- 662 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Hayattan Bir Kesit.
-Oğlum annen bize çok kızacak!
-Neden kızacak ki?
-Oğlum sen manyakmısın yoksa salak mısın? Neden olacak ki kasap remzi amca 5 liralık kıyma verilmez diyince, camına taşı yapıştırarak camları kıran sen değil misin?
-Evet, ben kırdım ne olacak?
-Daha ne olacak diyor, oğlum sen beni çatlatacakmısın?
-Çatlasan ne olur? Zaten akşama kadar yük taşıma ile zaten çatlıyoruz, bir seferde benim için çatla yani.
-Şey yani demek istediğim....
-Ne demek 5 liralık kıyma olmazmış, söyler misin? O adam onu hak etti.
-Ne bileyim ben, hem ben kasapmıyım ki?
-Ben ne hayallerle geldim evde kardeşim et diye ağlıyor, cebimde sabahtan akşama kadar kazandığım beş lira var ve bana kıyma vermiyor.. Hem ben sırtımda yük taşırken bana 2 lira vermesi gerekirken 1 lira veren aç gözlülere ben, yok efendim bu para ile bu yük taşınmaz diyormuyum? Hayır, öyle ise o da hayır demeyecek kardeşim.
-Şimdi ne yapacağız söyler misin?
-Gider aşağıdaki mahalenin kasabından et alırız, hem o duymuştur şimdi olanları, bizide tanımıyor alırız kıymayı kardeşim doyana kadar yer.
-Ulan selim sen var ya...
-Ne olmuş bana?
-Harbi çok yüreklisin, ben olsam başımı öne eğer gerisin geriye giderdim.
-Yok, öyle olmaz, hem kasap remzi pısırıktır kimseye söylemez ismimi, o şimdi bir yalan uydurur aç gözlü paragöz aç gözlü adam. Sende pek pısırıksın be oğlum, çok korkuyorsun.
-Bak bu konuda çok haklısın. Ama ne gereği vardı dükkânın camını aşağıya indirmeye?
Aşağıdaki mahalledeki kasabın dükkânından içeriye girdiler
-Bize beş liralık kıyma verirmisin?
Kasap süleyman veremem der gibi oldu, düşündü..
-Yağlımı olsun yağsız mı?
-Yağsız olsun.
Selim arkadaşı remziye dirsek dürttü, yani gördün mü nasıl beş liralık kıyma verilirmiş dercesine.
Kasap kıymayı çekti, kıymayı alarak evlerinin yolunu tutular neşe içinde..
-Bak gördünmü nasıl aldık kıymayı, bazen sert yapmak gerekiyor, yoksa bu dini imanı para olanlar başka türlü anlamıyor halden.
-Yok, yok sen bir daha yapma.
-Bak bak yine korku trenine binmeye başladın sen.
-Ne alâkası var şimdi? Şimdi kızlar olayı duyunca bizden çekinecekler, zaten zar zor seveceğimiz kızları bulduk.
-Hop dur bakalım şimdi sen orada, ben bir defa hazksızlığa uğradığım için yaptım bunu, hem ben herkese hesap vermem öyle.
-Tamam, yine sen kayışı sıyırdın ve çok konuştun annen yolumuzu bekliyordur çok konuşma.
-Yok, sen sanki çok konuşuyorsun ya.
-Evet, ben senin gibi geveze değilim ama.
-Ne âmâsı maması düş önüme, sakın evde yaptığımızı belli etme.
-Kim ben mi?
-Evet, sen kim olacak ben mi?
-Ama kalbimi kırıyorsun.-Tamam artık bir şey söylemiyorum, adımlarını sıklaştır eve geç kaldık.
-Senin yüzünden, bana ne kızıyorsun.
-Kızmıyorum haydi.
Mehmet Aluç