Gülpınar...
Gül bulur diye gitti pınara,
Aklın yine gitti değil mi yara...
Gül göremedik gül pınarda,
Aklım kaldı sevdiğim yarda,
Bir damla akan suyu bulduk,
Çok hoş buz gibiydi akan su,
En güzeli de asırlık çınarlar,
Niçin kurudu çıkan pınarlar?
.................................
..................................
Gülpınara gideceğiz denilince çok sevindim çok heyecanlandım.Acaba niçin gülpınar denilmişti oraya...Mutlaka vardır bir anlamı diye düşünmeye başladım.
...
Dedelerimizin zamanında her evde şimdiki gibi su yoktu.Köylü halk pınarın çıktığı bir yerden ya da dağın kenarındaki su yatağından suyunu doldurur su ihtiyaçlarını bu şekilde karşılarlardı.Şimdiki rahatlığa bakmayın siz.Şöyle bundan 60-70 öncesini bir düşünün bakalım.
...
Evet evet dediğin çok doğru.Köyün genç kızları ellerine su testilerini almış pınara su doldurmaya gidiyorlar.Hani şu etrafında çokça kırmızı gülün olduğu pınar var ya oraya su doldurmaya gidiyorlar.Köyün çobanı da dağın eteğinde hayvanlarını otlatıyor.Sevdiği kız suya gelecek mi diye dört gözle bekliyor.Sevdiğine,sevdiği kıza gülün bol olduğu pınardan gülpınardan aşkına kırmızı güllerden takdim edecek...
...
Çevresinde gül görmek umuduyla gittiğimiz gülpınarda maalesef güllerden göremedik.Pınarın çıktığı yerde kurumaya yüz tutmuş çok az miktarda su akmakta yanından geçen dere ise kupkuru halde sessiz şekilde uyumakta yağmurların düşmesini dört gözle beklemekte.Gazeluşağı,Yeniyapan mahallerinden aşağı doğru sevinçle akan dere şimdi kupkuru hüzünlü şekilde gelen geçenlere bakmakta.
...
Belediye bu güzel yeri değerlendirmiş insanların dinleneceği ağaçlarından çınarlarından bol bol oksijen alabileceği gülpınar mesire alanı yapmış.Belediyeyi bu güzel çalışmalarından dolayı tebrik eder böyle güzel çalışmalarının devamını dileriz.
...
Hatsaş AŞ Ortaokulu yaz kursu öğrencileri ile biz de ağaçların buyurun gelin dediği yere dün gezi düzenledik.Gezi tertipleyen okul Müdürümüz İsa DEMİRİ ve müdür yardımcısı Ahmet GELGEÇ i böyle güzel sosyal aktiviteyi tertip ettiklerinden dolayı tebrik ederiz.Okulumuza taşıma kapsamında öğrenci taşıması yapan Mesut Çamcı ve arkadaşlarını da tebrik ederiz.Elli öğrencimizi okuldan alıp piknik yerine götürüp tekrar sorunsuz bir şekilde okula bıraktılar.
...
Gezide neler yoktu ki...Öğle vaktine doğru gidildiği için gökyüzünü zor gördüğümüz çınar ve çam ağaçlarının altında afiyetle öğle yemeğini yedikten sonra mesire alanında müzik eşliğinde ip atlayan, top oynayan,spor araçları üzerinde spor yapan öğrencilerin sevinçlerini görmeliydiniz.
Öğrencilerimiz birbirlerini kırmadan, saygı ve sevgi dairesi içerisinde içlerinde birikmiş olan oyun enerjisini attılar.
...
Her sınıf bazında yapılan sandalye kapma yarışı ile sevinçleri, heyecanları doruk noktaya çıktı.Her sınıf bazında erkekler ve bayanlar kategorisinde birinciler seçildi.Öğrencilerimiz kurs öğretmenlerinin önderliğinde doyasıya oynadılar.
Yemeğin üzerine çay olur ya burada da oyunun üzerine her öğrenciye bir dilim olmak üzere karpuz ikram edildi.Doğal halde karpuzları afiyetle yediler.
...
Çevresinde gül görme umuduyla geldiğimiz gülpınarda gül bulamadık ama öğrencilerimizin doyasıya oynadığı oyunları bulduk,oyunları gördük.Dört tarafında da dimdik uzanan dağları gördük,dağları bulduk.Bize kucak açan sabahtan akşama kadar gölgelik yapan ulu çınarları gördük,temiz havayı bulduk.Belediyenin buraya gelen insanlar spor yapsın diye koydurduğu spor aletlerini gördük,spor aletlerinde spor yaptık.Bizler gibi piknik yapmaya gelen insanları gördük.Zamanında her tarafı gül ile kaplı olan yerden buz gibi akan suyu bulduk,buz gibi akan sudan kana kana su içtik...
...
İkindiye yakın vakitte öğrencilerimizle birlikte çevre temizliğini yaparak servislere binip sorunsuz şekilde okulun yolunu tutmaya başladık.Güle güle Gülpınar yazan yerden mutlu bir şekilde ayrıldık.
Bizler de hoşça kal gülpınar dedik.
10.08.2017
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.