- 533 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
hisseli harikalar kumpanyası 431- arda-öyk yeniyazım
Dönem anılarının odağı veya onlardan birisi: "Yeni sinema".
Ortak bilincimizin devr-i hay huyunda nakış veya motifi.
Tek eğlence merkezi; Rahim Öktem’in sineması.
" Space area" yaşam ve hayat alanı sahanıydı.
Pedagogların yani ergenlik ve çocuk psikologların tanımladıkları yaşlar da.
Ergenlik ve buluğ çağındaki ilk delikanlılık gençlerinin, bir soluk nefes alabildikleri buhar bacası: Yeni sinema.
Ardahanın zenginlerinden Rahim Öktem sinema, otel, dükkanlar yaptırmıştı.
Turistik oteli Necmi Günal icarlamıştı. Necmi enişte. Rahmetli kendi iş yoğunluğundan oteli Dinçer abiye bırakmıştı. Oğlu Dinçer abi okul ile oteli koordineli götürüyordu... Yeğenleri Metin Onay, Tekin Onay yardımcı olurdu. Öğretmenlerden kalanlar: oteli kaloriferinden dolayı tercih ettiklerini söylerdiler.
Turistik otel, Turizm bakanlığına bağlıydı. Ruhsatların yanında bakanlığın belgesini vestiyere asmıştılar. Yazın turist dolup taşardı. Başak otel daha açılmamıştı.
Sinema tıklım tıkış. Her sezon da ful çakardı.
Burası, tabirleyerek söylersek: Disneyland’tı. Yokculu, varlıklısı herkes buradaydı ve söyleşirdi.
Kürdoğluların köşeden aşağı afişler asılmıştı.
Göz gören her noktada bir konserin afişleri. "Hisseli harikalar kumpanyası" ibaresi ile genel anlamda konserin afişi yanısıra tek tek sanatçı isimlerine ait afişler de karışık asılmıştı. Siyah- beyaz ve renkli afişler. Film afişleri boyundaydı kağıt ilanı.
Afişte gün tarih yazılmış. Sanatçı bayanın resmi portreydi. Kadının kiprikleri seçiliyor. Çok yakından çekmişler.
Afişin altında kalın, etli harflerle " FATMA GİRK" yazılı. Kim afişe bakıp, okusa: "Fatma Girik Ardahan’a mı gelecek?" diyor.
Biraz dikkatli davrananlar. Sanatçı isminin Fatma Girik değil, "Fatma Girk" yazıldığını farkettiler. "İ " harfini atlayarak reklam hilesi yapmıştılar.
Konser de: "Hani baba? Fatma Girik nerde, diyenlere?" Fatma Girk yazısını göstererek, Fatma Girk deyip Suzan Avcı’ya benziyen karıyı gösterecektiler!
Yeşilçam’ın emektar sanatçıları ile ses sanatçılarıymış konsere gelenler.
Ardahanlılar rağbet gösterdi. İki gün üstüste konser yaptılar. Posof, Hanak ve Göle’den gelen seyircilerin ilgisi bahsedilmeden geçilmez.
Konserde loppazlık ve celloluk hiç olmadı. Sanki bir opera izlendi. Uyuyanları sayacaksak. Onların sayısı da seksen yaşın yukarısına çıkanlardı.
Turistik otel: Mazbut ve rabıtalı bir oteldi. Şimdi "otel dedikleri" nevinden. Yeni sinemanın yanındaydı Turistiğin girişi. Dik açılı basamaklar bayağı vardı merdivenlerin. Trabzansızdı. Başa gelince uzun koridor ve odalar ve her göz odanın açıldığı koridora uymayan bir lobi çarşıya bakardı. Rahat ve istirahatin emrine amade oteldi.
O balkonda bir yaz gün, oturup yolu ve ikindi serinliğini kavakların hışırtısında ılıklığı seyretmeği herkes isterdi.
Köprübaşı caddesinin güzel bir köşesidir. Çilingir Binalinin yeriyle karşı karşıya, Yeni sinema ve Turistik otel .
Camlıköşk, Karadeniz restorant, Evginlerin bina bu caddedir.
Camlıköşk; İşbankasının yeri, ünlü zenginlerden Çolak Müzellef’indi. Müzellef efendi Rizeliydi. En son Camlıköşkü oğlu sattı. Zenginliğinden eser kalmamıştı.
Soranlara:" Bay olmak ta var; vay olmakta var," dermiş!
YALÇINER YILMAZ
13/11/2009
GEBZE
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.