- 394 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Orman Haftası Üzerine
Atatürk’ten sonra bir cumhurbaşkanının orman ve ağaçlandırma üzerine konuşması ümitlenmemiz için kıvılcım olabilir diye düşünmek isterdik...
Oysa ki başta İstanbul ve ankara olmak üzere ve başta Atatürk ün mirasına kibrit suyu dökmeye andiçmiş iktidar politikaları mevcut orman varlığımız için bizi endişelendiriyor... Bodrum için hazırlanmış koruma amaçlı imar planı bile başta iktidar yanlısı müteahhit firmalarca delik deşik edilmekte bırakın ormanları 3000 yıllık belki daha eski arkeolojik miras göz göre göre yok edilmektedir... İktidarın söylemlerinin tam tersi politikalar iktidar yanlılarınca sahada soykırım şeklinde uygulanmaktadır... Atatürk orman cifliğine Atatürk ün mirasına yakışır bir cumhurbaşkanlığı köşkü hiçbir vatandaşın karşı çıkacağı bir şey değildir... Ama bunun üzerinden yapılan siyaset kavgalarının getirdiği içler acısı durum katledilen endemik ormanların geri dönülemez şekilde yok olmasına yol açmıştır... Birilmekte olan cumhurbaşkanlığı köşküyle Yavuz Sultan Selim köprüsü ve 3. Havaalanı projesi büyüklüğünde bir ormanlandırma projesi vardı da biz mi gözden kaçırdık...
Hükümetin ehil insanların hakkından gelmede hiç üstüne yok... İlber Ortaylı’nın Topkapı müzesinin müdürlüğünden alınması, Hayrettin Karaca nın esamesinin okunmamasının sebebi herşeyi ben bilirim kibrinin bir sonucudur... Bu kibir herseferinde onları rezil edince sorumluluk alacağına kandırıldık diyebiliyorlar...
Kanal İstanbul böyle bir kandırılmaya sebebiyet vermeden iyice düşünülmesi gereken bir projedir...
Zira yok olan kuzey ormanlarından dolayı İstanbul eşi görülmemiş bir felaketin kenarında gün saymaktadır...
Devasa projeler ülkemizin gurur kaynağıdır tabii ki de ama insanoğlu üzerinde yaşadığı evrene nankörlük edip bu nankörlüğüne de şahitlik edecek kadar aymaz ve şedid olmamalıdır... İnanıyorsa Allah’a inanmıyorsa da ahlaki ve etik değerler için ölçülü olabilmelidir yaşayakalmak için...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.