- 1540 Okunma
- 5 Yorum
- 3 Beğeni
İKİ DAMLA GÖZYAŞI
İki damla gözyaşı asılı durur göz bebeklerimde yıllardır
Büyüdükçe büyür
Ağırlaşır
Ancak düşmek istemezler nedense
Acı çile keder ve umutsuzlukla beslendikleri besbelli
Anladım ki tüm güzelliklere mutluluklara ve huzura kök salmak için
Toprağa düşmeyi beklerler kutsal bir tohum gibi…
Bir dönemler moda olan Hatıra Defteri dediğimiz (günlük değil) deftere yazan arkadaşlarımız defter sahibine duygularını belirtmekle kalmaz ki bunlar hep güzel şeyler olurdu üstelik o küçük yaşlarında hayata dair büyük sözler ederlerdi.
‘Hayatın acımasız dikenli yollarında yürürken karşılaşacağın…’ diye başlar ve sürer giderdi bu hayat dersi. Ayrıca manevi değerlerin anlam ve önemini de yine o yaşlarda kavramış olmalılardı ki vefasızlığa unutulmaya dair alınganlık gösterirken bile vefa ve sevgiyle tamamlamışlardı cümlelerini.‘Sepet sepet yumurta sakın beni unutma/unutursan küserim gözlerinden öperim’ dörtlüğüne de sıkça rastlanırdı.
Hele ki ’kalp temizliği’ nin önceliği her dilde aynı sözlerle yerini almıştı. ’Bu kıymetli defterde bana da kalbin kadar temiz bir sayfa ayırdığın için...’
unutulmanın’ kırıcı ve kederli bir durum olduğunu ta o yaşlarda fark etmiş olmalıydılar ki
O dönemde babam da bana kapağı nefti yeşil ve kilitlenebilir bir defter hediye etmişti. Hala en değerli hazine gibi korurum onu.
Öyle sanıyorum ki ben defterlere yazılanları ciddiye aldığım için hayatın dikenli yollarında yürürken yara bere içinde kalmayı da göze almıştım. Unutmanın ise yüreğimde asla yeri olmadı.
Hayatın gerçeğini sezebilen sevginin anlam ve değerini kavrayabilen o bilge çocuk ve ilk gençlik yıllarının üstünden çok zamanlar geçti.
Şimdilerde ise ‘kimseye etmem şikayet ağlarım ben halime/titrerim mücrim gibi baktıkça istikbalime’ sözlerine denk düşercesine inzivaya çekilmiş kırık dökük bir haldeyim.
Bunca kalabalıklar arasında nasıl böyle yapayalnızım..
Her yerden yükselen ateşler arasında nasıl böylesine üşüyorum..
Şimdi tam ihtiyaç duyduğum sırada neden güvenilir bir el uzanmıyor ellerime..
Neden bakışları pırıl pırıl duyguları tertemiz ve içten bir insan yok sımsıkı sarılabileceğim..
Masum ve güzel insanların yaşama sevinçlerini umutlarını ellerinden alan onların soylu duygularıyla oynayan ve bundan zerrece utanç duymayan zalimlerden nereye kaçacağımı şaşırdım..
Yaradan’ın yarattığı en üstün varlık sayılan insanoğlu nasıl yerlerde sürünüyor sefil bir halde böyle..
Manevi değerleri dini öğretileri dillerine pelesenk edenlerin Yaradan’dan çekinceleri kuldan utanmaları dumura uğramış iflah olmaz biçimde..
Her şeye gülümseyerek bakan herkese hoşgörülü olmayı önerenler gölgeleriyle bile kavgalılar aslında..
Oysa;
Toplumları olası felaket ve çıkmazlara sürükleyebilecek durumlara göz yummak üstünü örtmek bir özür sözcüğüyle konuyu hoşgörü sahtekarlığıyla ilişkilendirmek aciz ve korkak insanların işi değimlidir..
"Bir yalan, hangi amaç için söylenmiş olursa olsun, her zaman, en kötü gerçekten daha kötüdür."
Hani dünya cennet insanlar melekti anne..
Bu çocuklarına anlattığın çok kötü bir masalmış meğer..
Sen baba,
Neden bizi hayatın zorluklarına hazırlamak yerine son nefesinde ‘Allah yardımcınız olsun kızım’ diyerek kollarımda veda ettin hayata huzur içinde..
Dünyaya yetecek kadar sevgi dolu o masum çocuk yüreğim yaralı bir kuş gibi çırpınıyor ve zalim avcılara öfkeyle dolup taşıyor.
Ve artık ağlayamıyorum bile..
YORUMLAR
Oldukça duygusal bir çalışma.
İçerisinde,
kendi dünümüze ait çok şeyler barındırıyor gerçekten.
O güzel defterlerden ben de de var bir tane.
itina ile saklamaktayım hala.
Çocuklarım,
büyük bir ilgi ve hayranlıkla açıp okuyorlar bazen ve bizlerin ne güzel bir çocukluk, gençlik geçirdiğimizin farkına varıyorlar bu sayede.
Yazının ikinci kısmına gelince,
yorum yapmak gerçekten zor.
Çünkü,
tüm yazılanlar maalesef hayatın ta kendisi.
Acı olsa da... Yüreğimize ateşler düşürse de...
DEVRİM DENİZERİ
SELAMLAR..
Yorum diye, yazacağım her güzel kelime, bu ender makaleye gölge düşürecektir, eminim.
Öylesine sedef ve inci dolu ki yazılanlar, yazarın
''......aciz ve korkak insanların işi değimlidir...''
derken, DEĞİL MİDİR kelimesi yerine, kalemini bile içtenlikten titretmiş olmalı ki, harfler bile sırasını şaşırmış.
En derin ve samimi saygılarımla
selamlarımı iletiyorum.
Esenlikle kalınız, Yaradan'la kalınız!
DEVRİM DENİZERİ
Sırası geldiğinde belirttiğim gibi Yorumlar benim için çalışmalardan çok daha öndedir. İtiraf etmeliyim ki şiir ya da yazı olsun çoğu kez yorumları okurum öncelikle. Çünkü onlar bana gözden kaçırdığım bilmediğim düşünemediğim öyle önemli şeyler kazandırıyor ki. Nasıl böyle kısa cümlelerle çalışmayı nakış gibi işliyor özünü inceliğini kavrayabiliyor yazarın ruh ve hatta karakter yapısını çözebiliyorlar diye hayrete ve hayranlığa düşüyorum. Defterin en güzel yanı bu olsa gerek.
Sizin bu anlamlı Yorumunuz da bunlardan biri.
Ne diyebilirim ki. Ömrünüze bereket. Benden de selam sevgi ve esenlikler değerli güzel insan.
DEVRİM DENİZERİ
Yeri geldiğinde belirttiğim gibi Yorumlar benim için kaleme alınanlardan çok daha öndedir. Onları okumak bana gözden kaçırdığım hatta bilmediğim öyle önemli değerler kazandırıyor ki. Nasıl böyle kısa cümlelerle nakış gibi işliyor özünü inceliğini kavrayabiliyor yazarın ruh halini ve hatta karakterini çözebiliyorlar diye şaşırıp kalıyorum. Sizin bu yorumunuzda bunlardan biri. Ne diyebilirim. Ömrünüze bereket.
Benden de sevgi selam ve esenlikler değerli insan.
Dünyaya yetecek kadar sevgi dolu o masum çocuk yüreğim yaralı bir kuş gibi çırpınıyor ve zalim avcılara öfkeyle dolup taşıyor..
Ve artık ağlayamıyorum bile..
MERHABALAR DEĞERLİ GÖNÜL DOSTU ;
DAHA ÇOK DA ŞU CÜMLELERE TAKILDI YÜREĞİM.."üçe kadar sayıyorum derken bile araya iki buçuğu sığdıracak bir vicdana sahiptik.." MÜTHİŞ BİR ANLATIM..SÖZÜN BİTTİĞİ YER DİYE DÜŞÜNÜYORUM..GÜNÜNÜZ KUTLU ÖMRÜNÜZ MUTLU OLSUN..ÇOK ÇOK GÜZEL VEDE ANLAMLI BİR DUYGU SELİYDİ..YÜREĞİNİZ VEDE EMEĞİNİZ DERT GÖRMESİN..SELAM VE SAYGIMLA..
DEVRİM DENİZERİ
Gerçekten özlemişim yorumlarınızı.
İki damla göz yaşı bazen nerelere alıp götürüyor insanı. Duygu seline dönüşüp bilmediğimiz kıyılara sürüklüyor kimi kez de. Yüreğin inceliğine algının güzelliğine sahip olanları elbette.
Sağolasın varolasın.
Nostaljinin yolları bu gece sizin yazınızla kuruldu kafamızın içinde. En azından bende buldu karşılığını yaşımdan, belki de başımdan. Annem öyle miydi hatırlamam, babamla öylesi derin ilişkim olmadı hiç ama kıyamam evlatlarımı hayatın zorluklarına hazırlamaya. Bilirim ki hayat daha ilk yıllarında gösterecek gerçek yüzünü.
Ağlayabilsinler yeter.
Sizi görmek güzel.
Yeniden merhaba.
DEVRİM DENİZERİ
hep aydınlık engelsiz ve mutluluğa çıkan yollarında yürüsünler.
İçten yorumunuz için çok teşekkür ederim.
Selam ve sevgiler.
Çok kıymetli Devrim Hocam
Bütün içtenliğimle söylüyorum sizi ve yazılarınızı çok özledik. Alışmıştık kısa aralıklarla yayınladığınız çalışmalarınıza, iki ay gibi zaman aralığı çok uzun geldi.
Duygu yoğunluğu oldukça yüksek bir yazı kaleme almışsınız ve çokta güzel olmuş.
Kaleminize emeğinize sağlık
Saygı selamlarımla
DEVRİM DENİZERİ
Sıkça kendime duyduğum sevgi saygı çığlıklarım sisin de kulağınıza çalınmıştır Bu elbette bir megalomanlık olarak algılanmamalı.
Ancak yorumunuz bana gösterdi ki kendimden önce sevip değer vereceğim nasıl önemli ve nasıl harikulade bir insan varmış yazılarımı özleyen yokluk sürecimi benden iyi bilen.
Ben de bütün samimiyetimle söylüyorum ki o iki damla göz yaşı kendine bir yerlerden yol bulup süzüldü...
Sevgiyle öpüyorum böylesine güzel görebilen gözlerinizi ben de.