- 683 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
KENDİNE YOLCULUK
Sevdiğim bir sözdür; “Yaptıklarınızdan değil, yapmadıklarınızdan pişman olun.” Çok doğru, ama her zaman geçerli olmuyor. Ya da birçoğumuz, ancak yaşlandıkça böyle şeylerin kıymetini anlıyor. O zaman da geç kalmış oluyor. Oysa boşa geçenlerle, dolular yan yana düşünülmeli hep.
Nasıl doldurulur hayat? Özgürlük duygusunu mu kaybediyor insan, yoksa hiç mi fark edemiyor özgürlüğü? Oysa özgürleşmeden kendini keşfetmesi, kendini yaşaması mümkün mü?
Hayatlarının önce kendilerine ait olduğu gerçeğini ıskalıyorlar. Yazık.
Özgür olamıyor insanlar. Sahiplenmiyorlar ve zamanla da unutup lugatlarından siliyorlar bu kavramı. Peki neden? Önce yakın çevresi, sonra da toplum esir alıyor insanı.
Bu tutsaklık bir ömür boyu sürüyor. Her yerinden yakalanıyor, prangalar vuruluyor. Hareketsiz kalıyor insan. Boynunda bir ip ve ipi tutan binlerce insan… Nasıl bir teslimiyet.
Oysa mesele, insanın ‘kendisi’olabilmesidir. Ama kalabalıklar inatla ve ısrarla buna izin vermiyor. Onlar yaşıyor esir aldıkları insanın hayatını, onlar seslendiriyor, onlar sufle veriyor. Acımasız bir karaoke oyunu yani. Oysa ‘kendisi’olamayan, topluma da fayda sağlayamıyor. Herkesleşiyor. Herkesleşiyoruz.
Farklı olan, fark yaratır. İtici güç. Önce kendisini, sonra çevresini harekete geçirir. Toplumu değiştirir. Dönüştürür. Tarihe bakın. Herkes gibi olursa kişi, o toplum dönüşebilir mi? Aslında herkes farklı, ama toplum çoğu kez değirmen gibi öğütüyor farklılıkları. Herkesleştiriyor. Sıradanlaştırıyor. Farklılıkları, farklı olanı istemiyor. Herkes birbirine benziyor. Sürü gibi. Sonra da sürü psikolojisi ile hareket ediyor.Kalabalıklar, başkalarının farklılıklarını zımparalamak üzere hareket ediyor.
Doğuyoruz, büyüyoruz, sonra kendimizi ‘onlara teslim’ ediyoruz. Aksi taktirde tehlike büyük. Dışlanma. Ya da birçoğu en güvenli yolu seçiyor. Toplumla ‘şike’ yapıyor. Kendi içindeki fırtınaları, toplumla şike yaparak kapatıyor. En iki yüzlü ama güvenli olanı bu.
Sahtekarlık değil mi peki? Yalanlar, kandırmalar üzerine yürüyor hayatlar. Yap ama fark ettirme.
Kimse öğrenmesin. Kimse anlamasın. Şike yap yani. Fark ettirmediğin sürece mesele yok. Herkes görmezden, bilmezden gelmeye dünden hazır. Kalabalıkları böyle insanlar oluşturduğu için, herkes bir başkasının şikesine göz de yumabilir. Ne güzel. Sahtekarlık toplum boyu. Dürüst olmamak, çoğu zaman en kolay yol. Kimseye bir şey anlatmak zorunda kalmıyorlar o zaman. Yoksa, kendisi gibi olmayanı merak ederler. Didiklerler.
‘Savaşmak’ yerine, ‘sıvışmak’ tercih ediliyor. Büyük hata. ‘Savaşma sıvış.’
Oysa en büyük kazanımı, statükoya karşı direnenler elde etmemiş midir? Yol kazası yapanlar da var tabii. Yakın çevresine önce, sonra da topluma ters düşenleri, kalabalıklar teker teker bulup yok ediyor.
Öldürüyorlar içindeki farklı insanı. Savaşmak. Çıkış yok.
Kabus gibi çöküyorlar insanın üzerine. Ellerini ayaklarını bağlıyorlar. Esir alıyorlar. Bir de boynuna ip; kuklalaştırıyorlar. Oysa her yerde, her toplumda ‘kendin olmak’ çok zordur. Çünkü insanın en büyük yolculuğu kendinedir.
Kendine yolculuk, yalnız başlar, kalabalık biter. Kendini bulamayan, yapmadıklarının pişmanlıklarıyla ...
YORUMLAR
Doğru.Bu konuda en güzel kitaplardan biri de bizim gençliğimizin "önemli" aktristi Shirley Maclaine'dir.
"Dışarıda Hiçbir Şey Yok" diyerek,içsel yolculuğa bir davet çıkarmaktadır.
Bu yolculuk yapılmaya değer bence de...
Kimim sordum perişan oldum soldum aşka doğdum,
Dünya değirmeninde öğütüle öğütüle öz oldum, gözüm özüm bir oldu,
Bir ben var benden içeriyi arayınca yanaktaki ben olarak dışarı çıktım,
İnsan içinde ilmin eridiği AŞKTIR,
Düşünmekte ve sorgulamakta sonsuz özgür olmak, neticesinde istediğin her şeyi yapmanın değil, İNSAN gibi yaşamanın gerçek özgürlük olduğunu anlamaktır, esenlikler dileklerimle
Zakine Karausta
kendini bilmektir kendine yolculuk. Bu da İnsani değerlere sahip olmaktır.
İnsan kendisi olurken, olmaya çalışırken aşırı bireyselleşme gibi bir sorun da var ortada. Batı'da insanlar sanırım aşırı bireyci, bunun sonucu çoğu değerleri kaybediyor. Tuhaf bir toplum yapısı ortaya çıkıyor. Doğu'da ise insanlar yok. Toplum var. Bu da bazı şeyleri, dediğiniz şeyleri kaybedilmesine sebep oluyor. İkisinin dengesini kuran bireyler ve bunun sonucu toplum sanırım zirveye tırmanır. Ben bunu da Türkiye halkından beklerdim. Ama olmuyor. Bu sorun yanlış siyasilerin ve düzenin devleti ve halkı yönlendirmesine sebep oluyor. Aşırı bireyci olsaydık toplumun bireyleri olarak, bazı sorunlar aşılacak ama yeni sorunlar çıkacaktı.
Felsefi açıdan bakarsak yine sadece ''ben'' kalıyor. Kimsenin kimsesi yok. O halde çevreyi, toplumu insanları bu kadar büyütüp asıl hedef haline getirmek niye? Hayır, işin içinden çıkamayacağız.
Zakine Karausta
Toplum tarafından bakarsak, iç mutluluğumuz ötelenir.
Ortası yok mu , diyorsunuz? Var.
Nitelik...
DÜRÜSTLÜK
ERDEM
AÇIKLIK
SAMİMİYET
...............
EŞİTLİK
ADALET
...........
KISACA GELİŞMİŞLİK...DİĞER CANLILARDAN BİR ADIM ÖNDE OLMAK....O KADAR...