- 766 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
ALACA’DA 2. ŞAİRLER BULUŞMASI
18 Haziran 2008 saat 13.30’da Alaca’nın en güzel mekanlarından biri olan Veli Çayırı Parkında, Alacalı şairlerden Durdu Şahin, Nuh Comba, Mefail Özbek, Salim Kanat, Arap Kurt,Ömer Bolat, Murat Canbolat, Coşkun Arslan ile Cemalettin Gürpınar, Halil Gülşen ve İlahiyatçı İsmail Fidan yeni bir şiir toplantısı ve gönül dostlarının birlikteliğinde bir araya geldiler. Bir güzel yaz öğlen sonrasındaki buluşma, ilkine göre daha kalabalık, daha başarılı, daha güzel,daha şiir dolu ve daha sıcak bir atmosfer içerisinde gerçekleşti.
Alacalıların çok iyi bildiği, günün yorgunluğunu alıp, stresten kurtuluş yeri olarak belirlediği, hafta sonlarında yoğun kalabalıklarla şenlendirdiği, kendilerine gelip dinlendikleri Veli Çayırı Parkı’na, üç ayrı taksiyle peyderpey gelen şairleri, daha önce alana gelen şair Durdu Şahin ve şair Arap Kurt karşıladılar.
Piknik ve bol şiirli günün en güzel bir şekilde değerlendirilebilmesi için en uygun yerin seçilmesinden sonra hemen görev bölümü yapıldı.
Piknikteki mide ziyafetinin gerektiği gibi olması için salata yapımını Arap Kurt, Murat Canbolat, Mangal işini İsmail Fidan, Halil Gülşen, Semaver Çayını hazırlama görevini Salim Kanat, Coşkun Arslan, kamera çekim işini Ömer Bolat, gelen misafirleri karşılama ve organize görevini Durdu Şahin, şiir konulu tartışma, değerlendirme görevini Nuh Comba ve Mefail Özbek üslendi.
Arap Kurt ve Murat Canbolat salata yapımı, Ömer Bolat kamere çekimi,İsmail Fidan ve Halil Gülşen mangal işi, Salim Kanat ve Coşkun Arslan semaver çayı hazırlamada gerçekten uzman olduklarını ispatladılar.
Tavuk, salata,üzüm,karpuz, kiraz ve koladan oluşan mide ziyafetinden hemen sonra demli çayların içimiyle birlikte başlayan şiir ziyafeti bahsinde ise şairler birbirinden güzel şiirler okudular, bazı şair arkadaşların yeni yazdıkları şiirleri üzerinde görüş alışverişinde bulundular, Alaca ve Türkiye genelinde şiirin durumu ve şairlerin meselelerini gündeme alıp, alabildiğine özgür ve kaliteli değerlendirmelerde bulundular. Nuh Comba, yakın zamanda katılıp döndüğü ve 70 kadar şairin bulunduğunu söylediği Boroboy’daki şiir şöleninden kesitler sundu.
Murat Canbolat’ın fabllarından, Salim Kanat ve Arap Kurt’un Antoloji Com, Durdu Şahin ve Halil Gülşen’in Edebiyat Defteri, Mefail Özbek ve Coşkun Arslan’ın Birikim Dergisi, Nuh Comba’nın Alaca Lider Gazetesinde yayınlanan şiirlerinin memnunluk kaynağı olduğu herkes tarafından yüksek bir sesle dillendirildi. Cemalettin Gürpınar ve İsmail Fidan’ın çeşitli konulardaki çalışmaları özellikle dile getirildi.
Arap Kurt’un zaman zaman söylediği içli türkülerle ayrı bir hava kattığı, Durdu Şahin’in Ömer Bolat tarafından kendisine sorulan internet konusundaki soruları en güzel bir şekilde cevaplayıp şairlere düşen görevleri büyük bir titizlikle dile getirdiği toplantıda Nuh Comba tarafından daha yakın zamanda yazılan “ Gün Batımında Tefekkür” isimli şiiri de Arap Kurt ve Salim Kanat’ın eleştirilerinden hem nasibini alıyor hem de pürüzlü görülen kısımları değiştirilerek daha da güzelleşiyordu.
18.30’da sona eren toplantıda 3. Alacalı Şairler Buluşması’nın daha güzel bir mekanda ve daha kalabalık bir şair topluluğunun iştirakiyle yapılması kararı alınıyor, yüzler şen, gönüller şen bir şekilde bir şairler buluşması daha nihayetleniyordu.
2. Alacalı Şairler Buluşmasının ortaya çıkardığı en önemli gerçek şudur:
Alaca, şair bakımından oldukça şanslıdır. Yıllardır şiir yazan, yazdıklarıyla da şiirde önemsenecek noktalara gelen şairlerin birbirinden güzel şiirleri vardır.
Güzel bir organize ile Alacalı şairler her zaman bir araya gelip şiirin sihirli, gizemli ve son derece renkli iklimine yelken açabilirler. Gönülleri şenlendirir, ruhları dinlendirir, etik ve estetik özelliklere sahip şiirleriyle yüreklerinde yıllardır yeşerttikleri duygu ve düşünceleri dillendirebilirler. İnsanımızın iyiyi, güzeli, erdemliyi arayışına şiirin sınırları ve şairlerin imkanları ölçüsünde anlamlı ve azımsanmayacak katkılarda bulunabilirler.
Yeter ki imkan sunulsun, yeter ki şairler bir araya gelebilsin, yeter ki şairlere yüz ve yürek uzatılsın!..
Durdu ŞAHİN