- 480 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KOÇAŞMA..KUCAKLAŞMA..................................................................................
KOÇAŞMA (KUCAKLAŞMA) ÖPÜŞMEDEN ÖNCE...
Birbirini seven iki insanın kucaklaşmaşması kadar doğal bir olay yoktur. Bu kucaklaşma aslında, her iki tarafada pozitif bir enerji verir, steresi azaltır, sıkıntıları giderir.
Yaptığım bir araştırma sonucunda; günümüzden yaklaşık 50 yıl kadar önce; erkekler arasında, karşılaşmaları esnasında yanak yanağa öpüşme adeti ve geleneği olmadığını öğrendim.
Bu olayın kültürümüze ne zaman ve nasıl geçtiğini araştırdığımda ise ilginç bir durum ortaya çıktı.
1956 yılına kadar koçaşma (kucaklaşma) olduğu, Erkeklerin birbiriyle karşılaştıklarında, yanaktan öpüşme adet ve geleneği olmadığı, bu tarihte ise; Haydarpaşa Tren garında, Askerden gelen oğlunu karşılamaya gelen babanın, oğluna sarılıp KOÇAŞMA yaptıktan sonra yanaklarını öpmüştür. Bunu gören, o sırada istasyonda bulunup kendi çocuklarını karşılayan babalar da hasretle sarılıp çocuklarının yanaklarından evlat sevgisiyle öpmesine örnek olmuştur.
Günümüzde ise; Erkekler değil bir yıl, bir ay, bir günü bırakın, bir saat sonra bile görüştüklerinde hemen öpüşüyorlar.
Bazen öyle ki; hiç biri birini tanımayan iki erkek daha tanışma esnasında bile yanaktan öpüşüyorlar. Yani erkekler öpüşerek tanışıyor. Kadınlar ilk tanışmada sadece sarılıyorlar.
50 yıl önceki kuşaktaki, Türk erkekleri o zaman KOÇAŞMA denilen, yani; başlar önce sağ omuza doğru, sonra sol omuza doğru sarılıp çene omuza değecek şekilde hasret gideriyorlardı. Bu durumu küçük bir çocuğun sevgiyle ve güven duygusuyla babasına sarılmasıyla eş anlamlıydı.
Günümüzde, İnsan bilimleri üzerine araştırma yapan Bilim adamları, KOÇAŞMA şeklinin insanların birbirine pozitif enerji verdiğini, birbirlerine bu şekilde dokunmanın, kalp ritimlerini hissetmelerinin rahatlamaya sebep olduğunu açıklamaktadırlar.
Dünya da salgın hastalıkların hızla yayıldığını düşünürsek, Sarılık, Hepatit-B, AİDS, Kuş gribi vb hastalıklardan KOÇAŞMA ile daha sağlıklı korunabileceğimiz düşünülebilir.
Beden dili uzmanları, çok samimi akraba derecesindeki insanların kucaklaşmasını normal karşılarken, bazı siyasilerimizin (ör:H. Celal Güzel gibi) önüne geleni öpmesi ise siyasi yatırım amacı olarak değerlendiriliyor.
Koçaşma; kucaklaşma kelimesinin göçüşme yoluyla ses dönüşmesi nedeniyle koçaşma olmuştur. (ör:kahve altı-yerine kahvaltı denmesi gibi)
Bence; Erkeklerin öpüşme yerine KOÇAŞMA yapmalarını halinde hem daha gerçekçi, hem de daha sağlıklı olacaktır diye düşünüyorum.
SAĞLICAKLA KALIN EFENDİM
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.