- 1133 Okunma
- 5 Yorum
- 3 Beğeni
10 ŞUBAT…
10 Şubat’ı anarken 2008 yılının on şubatını önem sıralamasında listenin en başına koydum, çünkü… 10 Şubat 2008 tarihinin önemi çok büyük. O gün TBMM’de saat 15.00’te BAŞÖRTÜSÜ SERBESTLİĞİ OYLANDI VE ONAYLANDI. Böylece Müslüman Türk Milletinin kadın cinsinden olanlara uygulanan başörtüsü yasağı alaşağı edilmiş oldu. Artık kızlarımız üniversitelerinde başörtüleriyle okuyabilecek, memurelerimiz iş yerlerinde başörtüleriyle çalışabileceklerdi… Yaşasın tesettür!
*ONDAN SONRA;
Hani ‘Muhteşem Yüzyıl Kösem’ dizisinden öğrendiniz ya, Sultan II. Ahmet öldüğünde, yerine Kösem’in üvey oğlu II. Osman padişah olup Kösem’in öz oğlu Mehmet’in kellesini vurdurup, Kösem’i de saraydan kovacakken, alavere dalavere ile II. Osman’ın tahta çıkması engellenip yerine Deli II. Mustafa tahta çıkartılmıştı. İşte o diziden öğrenmiş olduğunuz 10 Şubat 1695’de gerçekleşmiş o olayın 322. yıldönümünü kutluyoruz bu gün. Bu vesileyle BÜYÜK ECDADIMIZLA bir kere daha gurur duyuyor, Abdülhamit’in beşinci kuşak torunu Nilhan Osmanoğlu’ndan, Galatasaray Adası’nı (Suada) gasp eden Türkiye Cumhuriyetinin bu adayı ecdadımız Nilhan Osmanoğlu hanımefendiye iade etmesi için ‘hayır’dua ediyoruz.
*ONDAN SONRA;
Bu 10 Şubat tarihi, tarihimizin yüz karasıdır, biliyor musunuz? Evet! Türkiye Cumhuriyetinin dinimizi terk ederek dinsizliği seçtiği tarih de 10 Şubat… 1921 Anayasasında “Türkiye Cumhuriyeti’nin dini islamdır,” maddesş var. 1924 Anayasasında, “Türkiye Cumhuriyeti’nin dini islamdır,” maddesi var. Sonra? Sonra bu Allah’sız Kemalistler 10 Şubat 1928’de bir değişiklik yaparak Anayasadaki o “Türkiye Cumhuriyeti’nin dini islamdır,” maddesini kaldırıverdiler. Yetmedi, 1937’de de Anayasaya “Türkiye Cumhuriyeti laiktir,” diye yazdılar.
Pekçok fazla saygıdeğer başbakanımızın, “bu anayasaya evet demekle 1921 ve 1924 Anayasalarının özüne dönüş yapmış olacağız,” derken ve de ondan daha çok saygıdeğer cumhurbaşkanımız, ““Türkiye toplumunun tek demokratik Anayasası olan 1921 Anayasasını saygın bir tarihi referans olarak kabul ediyoruz. 1924 Anayasasını da dikkate değer buluyoruz,” derken inişallah kastettiklerinin “Türkiye Cumhuriyeti’nin dini islamdır,” maddesini geri getirmek olduğunu düşünüyor ve bunun için sabahtan akşama kadar “HAYIR”DUALAR ediyoruz…
*ONDAN SONRA,
Birleşik Krallık’ın (İngiltere, İskoçya, Galler, Kuzey İrlanda) başındaki II. Elizabeth isimli kocakarı, 10 Şubat 1952’de babasının ölümü üzerine kraliçe olmuş. Karı 65 senedir kraliçe. Ne gaddar karıymış ayol! Demiyor ki, tekaüt olayım da azcık da oğlum saltanat sürsün diye. Oğlu Çarlsın, anam ölse de ben de şu tahta kral olsam başlıklı tüm umutları reenkarnasyon olarak dünyaya bir daha dönmesine kaldı.
*ONDAN SONRA,
10 Şubat’ta doğum gününü kutlamamız gereken önemli şahsiyetler de var. Onları unutmayalım lütfen!
10 Şubat 1912 - Eva Braun, Adolf Hitler’in eşi (ö. 1945)
10 Şubat 1917 - Zsa Zsa Gabor, Macar asıllı Amerikalı aktris ve televizyon yıldızı.
10 Şubat 1945 - Bob Marley, Jamaikalı reggae müzisyeni (ö. 1981)
10 Şubat 1953 - Osman Yağmurdereli, Türk yapımcı ve siyasetçi (ö. 2008)
10 Şubat 1956 - Nazan Öncel, Türk şarkıcı, şarkı sözü yazarı ve besteci
10 Şubat 1984 - Daisy Marie, ABD’li porno yıldızı
10 Şubat 1988 - Jennifer White, ABD’li porno yıldızı
*ONDAN SONRA,
10 Şubat’ta ölen önemli şahsiyetlere de üç külhuvalla ile bir elham yollarsanız iyi olur…
10 Şubat 1695 - II. Ahmet, 21. Osmanlı padişahı (d. 1643)
10 Şubat 1952 - VI. George, Birleşik Krallık hükümdarı ve Hindistan İmparatoru (d. 1895)
10 Şubat 1960 - Selahattin Pınar, Türk besteci ve tanburi (d. 1902)
10 Şubat 1977 - Hayri Esen, Türk tiyatro, sinema oyuncusu ve seslendirme sanatçısı (d. 1919)
10 Şubat 2002 - Osman Bölükbaşı, Türk siyasetçi (d. 1913)
10 Şubat 2011 - Gary Moore, Kuzey İrlandalı gitarist (d. 1952)
10 Şubat 2012 - Baykal Kent, Türk tiyatro ve sinema oyuncusu (d. 1943)
2013 - Macide Tanır, Türk tiyatro oyuncusu (d. 1922)
10 ŞUBAT… Yazısına Yorum Yap
"10 ŞUBAT…" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
10 Şubat 2017 Cuma 18:46:53
Nurten hanım, size en içten teşekkürlerimi sunarım. tarihi eski deyişle vakaları ne güzel kronolojik olarak sıralamışsınız.
muktedirler ne kadar güzel şeyler başarmışlar! şapka çıkarıyorum! Şapka derken, Şapka Kanunu niçin hala yürürlükte ona şaşarım!
Kutlarım özgün yazınızı ve saygıdeğer görüşlerinizi.
emeğe ve sanata saygımla esenlikler.
ONDAN SONRA
@ondan-sonra2
Teşekkür ederişm hanımefendi. Bilerek değil derleyerek yazdığım isimlerdi, o iki ismi bir espri olarak aldım kasynakçadan... umarım rahatsız edici bir espri olmamıştır...
glenay
@glenay
Benim de özellikle bunlar dikkatimi çekmedi tabii. Sadece bunların ne işi var dedim bunca güzel isim dururken. Selamlar..