- 1264 Okunma
- 13 Yorum
- 1 Beğeni
MANTIK HER ZAMAN HER ŞEY DEMEK DEĞİLDİR
-Eeee sınavın nasıl geçti bakayım?
-Oldukça güzel geçti baba. Sorular o kadar kolaydı ki inanamazsın.Yalnız bir kaç soruya cevap veremedim
-Allah Allah. Aklında mı cevap veremediğin sorular?
-Evet, aklımda olan bir kaç tanesini söyleyeyim. Mesela şöyle bir soru vardı:
Yüz yıl Savaşları kaç sene sürmüştür?
Cevap şıkları
a) 116 Yıl b) 99 Yıl c ) 100 Yıl d) 150 Yıl
-A benim salak oğlum. Adı üstünde ’’Yüz Yıl Savaşları ’’ Elbette ki yüz yıl sürdü. Bunu yapamadın mı yani şimdi Allah’ın geri zekalısı? Başka hangi soruları bilemedin?
- Şeyyy şöyle bir soru vardı onu da bilemedim.
Panama şapkasını hangi ülke keşfetmiştir?
a) Brezilya b) Şili c) Panama d) Ekvator
-Yuhh yani oğlum. Ulan Panama Şapka...Elbette ki Panama keşfetmiştir. Ne kadar da salaksın sen. Hiç mi mantığın çalışmıyor? Beyin fukarası... Başka?
-Ha, Rusların Ekim Bayramı ile ilgili bir soru vardı.
-Nasıl bir soru? Hatırla bakayım:
-Şöyle bir soru: Rusların 1991 yılına kadar kutladıkları Ekim Bayramı hangi aydadır?
Şıklar:
a) Ocak b) Eylül c) Kasım d) Ekim
-Ve sen bu soruyu da yapamadın öyle mi? Ulan cevabı içinde işte: Ekim Bayramı Ocakta kutlanacak değil ya. Elbette Ekimde kutlanır. Offf ya tam bir moronsun sen vallahi. Başka?
- Şeyi sormuşlardı.
-Neyi?
- Kral VI. George’un doğru adı nedir?
Cevap şıkları
a) Albert b) George c) Manuel d ) Jonas
- Of be oğlum. Sen insanı çatlatırsın. Yahu haydi bilgin yok, mantığın da mı yok? Adam VI. George... Demek ki doğru adı George. Allah insan oğluna beyni kullan diye vermiş. Ama sende yok anlaşılan.
- Aklımda kalan bir soru daha vardı yapamadığım.
-Nasıl bir soru?
- Kanarya Adalarının adı hangi hayvandan gelir?
Şıklar:
a) Kanarya b) Kanguru c) Fare d) Köpek
-Çüşşşşş. Bunu da yapamadın demek. E oğlum sen o zaman git kendini Sarayburnundan denize at. Kafatasının içinde beyin yarine saman taşıyorsun anlaşılan. Bunu bile yapamadıysan hangi soruyu ya da soruları yapmış olabilirsin ki? Ulan adı üstünde ’’ Kanarya Adaları ’’ Kanarya diye bir kuş duymadın mı yoksa?
Evet, girdiği sınavda bu sorulara cevap veremeyen oğlumu yedim bitirdim adeta. Sınav sorularının doğru cevapları açıklanıncaya kadar da başında ibibik kuşu gibi öttüm. Sonunda soruların doğru cevapları açıklandı.
Efendim meğerse
Yüz yıl Savaşları 116 Yıl sürmüş.
Panama şapkayı Ekvator keşfetmiş
Rusların Ekim Bayramı Kasım ayında kutlanıyormuş
Kral VI. George’un doğru adı Albert imiş
Kanarya Adaları adını köpekten alıyormuş.
Bu sonuçlar açıklandıktan sonra kendimi Sarayburnu’ndan denize atmak üzere evden çıkmıştım ki oğlum ’’Baba ! Yaza kadar bekle, bu mevsimde su çok soğuktur ’’ diyerek beni geri dönmeye ikna etti.
Demek ki neymiş efendim? Mantık her zaman her şey demek değilmiş.
Kabul edin ki sizler de ’’ Ne salak oğlun varmış’’ diye düşündünüz değil mi?
Not: Bu yazı Hasan Melih Koşar adlı bir arkadaşımın face book sayfasında yayınladığı bir fıkranın tarafımdan öyküleştirilmiş halidir.
RESİMLER:
1- Yüzyıl Savaşları
2- Panama şapka
3-Rusların Ekim Devrimi Bayramından eskilere ait bir fotoğraf
4-İngiltere Kralı 6. George ( Albert )
5- Kanarya Adaları
YORUMLAR
biri mantık mı dedi ve mantığın sesi?
yazının bitiminde düşündüm çokça bu anlamda ilk etapta teşekkürlerimi sunuyorum.
her şey göründüğü şekline ihanet ediyor.
en çok da insan hayallerine ve kendine ihanet etmişken.
yeniden geleceğim yazınıza.
selam ve saygılarımla çok değerli Sami Hocam.
sami biberoğulları
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
Değerli hocam, günlük problemlerin çözümünde bile mantıktan ziyade mantıksız olduğu hemen görülen fedakarlık, iyilik, affetmek gibi iradi tutumların daha insanca olduğu anlaşılabilir...
Ne var ki, günümüz insanı o kadar çok mantıklı davranmaya çalışıyor ki, o yüzden de hiçbir mantık seviyesinin algılayıp çözemeyeceği kaotik bir hayat tarzına hapsolup kalıyor...
Öylece de bencil, algı eşiği çok düşük, vicdansız bir prototip ortaya çıkıyor, yani sürüleşme başlıyor...
Sonuçta bu tipi küçümsememek, hatta ona acımamak mümkün olmuyor...
Daha dramatik olanı şu: Bu durum, inanç sahibi bir imaja sahip olan, olduğu görülen kişileri bile kapsıyor...
"Süslüman" nitelemesi bu durumun bir ifadesi...
Velhasılı özü kavramak en müşkül durum...
Yoksa var olmanın, yaşamanın hiçbir mantığı yok...
Selam ve saygılarımla.
sami biberoğulları
Sonuç itibariyle aynen Socrates'in dediği gibi : Bildiğim bir şey varsa o da hiç bir şey bilmediğimdir.
Selam ve sevgiler.
sami biberoğulları
Selam ve saygılar.
Mantıkla ilgili bir fıkra da ben anlatayım dedim. :)))
Amerikaya Oxford üniversitesine matematik tahsili için giden genç, yaz tatili için evine dönmüş. Annesi, dört gözle beklediği çocuğu için en güzel yemekleri pişirmiş. Özellikle de, oğlunun tavuk sevdiğini bildiği için, nar gibi kızarmış iki de tavuk hazırlamış. Çocuk eve girince, büyük bir sevinçle karşılamışlar. Anne, oğlunun uzun yoldan geldiğini ve çok acıkmış olduğunu düşünerek hemen onları mutfağa almış. Nar gibi kızarmış tavuklar ise masada, en tok adamın bile iştahını kabartacak şekilde ihtişamla duruyormuş. Baba oğluna sormuş:
- Eee, anlat bakalım oğlum, üniversitede neler öğrendiniz?
- Baba, pek çok şey gördüğümüz söylenemez. Fakat bize mantık diye bir konu öğrettiler. Harikulade bir şey!.. Bak baba, bu mantık sayesinde mesela masada üç tane tavuk olduğunu sana ispatlayabilirim.
- Ya, öyle mi, nasıl ispatlayacaksın?
- Bak baba, şu birinci tavuk, şu ise ikinci tavuk değil mi?
- Evet?
- İşte, bir, iki daha; üç eder. O halde masada üç tavuk vardır.
Baba büyük paralar harcayarak, büyük umutlarla, büyük bir ülkenin en büyük üniversitesine gönderdiği oğlunun böyle saçma sapan şeyler öğrenerek, dönmesine canı çok sıkılmış ve hanımına dönerek kızgın bir sesle şöyle demiş:
- Bak hanım, şu birinci tavuğu sadece sen yiyeceksin, ikincisini ben yiyeceğim, üçüncüsünü de oğlumuz yesin!..
sami biberoğulları
Selam ve sevgiler.
Gerçekten çok hoştu... 'Hayatta hiçbir şey göründüğü gibi değildir'in başka bir açıklaması gibi olmuş...
Düz mantıkla çözülemiyor her şey... Bazen 'kıvrak' düşünmek de gerekiyor...
Kutlarım... Sevgilerimle...
sami biberoğulları
Selam ve saygılar.
Tam bir ters köşe
ustalıkla yazılmış
ustasından
tebriklerimle saygılar sunarım
sami biberoğulları
Selam ve sevgiler
sami biberoğulları
Kıymetli hocam yazınızı okuyunca ne alakaysa şu fıkra geldi aklıma.
Bir ev hanımı kocasına ne zaman bir iş söylese adam mantıklı ol hanım ben ne anlarım o işten deyip işin içinden çıkıyormuş. Yine bir gün evde musluk bozulmuş kadın da kocasından musluğu tamir etmesini istemiş, adam yine mantıklı ol hanım ben muslukçu muyum deyip sıyrılmış işin içinden.
Bir başka gün ev de otururken hanımı kocasına seslenmiş;Bey biliyor musun? Üst katta ki bekar gençler bana dediler ki, ya bize bir tepsi börek yaparsın ya da bize bir kere verirsin, daha kadın lafını tamamlamadan adam telaşla hemen söze atılmış börek yaptın değil mi? Deyince kadında, mantıklı ol bey, ben börekçi miyim demiş.
Yani sizinde dediğiniz gibi her şeyde mantık aramak çokta iyi değil:))
Saygı ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
Bende okurken sizin gibi soruların cevabını düşündüm,demek ki mantıkla değil akılla bilgiyle cevap bulunurmuş diyeceğim lakin savaşlar neden bu kadar uzun sürmüş cevabını veren yok mesela,vardır da neden nedeni var onun nedeni nedir bende karıştırdım, zevkle okudum selamlarımla
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.