- 668 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Dedikoduyla Dosta Tavır Almayan Dostluk
DEDİKODUYLA , DOSTA TAVIR ALMAYAN DOSTLUK
Değerli dostum,
Seni ilk tanıdığım zaman gerçekten samimi içten tavırlarınla beni de içten etkilemiştin. Sen de ilk tanıştığımız zaman hakiki manada benden etkilenmiş, aradaki saatlerce mesafeye rağmen beni ziyarete gelmek istemiştin. Bu tutumunla gerçekten de kendini bana daha çok sevdirmiştin.
Can dostum,
Bu içte tavrına karşılık çok isteyerek yanıma gelemeyince ben ilk fırsatta sana gelmiştim. Geçekten de dostluğunu göstererek beni iyi misafir etmiştin.Dostluğumuz gerçekten de gelişmiş zamanla sağlam temellere oturmaya başlamıştı. Benim bu ziyaretime karşılık vermek istemiştin ama maddi açıdan imkanın olmadığından da gelememiştin.
Can dostum,
Bunun üzerine ben bir jest daha yaparak gene seni ziyarete geldim. Yaşça benden küçük olmana bakmadan. Sen gerçek kardeş olarak gerçekten de bu ziyaretimden memnun kaldın ama dedikoducuların dedikodusundan da korkuyordun. Doğrusu ben dedikoducuların dedikodusundan korkmam ama sen korktuğun için başına geldi. “İnsan bir şeyden ne kadar korkarsa o başına gelir” diye kurala sen de yakalandın. Çünkü ben bilirim ki iki insan güzel dostluk kurarsa Allah rızası için hemen şeytan ve kötü arkadaşlar belki bilerek belki de bilmeyerek(hasetçi haset ettiğini bilmez) hemen bu dostluğu bozmaya bakar.
Can dostum,
Dedikoducular galip gelerek söylemediğim sözleri sanki söylenmiş gibi, allaya pullaya sana anlatarak senin saflığından faydalanarak da sana inandırdılar ve bana tavır koydun. Senin iyi niyetini saf temiz tutumunu ve çevredeki dedikoducuları bildiğimden sana empati yaparak asla kızmadım. Biliyorum ki zamanla beni anlayacaksın ve bu dostluk dedikoducuların dedikodularına kurban olmayacak.Çünkü biz birbirimizi Allah için sevdik ve Allah için birbirini seven insanların dostlukları zaman zaman sarsılsa da dedikoducular ve şeytan ile ama yıkamazlar. Temeli Allah için atılmıştır bu dostluğun .
Canım dostum,
Bir insan bir insanı gerçekten severse kendi görüşü bakışı , bilgisi ve sevgisi ile sevmeli. Başkalarına danışarak, başkalarının fikirlerine bakarak iş yapmak , insan tanımak sonunda pişmanlıklarla son bulur çok zaman.Bundan dolayı ben kimsenin övmesine bakmam ve “şu çok iyidir “ falan gibi konuşmaları dinlemem ve ciddiye almam ve ben kendi görüşümle o insana bakarım . Bu da çok kere doğru tahminlerime ve isabetli yorumlarıma sebep olur. Bunu sana da şiddetle tavsiye ederim.Sende en yakın dostun bile olsa onun görüşü ile başkasını tanıma olabilir ki yanılabilirsin.
Canım dostum,
Bir insanın açıkça zararını görmediğin müddetçe o insan hakkında onun bunun dedikodusu ile hareket etmemeni tavsiye ederim. Olabilir ki kıskanan dostlarımız bir insana yaklaşınca onlar onları terk edeceğimiz korkusu ile yeni dostluklarımızı kıskanıyor da olabilirler. Yeni dostlarımız akıl ve bilgi olarak üstün ve bizi daha üst seviyeye taşımak isteyen bir insan olursa bu dostlukları kıskananların sayısı daha artar ve bu yüzden bizler dikkat etmek zorundayız. Bakarsın en yakınımızdaki dostumuz bile kıskanmaya başlamış bizi.Bir dostu candan seversen kıskanan da çok olur. Ben bunu hayat tecrübelerimle gördüm gerçekten
Sevgili dostum,
Dostluk demek el ele vererek bu güzel dostluğu yaşatmak için şeytan ile egomuzla , kıskanç arkadaşlar ile mücadele etmemiz demek. Güzel dostlukları yaşatmak için çaba harcamazsak gerçekten kötü niyetli arkadaşlar bizleri güzel arkadaşlıklardan uzaklaştırmak için canla başla mücadele edeceklerdir. O yüzden biz kimlerle dost olduğumuza çok dikkat ederek hep el ele ilerleyeceğimiz dostlukları yaşatmaya bakalım. Yerinde sayan dostlukları değil.
Can dostum güzel kardeşim,
Dost bildiğin insanı üzebilirsin. Bu çok normaldir. Ne de olsa insanoğlu çiğ süt emmiştir derler. Hatanı anladığın zaman da dostundan hemen özür dilemeye bak ki, dostunu hemen kaybetme. Bazen insanlar kendilerinde hiç hata görmediklerinden özür de dilemedikleri için bir özür diledikler takdirde güzel dostlukları tamir ederek dostluğu yaşatacak yerde özür dilemeyerek kendilerini yalnız bırakmaya mahkum ediyorlar kendi elleri ile.
Canım dostum sevgili Kardeşim,
Hayatta başarının yolunun çok iyi dostlar tanımaktan geçtiğini artık çok iyi öğrendim ve bunu da dostlarıma anlatmaya bakıyorum bu mektuplar ile. Başarısızlıkların yanlışların ve zararların da nerede ise yüzde 99 a yakınının dost görünen kötü arkadaştan bizi yanıltan sahte dostlardan, ilerlemememizin sebebinin ise ilerlemiş dostlar bulmamaktan onlardan faydalanamamaktan geçtiğini de artık çok iyi öğrendim. Bunu da yazılarımla konuşmalarımla anlatmaya çalışıyorum.
Can dostum,
Dostluk yanlış yapan dostları da af ederek yanlışlıkları daha güzellere ve doğruya dönüştürme sanatıdır bence. Bu yüzden yaptığın hatalardan dolayı beni affet ve ben de seni af ediyorum geçmiş yaşantılarımızdan hatalarımızdan ders alarak hayata daha güzel bakmaya çalışalım.
Sevgili dostum,
Bu mektubun sonuna gelmişken güzel bir dua ile bitirelim mektubumuzu
“Allah’ım bu güzel dostumu benle tanıştırma nasip ettiğin için sana şükürler olsun. Sen ki kimin kiminle en güzel dostlukları kuracağını bilen ve kullarını bizlerden daha çok sevensin. Bizi hayata bağlayacak bize sevgi verecek bize senin sonsuz sevgini aşılayacak ve seni daha çok seveceğimiz dostlarla tanıştıracak ,insanlar ile tanıştır. Sevgi ile biz dostlar insanlar birbirime kenetlenerek dünyaya sevgi yayalım, bilgi yayalım. Dünyamız sevgi ve bilgi ile dolsun. İşte o zaman kötü niyetli insanlar kötülük yapmaya cesaret edemez ve terör de barınamaz kötülük de barınamaz dünyamızda ve aramızda. Bu yüzden dostlarımızın içindeki kıskanç in sanların yerleştirdiği kötü düşünceleri de Hz. Muhammed çocukken cebrailin yaptığı gibi kötülükleri içimizden temizle Ya Rabbi kalbimizi Hz. Muhammed’in kalbini temizlediğin gibi temizle. Temiz kalple dostlarımızı daha çok sevelim daha gayretle güzellikleri yaşayalım. Amin”
Sevgili dostum,
Hep birbirimize böyle güzel dualarla kenetlenirsek o zaman kötülükler içimizde şeytan ve kötü arkadaşta yanımızda barınamaz .
Muhabbetle kucaklıyorum seni dostum.Seni seviyor ve senin hayrını diliyorum Allah’tan