- 430 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Meslek anılarından yazı dizisinin devamı olup 'Digor Akşamları II başlığını taşımakta. Kısmet olursa devam edecek!. Nokta!
Digor Akşamları -II
Bundan önceki yazıda takıldığımız memurlar lokalinde yaşanan bir olayı, olguyu ve
Liseli öğretmenlerin davetleriyle misafirleri olduğumu belirtmiştim. Ordan devam ediyoruz
anıların nakline.
Ev bahçe içinde etrafta tek ev yok ’in yok cin yok’ dendiği gibi! Kurtlar göz açtırmıyor!
Evimin olduğu yer mahalle ama dağın eteğinde. Tek ses rüzgar uğultusu ve bazen it bazen kurt ulumaları.. Ama kokrmuyordum. Çünkü köyümde gereken nedenlerle hepsini görmüş ve
yaşamışım.
Neyse biz dönelim hocaların konağına.ortada giriş holü. oraya açılan iki kapı. her odada iki bazen üç kişi kalırlarmış.Tuvalet dışarıda. Mutfak giriş holün bir kısmı.
Girişte soba, sobada yerli yakıt kokar yakıt yani tezek.
Girişte sağdaki odada bir masa donatmışlar ki ağızlara tad. Karstan balık bile getirmişler.
Alkol de var tabii misafir davet edip alkol olmasa olmazıdrır misafir davet masasının.
"Yediğiniz, içtiğinizs sizin olsun da!..." diyorsunuzdur. Gerisini anlatmak gerekirse:
Hocalardan biri müzik öğretmeni öyle inceden güzel sesiyle hak türküleriyle vallahi mest etti.
Biri resim öğretmeniymiş. Oracıkta bir portremi çizdi bir dergide bir resim gösterdiler ve resim hocası onu tuale işlemiş. Öyle ilginç bir resimdi ki ve hoca öyle başarılı tuale geçmişti ki hayranlımı saklayamadım tebrik ettim. Hem portremi hem o resmi bana hediye etme kibarlığında bulundu.
Hala saklıyorum. Özellikle tablo duvarlarımın süsüdür. Düşünülürse tam bir antika anı belgesidir o Çünküyıl 1977 kasım ayı kırk küsür yıl oluyor, bu yazı tarihi itibarıyla.
Yedik içtik eğlendik coştuk derken saat 20 civarıydı gideceğim ama nasıl!
Dışarıda kar durmuş ama bir rüzgar çıkmış ki sormayın.. Nasıl savuruyor taze kepek karı...
Hocalardan ikisi giyindi kuşandılar. Bir köpek alışkınmış. yiyecek kırıntıları felan verdiklerinden. Seslendiler. O da geldi. Bahçe ivinden yola çıkmak için diz boyunu geçen karı yara yara şehir içi yola çıktık. Orda da kar var ama hiç olmasa cadde belli. Uİzatmayayım Benim mahalleye vardık
Dağın eteği olduğundan rüzgar uğultusu savruğu bayağı zorlandık. Aksilik orada da iki üç köpek yanımızdaki köpeye saldırmasınlar mı... Bereket evlerden birinde biri çıktı. köpekleri azarladrı..
Böylece evime beni bırakıp buyurun yuyurun zamanı değil deyip döndüler.
İşte Digorda bir akşamı da böyle yaşamış günlüğüme yaklaşık böyle yazmış olduğumu okumanıntatlı heyecanını yaşamaktayım.
Darısı herkese özellikle gençnesile tavsiyemdirgünlük tutunuz... Nokta!
Devam edecek Takip edinizlütfen!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.