- 1274 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Metin Nemlioğlu ile Sohbetlerimiz- 2
150-200 Yıl öncesi, Osmanlı İmparatorluğu döneminde sayılı ve Osmanlı Devleti’nin ticâret merkezlerinden önemli biri olan, Trabzon’da(o vaktin Trabzon’u, Kastamonu’dan Artvin’e kadar) en varlıklı tüccarının(Nemlioğlu Koll. Şti.) torunun oğlu, Metin Nemlioğlu ile komşuluk ve iş alış- verişi sebebi ile samîmi sohbetlerimiz olmuştu.
Metin Nemlioğlu’ndan dinlediğim bilgilerin, okuyucularımla paylaşmak ve Sizin sâyenizde, yazıya dökülmüş olsun.
Konular kısacık ancak, pek bilinmeyen Hâtırâ bilgi değerinde olduğuna inanıyorum.
Metin Nemlioğlu ile sohbetlerimizden birinde, bamya konusunu anlatmıştı…
Köylü, bamyayı yetiştirip satarken bir kural uygulanırmış bu özel sebzeye.
Hepimiz biliriz; havucun, pırasanın, karalâhananın ve salatalık bostanın(hıyar) körpesini seçip alırız.
Ancak, öyle bir sebze var ki, bamyayı seçip- ayırmak mümkün değil.
Vaktiyle bu sebzeye özel, bir alış-veriş kural konmuş, bilmem şimdi geçerliliği var mı?.
Metin Nemlioğlu, bamyanın köylüden satın- alınma kuralının, bin(1000) tâne hesâbı ile ipliğe dizildiğini ki; müstahsil, bamyanın irilenip kartlaşması ile kilo hesabından bir kâr ummasın. Bamya, kilo ile değil de bin tâne hesâbı ile satılıp ve alındığını söylemişti.
Sağlıkla kalınız…
Fotoğrafını çekip eklediğim binayı(Nemlioğlu Konağı),
Metin Nemlioğlu’nun dedesinin babası yaptırmış(Gâzipaşa Mah.).
Binâ, bir süre Fâtih Eğitim Enstitüsü olarak öğretmen yetiştirdi(1963<).
kadiryeter Kadir Yeter. 09 NİSAN 2016 TRABZON.
Metin Nemlioğlu ile önceki kısa yazı:
HAMMAL PAZARLIĞI w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=137131
Yayın tarihi: 24.12.2014
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.