ. 1336 yılında hayatını kaybetti...
Muhammed Jacop’ un okuduklarını tek tek dinledi O da Kuran’ dan bir ayet okudu; “Hani Musa kavmine demişti ki;Ey kavmim! Allah’ ın üzerinizdeki nimetlerini hatırlayın.Hani içinizden peygamberler çıkarmıştı.Sizi hükümdarlar kılmıştır ve (diğer) toplumlardan hiçbirine vermediğini size vermişti.” (Maide S.20.ayet)
Ardından yine Muhammed;
--Jacop Antik Mısır 18.hanedan Amarna kralları (Firavun) Hz.Yusuf ve Hz.Musa soyundandır, Kuran’ da sizi içinizden Peygamberler çıkarmış, hükümdarlar kılmıştır dediği budur.
Not:Yukarıdaki mekan ve kişiler (Muhammed ve Jacop, Fabio) kendi canlandırmamdır. Ayrıca Antik Mısır Firavunu Akhenaton’ un Hz.Musa ve yine Mısır vezirlerinden Yuya’ nın Hz.Yusuf olduğu bazı Bilim insanları, Arkeolog ve araştırmacılarca söylenmekte olup, gerçek olduğu ile ilgili kanıtlama amaçlı makale ve kitaplar bulunmaktadır.Hz.Musa’ nın Kızıldeniz’ i geçip kavmini (İsrailoğulları) kurtardıktan sonra denizin ortasında kalıp boğulan da yine Mısır Firavunlarından II.Ramses’ tir.
İrfan Yıldırım Çevik
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.